درد پریود/7 درمان خانگی برای تسکین دیسمنوره ( درد های قاعدگی دردناک)

پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1402 سلامت
درد پریود

درمان خانگی برای تسکین دردهای قاعدگی

بسیاری از اوقات، مردم یا حتی پزشکان درد پریود را جدی نمی‌گیرند، و این باعث می‌شود که زنان فکر کنند فقط باید با درد در دوران قاعدگی زندگی کنند، زیرا این یک بخش عادی زن بودن است.

اما دردی که چندین روز در ماه بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد، و احتمالاً حتی شما را از کار کردن منصرف می کند، چیزی نیست که نباید نادیده بگیرید.

علایم درد قاعدگی

به دردهای قاعدگی اصطلاحا دیسمنوره گفته می شود. علایم درد قاعدگی عبارتند از:

  • درد در قسمت پایین شکم در شروع پریود و قبل از آن
  • درد شکمی و کمردردی که به سمت رانها و پاها کشیده می شود .
  • گرفتگی عضلات شکم
  • سردرد
  • خونریزی که می تواند کم و یا همراه با لخته باشد.

در اینجا چند درمان خانگی وجود دارد که می توانید برای مبارزه با درد قاعدگی امتحان کنید.

EO For Gut Health Traditional Cooking School GNOWFGLINS post peppermint 13

1. از خوردن غذاهای ناسالم و “تنقلات” زیاد خودداری کنید

تحقیقات حاکی از آن است که رژیم غذایی حاوی مصرف زیاد مواد زیر با افزایش خطر دیسمنوره در بین زنان جوان مرتبط است:

قندها
تنقلات شور
شیرینی و دسر
چای و قهوه
نمک
آب میوه ها
چربی اضافه شده

الگوی مصرف زیاد میان وعده با خطر دیسمنوره همراه است. بر اساس یک مطالعه، غذای ناسالم یا “غذای ناسالم” تغذیه نامناسب و انرژی، چربی، قند و سدیم نامتناسب را فراهم می کند.

همچنین مصرف بیش از حد این نوع غذاها مصرف مواد مغذی غلیظ را کاهش می دهد که بر غلظت سرمی اکثر ریزمغذی ها مانند ویتامین E و B6 و کلسیم تأثیر می گذارد. پس از مصرف این گونه مواد غذایی خودداری کنید.

EO for Nourished Skin Traditional Cooking School GNOWFGLINS post chamomile fixed 4

2. از پدهای گرمایشی استفاده کنید

گرما در مقایسه با NSAID ها مفید است و به نظر می رسد یک انتخاب درمانی آسان و بدون عوارض جانبی برای بسیاری از بیماران برای مدیریت کرامپ پریود باشد، اگرچه تحقیقات با کیفیت بالا هنوز در مورد این موضوع مورد نیاز است.

با این وجود، تحقیقات تأثیرات دلگرم کننده گرما درمانی بر ناراحتی قاعدگی را در مقایسه با دارونما درمانی گرم نشده یا داروهای ضد درد نشان داده است

یک کارآزمایی نتایج مفیدی را از گرمادرمانی بر درد قاعدگی در مقایسه با عدم درمان نشان داد. علاوه بر این، دانشمندان شواهد واقعی از اثربخشی گرما درمانی برای مدیریت دیسمنوره اولیه ارائه کرده اند.
نحوه استفاده:

یک پد حرارتی را روی قسمت پایین شکم و پشت خود قرار دهید. می توانید از یک بطری معمولی پر از آب داغ نیز استفاده کنید.
گرما را بمالید تا زمانی که بهتر شوید.

EO for Nourished Skin Traditional Cooking School GNOWFGLINS main fixed 7

3. چای زنجبیل بنوشید

نوشیدن چای زنجبیل می تواند به بهبود درد و ناراحتی دردهای قاعدگی کمک کند

کارآزمایی‌های مختلف زنجبیل را برای بهبود درد و التهاب ارزیابی کرده‌اند. چندین مطالعه، زنجبیل را به دلیل قدرت آن در تسکین دردهای مربوط به بیماری‌های خودایمنی، سردردهای میگرنی و کمردرد ثابت تایید می‌کنند.
آگهی ها

زنجبیل برای انواع دردها مفید است و مصرف زنجبیل در طب سنتی برای درمان مشکلات معده، دردهای عضلانی و آرتروز در مطالعات مختلف گزارش شده است.

 

استفاده از داروهای سنتی و گیاهی، به ویژه برای افرادی که نمی خواهند از داروهای شیمیایی که دارای عوارض جانبی هستند استفاده کنند، زنجبیل در درمان دیسمنوره ( قاعدگی دردناک)اولیه به طور معروف به کار گرفته شده است.

نحوه استفاده:

یک تکه کوچک زنجبیل را آسیاب کنید.
آن را چند دقیقه در یک لیوان آب بجوشانید.
آن را صاف کنید.
عسل را به طعم اضافه کنید.
این چای را سه بار در روز بنوشید.

زنجبیل

4. چای دارچین بنوشید

دارچین می تواند شدت دیسمنوره اولیه را کاهش دهد.

در یک مطالعه، گروهی از زنان تحت درمان با دارچین کاهش قابل توجهی در دیسمنوره گزارش کردند. این اثر به دلیل اثر ضد التهابی دارچین است.

دو تا از ترکیبات اولیه اسانس های استخراج شده از دارچین سینامالدئید و اوژنول هستند. سینامالدئید دارای فعالیت ضد اسپاسم (تسکین اسپاسم) است، در حالی که اوژنول از تولید پروستاگلاندین ها (ترکیباتی که باعث درد پریود می شوند) جلوگیری می کند.
آگهی ها

دارچین را می توان برای تسکین گرفتگی های پریود در دوزهای 1 تا 6 گرم در روز استفاده کرد.

نحوه استفاده:

¼ قاشق چایخوری پودر دارچین را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید.
عسل را به طعم اضافه کنید.
بجوشانید و سپس بگذارید خنک شود.
2 تا 3 فنجان از این دمنوش دارچینی را هر روز از دوره پریود به آرامی بنوشید.

images 8

5. مقداری چای رازیانه بنوشید

نوشیدن مقداری چای رازیانه می تواند به تسکین ناراحتی دردهای قاعدگی کمک کند

یک مطالعه تحقیقاتی مفید بودن رازیانه در دیسمنوره اولیه را نشان داد و پیشنهاد شد که راحتی ناشی از درد در 80٪ از افراد پس از تجویز رازیانه ثبت شده است.

اسانس رازیانه می تواند از انقباض رحم که توسط اکسی توسین و پروستاگلاندین ها در موش ها ایجاد شده است، جلوگیری کند. بر اساس این یافته ها می توان استنباط کرد که مهار انقباضات می تواند منجر به کاهش درد در دیسمنوره شود.

بنابراین می توان از رازیانه برای کاهش علائم و نشانه های دیسمنوره اولیه استفاده کرد.

نحوه استفاده:

1 قاشق چایخوری دانه رازیانه را به یک فنجان آب اضافه کنید.
مخلوط را چند دقیقه بجوشانید.
چای را صاف کرده و عسل را اضافه کنید.
این چای گیاهی را دو بار در روز بنوشید.

4Yemen www.thedailybeast.com 5

6. چای بابونه بنوشید

بابونه در لیست بی خطر FDA گنجانده شده است. در آماده سازی های مختلف استفاده می شود. رایج ترین شکل آن چای است.

چای بابونه دارای فعالیت ضد اسپاسم است که می تواند شما را از شر گرفتگی های دردناک مرتبط با پریود خلاص کند. همچنین، به تنظیم فعالیت های دوپامین و سروتونین کمک می کند و اثر علائم افسردگی مرتبط با پریود را کاهش می دهد.
آگهی ها

علاوه بر این، اسانس بابونه دارای فعالیت های ضد اسپاسم و آرامش بخش است که در تسکین علائم مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی (PMS) مفید است. در واقع، عصاره بابونه می تواند به اندازه مفنامیک اسید برای کاهش درد ناشی از گرفتگی های پریود موثر باشد.

نحوه استفاده:

یک فنجان آب بجوشانید.
آن را در یک لیوان با چای کیسه ای بابونه اضافه کنید.
بگذارید چند دقیقه دم بکشد.
این چای را حداقل دو بار در روز بنوشید.

 

چای بابونه

چای بابونه

7. یوگا تمرین کنید

انجام یوگا همچنین می تواند به مدیریت ناراحتی ناشی از گرفتگی قاعدگی کمک کند

یوگا یک کلمه سانسکریت است که به معنای ارتباط ذهن، بدن، احساسات، منطق و توجه به عمل است. یوگا شامل تمرینات فیزیکی (آسانا)، تنفسی (پرانایاما) و ذهنی (پراتیاهارا) است که منجر به بهبود سلامت، آرامش و نگرش مثبت می شود.

یوگا در حال حاضر به عنوان یک روش عالی و مداخله امیدوارکننده برای تسکین درد پیشنهاد می شود که ایمن و ارزان است و عوارض جانبی ناچیز و یا بدون عوارض دارد. همچنین، تمرین معمول یوگا تأثیرات مطلوبی بر چرخه قاعدگی دارد.

یوگا پیامدهای منفی ناشی از استرس را بر روی سیستم ایمنی کاهش می دهد و ترشحات التهابی مضر را کاهش می دهد و باعث آرامش در طول PMS می شود.

حرکات یوگا که نشان داده شده است به درمان گرفتگی قاعدگی کمک می کند عبارتند از:

تمرینات تنفسی
مدیتیشن/آرامش
ژست گربه-گاو
ژست کودک
تخته
ژست کبرا

images 11
آیا پریودهای دردناک طبیعی است؟

بسیاری از زنان در طول دوره قاعدگی خود دچار ناراحتی و درد می شوند. اگر درد و گرفتگی آنقدر جدی است که مانع فعالیت‌های روزانه شما شود و با علائم دیگری مانند تهوع و سردرد همراه باشد، باید با متخصص زنان صحبت کنید.

گرفتگی های پریود بسیار رایج هستند، اما زمانی که در زندگی روزمره شما نفوذ می کنند، باید اقداماتی برای کاهش درد و ناراحتی ناشی از این گرفتگی ها انجام دهید.

اگر درد بعد از چند روز بهتر نشد یا آنقدر شدید بود که در انجام فعالیت های روزانه مشکل دارید، متقاعد شوید که با پزشک خود پیگیری کنید.

علاوه بر این، ممکن است مفید باشد که در دوره قاعدگی راحت باشید و برخی از تکنیک های آرامش بخش مانند تمرینات تنفسی و یوگا را برای احساس بهتر و کاهش استرس تمرین کنید.

بهترین ویتامین ها برای زنان

بهترین ویتامین ها ضد پیری، دوران بارداری و نوجوانی برای خانم ها

این اسموتی به جنگ بیماری‌ها بروید سلامت

با این اسموتی به جنگ بیماری‌ها بروید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا