درمان طبیعی و خانگی سفيد كردن دندان‌ها خود در خانه

یکشنبه 24 بهمن 1400 سلامت
درمان طبیعی و خانگی سفيد كردن دندان‌

درمان طبیعی و خانگی سفيد كردن دندان‌ها

اکثر افراد به دنبال زیباتر کردن لبخند خود هستند اما توان مالی  کافی برای سفید کردن دندان‌های خود را ندارند. اگر شما نیز جزو این افراد هستید و دوست دارید لبخند زیبا داشته باشید باید بدانید که درمانهای طبیعی و خانگی زیادی برای اینکار وجود دارد.

  1. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان:

داشتن یک بهداشت دهان و دندان خوب بهترین روش برای نگهداری از دندان‌ها و سفید کردن آن‌هاست. خمیردندان‌ها می‌توانند لکه را از روی دندان‌های شما بردارد.خمیردندان‌های سفید کننده دارای مواد تشکیل دهنده زیادی هستند و می‌توانند به همین روش عمل کنند. نخ دندان به شما کمک می‌کند از شر غذاها وباکتری‌های موجود در داخل دندان ها خلاص شوید.

درمان طبیعی و خانگی سفيد كردن دندان‌

درمان طبیعی و خانگی سفيد كردن دندان‌

  1. روغن کشی:

این تکنیک در طب آیورودا بسیار محبوب است. شما می‌توانید از یک قاشق غذاخوری روغن ( همچون روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن کنجد) در سرتاسر دهان خود استفاده کنید. این روغن را به مدت 20 دقیقه داخل دهان نگه دارید تا از شر باکتری‌ها خلاص شوید.مطالعات اخیر نشان می‌دهد که استفاده از روغن نارگیل می‌تواند از خراب شدن دندان‌ها جلوگیری کند.

  1. جوش شیرین:

جوش شیرین یک ساینده ملایم است که لکه ها را از بین می‌برد. شما می‌توانید جوش شیرین را با استفاده از روش‌های موجود آماده کنید. مطالعات مختلف نشان می‌دهد که مسواک زدن با محصولات حاوی جوش شیرین به از بین بردن لکه‌های موجود در سطح دندان کمک می‌کند.

  1. سیب، آناناس و توت فرنگی:

اسید مالیک در سیب باعث افزایش بزاق می‌شود. خمیردندان‌هایی که دارای ترکیب بروملین( ترکیب موجود در آناناس) هستند می‌توانند به سفید شدن دندانها کمک کنند. اما هیچ شواهد علمی وجود ندارد که خوردن این میوه‌ها به سفید شدن دندان‌ها کمک می کند.مطالعات مختلف نشان می‌دهد که مسواک زدن با ترکیب این مواد و جوش شیرین دارای اثر سفید کنندگی نبوده است. حتی اسید سیتریک موجود در توت فرنگی می‌تواند باعث شکسته شدن مینای دندان شود. پس باید به دنبال محصولات ساخته شده از این مواد باشید.

درمان طبیعی و خانگی سفيد كردن دندان‌

درمان طبیعی و خانگی سفيد كردن دندان‌

  1. هیدروژن پراکسید:

هیدروژن پراکسید یک عامل سفید کننده است که در بیشتر بسته‌های سفید کننده خانگی یافت می‌شود. این ماده واقعا می‌تواند رنگ دندان را تغییر دهد. مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که استفاده از ژل ساخته شده با 6 درصد هیدروژن پراکسید، بعد از دو هفته تغییرات قابل توجهی بر روی دندان داشته است. شما می‌توانید این ماده را از داروخانه‌ها تهیه کنید.

  1. سرکه سیب:

قبل از اینکه مسواک بزنید، سرکه سیب غرغره کنید. اینکار به از بین رفتن باکتری‌ها و لکه‌ها کمک می‌کند. البته باید به خاطر داشته باشید که هیچ مطالعه‌ای برای تایید این ادعا وجود ندارد. اگرچه این ماده می تواند بهترین گزینه برای سالادهای شما باشد اما انتظار نداشته باشید دندان‌های شما را کاملا روشن کند.

  1. زردچوبه:

زردچوبه یک ماده طبیعی و خوب برای روشن کردن دندان‌هاست. خمیر زردچوبه می‌تواند سفیدی را به دندان‌های شما برگرداند.

مناسب ترین روش ها جهت سفید ماندن دندانها چیست - PISHRO TEB PERSIA

  1. بر روی غذاهای مصرفی خود دقت کنید:

پیشگیری بهتر از درمان است. قبل از اینکه دندان‌های شما زرد شود و لکه سرتاسر آن را بپوشاند، باید مراقب دندان‌های خود باشید. موادی همچون توت‌های سیاه و نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، الکل و نوشابه می‌تواند باعث از بین رفتن دندان‌ها شود.سعی کنید در مصرف چنین موادی تعادل را رعایت کنید. دهان خود را بعد از خوردن غذا بشویید.

 

افزایش خطر سکته مغزی

افزایش خطر سکته مغزی

وقتی آب به پوست سخت می‌گیرد

وقتی آب به پوست سخت می‌گیرد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا