درمان ناشنوایی با شقایق دریایی

چهارشنبه 30 فروردین 1402 فناوری

درمان ناشنوایی با شقایق دریایی

اگر شما هم از ناشنوایی یا کم شنوایی رنج میبرید امروزه درمانی تازه برای این بیماری پیدا شده است که در ادامه مطلب آن را بررسی میکنیم!درمان ناشنوایی با شقایق دریایی یک روش درمانی سنتی است که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درمان شامل قطره‌های شقایق دریایی است که به عنوان یک ترکیب گیاهی برای درمان ناشنوایی استفاده می‌شود.

شقایق دریایی یک گیاه طبیعی است که در سواحل آرام اقیانوس آرام و در آب‌های خنک و شفاف جنوب آفریقا رشد می‌کند. این گیاه حاوی ترکیبات فعال مانند فلاوونوئیدها، تانین‌ها، پلی‌فنل‌ها و اسید‌های آمینه است که به عنوان مواد ضد التهابی و ضد عفونی کننده شناخته شده‌اند. برخلاف روش‌های دیگر درمان ناشنوایی، درمان با شقایق دریایی به صورت محلول قطره‌ای صورت می‌گیرد و مستلزم تزریق نمی‌باشد.

این روش درمانی معمولاً برای درمان ناشنوایی ناشی از عفونت‌های گوش، عفونت‌های تنفسی، آلرژی‌ها و خشکی گلو استفاده می‌شود. درمان با شقایق دریایی به دلیل خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده خود، می‌تواند به کاهش التهابات و عفونت‌ها در سیستم گوش کمک کند و باعث بهبود شنوایی شود. با این حال، قبل از استفاده از هر نوع درمان، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

درمان ناشنوایی با شقایق دریایی

درمان ناشنوایی با شقایق دریایی

کشف پروتئین مورد نیاز برای درمان ناشنوایی

محققان کشف کرده‌اند که پروتئین استفاده شده توسط شقایق‌های دریایی برای ترمیم سلول‌ها، همچنین می‌تواند سلول‌های مرتبط با سنجش صدا را در موش‌ها و پستانداران دیگر ترمیم کند. محققان طی انجام یک پژوهش جدید دریافتند که پروتئین شقایق‌های دریایی می‌تواند سلول‌های مرتبط با شنوایی را در حیوانات دیگر ترمیم کند.محققان کشف کرده‌اند که پروتئین استفاده شده توسط شقایق‌های دریایی برای ترمیم سلول‌ها، همچنین می‌تواند سلول‌های مرتبط با سنجش صدا را در موش‌ها و پستانداران دیگر ترمیم کند.

کشف پروتئین مورد نیاز برای درمان ناشنوایی

کشف پروتئین مورد نیاز برای درمان ناشنوایی

اگر شما سلول‌ها را در این پروتئین به اندازه کافی شستشو دهید، (این تیم به مدت یک ساعت این کار را انجام دادند)، آنها به سرعت پیوندهای مولکولی که سلول‌های مرتبط با شنوایی را به هم پیوند می‌دهند را بازگردانی می‌کنند. با این حال دانشمندان بر این باورند که برای درمان ناشنوایی همیشه نیاز به برداشت این پروتئین از سلول‌های شقایق دریایی نیست. زیرا حداقل در موشها، پروتئین‌های ترمیمی همانند موجودات زیر آب وجود دارد. اگر محققان بتوانند راهی برای بهبود اثر این پروتئینها که در حال حاضر از اثر بخشی پایینی برخوردار هستند بیابند، دیگر نیازی به برداشت این پروتئین از موجودات زیر آب نظیر  شقایق دریایی نیست.

سریع ترین خودروهای جهان

سریع ترین خودروهای جهان

بزرگ‌ترین خطرات برای بقای بشر

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا