دروازه بهشت چین

شنبه 21 اسفند 1400 جاذبه های گردشگری
دروازه بهشت چین

دروازه بهشت چین

دروازه بهشت چین یک غاز بی نظیر در بلند ترین نقطه پارک جنگلی کوه تیانمن نام یکی از جذاب ترین دیدنی های دنیا و یکی از جاذبه های محبوب چین است.

دروازه بهشت چین

کوه تیانمن شان یا دروازه بهشت چین در مرکز شهر ژانگجیاجی در استان هونان قرارگرفته و در میان گذرگاهی قرار دارد .پس از طی کردن نزدیک به ٢٠ کیلومتر از شهرستان ژیانگ ژیاژی Zhangjiajie به این کوه خواهید رسید.دروازه بهشت چین یکی از بی نظیرترین و دیدنی ترین مناطق مرتفع چین به شمار می رود ، که در ارتفاع 7467 متری از سطح زمین قرار گرفته است .برای همین است که سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی این مکان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب میکنند.

 

دروازه‌ی بهشت که شبیه به یک غار است به خودی خود 130 الی 135 متر ارتفاع و 57 متر عرض دارد و تا سال 263 میلادی تنها یک غار معمولی بود ،اما یک طرف صخره‌ها بر اثر تغییرات اقلیمی آب و هوایی فرو ریخت و چنین دروازه‌ی زیبایی را به وجود آورد.در بالای این کوه به زیر دروازی سنگی طبیعی با ١٣٧ متر ارتفاع و طول قوس ۵٧ متر میرسید که یکی از زیباترین مکان هایی خواهد بودزیبایی و نمای بی نظیر این دره بقدری زیاد است که نمی توان آن را بیان کرد .و یکی از زیباترین پلکان های جهان را در خود جای داده است.برای رسیدن به دریچه معروفی که دروازه بهشت نامیده می شود، لازم است حدود 999 پله را بالا بروید.

 

 

عدد 9 در آیین چینی ها عددی مقدس است و از همین رو تعداد 999 پله را برای طراحی این مکان انتخاب کرده اند.در طول مسیر هیچ سکویی برای استراحت یا توقف تعبیه نشده است،بهترین منظره را می‌توان از فراز کوهستان «دروازه بهشت» در تیانمن شان (Tianmen Shan)، ژانگ‌جیاچیه استان هونان چین یافتتله کابین «تیانمن شان» طولانی‌ترین تله کابین سواری جهان را ارائه کرده و تا 1279 متر بالا می‌رود.

 

گذرگاه منتهی به دروازه بهشت ، یک مسیر بکر و زیبا بر روی کوههای نیامن است که میتوانید با طی مسیری چشم نواز خود را به دروازه برسانید و از نمای بسیار زیبای آن لذت ببرید ،گفته می شود، دلیل این که چینی‌های بسیاری کوه تیانمن را مقدس می‌دانند، وجود همین دروازه‌ی بهشت است. برخی از بومیان معتقدند که این دروازه سحرآمیز است و آن را مقدس می‌دانند پس باید مراقب باشید که در هنگام بازدید از دروازه‌ی بهشت ،اعتقادات مردم محلی را محترم بشماریم.

 

 

زندان اسکندر یزد

زندان اسکندر یزد

جزیره هرمز خلیج فارس

جزیره هرمز خلیج فارس

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا