درمان های طبیعی هلیکوباکتر پیلوری

دوشنبه 29 مرداد 1397 گوناگون

درمان های طبیعی هلیکوباکتر پیلوری

التهاب معده,بیماری زخم معده مزمن,عفونت هلیکوباکتر پیلوری

هلیکوباکتر پیلوری باکتری است که آلوده کننده معده است که می تواند بیماری زخم معده مزمن ایجاد کند. درحالی که درمان های طبیعی نمی تواند باکتری را از بین ببرد، ممکن است به کاهش باکتری ها کمک کند.

 

التهاب معده ناشی از این باکتری می تواند به گاستریت، زخم و حتی سرطان معده منجر شود.عفونت های هلیکوباکتر پیلوری به طورمعمول نیاز به درمان سه گانه با دوآنتی بیوتیک ومهار کننده پروتون پمپ دارد.آنتی بیوتیک ها می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. استفاده از درمان های طبیعی ممکن است در پیشگیری ازاین عوارض جانبی، حفاظت از معده، کمک به بدن برای مبارزه با عفونت وارتقای سلامت کلی مفید باشد.

 

درمان طبیعی، بعید است که این باکتری را به طور کامل از بین ببرد وفرد ممکن است تصمیم به استفاده از این درمان ها در کنار درمان متعارف داشته باشد.

 

محققان طیف وسیعی از مطالعات را در زمینه روش های طبیعی برای درمان عفونت ها انجام داده اند.

 

هشت درمان طبیعی:

 عسل

 عسل برای خواص ضد باکتری شناخته شده است و مردم از زمان های قدیم آن را به عنوان یک دارو استفاده کرده اند.یک مطالعه نشان داد که عسل رشد H. pylori را در سلول های معده سرکوب می کند.

 

 آلوئه ورا

آلوئه ورا یک داروی گیاهی است که برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله: یبوست ، سم زدایی سلامت گوارشی التیام زخم

 

جوانه بروکلی

نشان داده شده است که سولفورافان، یک ترکیب که در جوانه های بروکلی یافت می شود، H. pylori را می کشد. مطالعات انجام شده اثرات مطلوب سولفورافان را در برابر باکتری های H. pylori نشان داده اند.

 

 شیر

 لاکتوفرین، گلیکوپروتئین موجود در شیر  هلیکوباکتر پیلوری را سرکوب می کند.

 

 چای سبز

چای سبز یکی از نوشیدنی های سالم است که شامل بسیاری از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است.

در یک مطالعه آزمایشگاهی، چای سبز تعداد باکتری و میزان التهاب نمونه های  آلوده به H. pylori را کاهش داد.

 

پروبیوتیک

انواع مختلفی از پروبیوتیک وجود دارد. بسیاری از افراد از بیفیدوباکتریوم استفاده می کنند که در محصولات لبنی و تخمیری یافت می شود تا از عفونت دستگاه گوارش جلوگیری شود.

 

تحقیقات نشان داده است که بیفیدوباکتریوم اثر خود را علیه H. pylori با رقابت با باکتری ها به روی بستر مخاطی معده می گذارد.

 

فتوتراپی

تحقیقات نشان می دهد که باکتری های  H. pylori به نور ماورای بنفش حساس هستند.فتوتراپی نشان داده است که تعداد باکتری ها در معده به طور معنی داری کاهش می یابد. با این حال، باکتری ها چند روز پس از فتوتراپی دوباره رشد می کنند.

 

ویتامین‌ و مکمل‌

ویتامین C، ویتامین E و سلنیوم پس از درمان عفونت هلیکوباکتر پیلوری باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان معده و مری می شوند.

 

یک مکمل مولتی ویتامین ومعدنی با کیفیت بالا و قوی باید ویتامین C، ویتامین E و سلنیوم را در مقادیر نزدیک به آن هایی که در تحقیق بالا استفاده شده تامین کند، اگر چه شما ممکن است نیازمند ویتامین C بیشتر برای رسیدن به دوز کامل روزانه ۵۰۰ میلی‌گرم باشید.سیاه دانه واجد بسیاری از مزایای اثبات شده از جمله مبارزه با عفونت‌های هلیکوباکتر پیلوری است.

 

تحقیقات از سال ۲۰۱۰ نشان داد که در بیماران مبتلا به باکتری هلیکوباکتر، مصرف روزانه ۲ گرم پودر سیاه دانه همراه با امپرازول (کاهش دهنده اسید) در درمان هلیکوباکتر موثرتر از درمان معمول سه گانه کاهش دهنده اسید و دو آنتی بیوتیک متفاوت است. دوزهای سیاه دانه در یک یا سه گرم در روز تاثیر کمتری داشتند.

 

(قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.)

 

این مواد را مصرف نکنید یا مصرف آن ها را کاهش دهید تا از هلیکوباکتر پیلوری و علایم آن جلوگیری کنید:

 

کافئین

 

نوشیدنی‌های گازدار

 

ترشی‌ها و شورها

 

غذاهای پرادویه

 

غلات کم فیبر

 

 

khora​sannews.‎​com

مرجع : سرپوش

قابلیت های اسپیکرهای هوشمند چیست؟

نگاهی به اسناد سازمان سیا درباره کودتای مرداد ۱۳۳۲

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا