دانش آموزان و دردسر کوله پشتی!

سه‌شنبه 12 بهمن 1400 سلامت
دانش آموزان و دردسر کوله پشتی!

دانش آموزان و دردسر کوله پشتی!

استفاده نادرست از کوله پشتی باعث ایجاد کمردردمیشود. برای جلوگیری از این امر باید به نکاتی مثل نوع کوله و سنگین نبودن بیش از حد آن توجه کنیم! زیرا در صورت مناسب نبودن کوله عوامل خطرآفرین موثر برای ناراحتی، خستگی، دردهای عضلانی، دردهای عضلانی اسکلتی، به ویژه در ناحیه کمر، مشکلات تنفسی و موضوعات دیگر باشند.

 

اما برای این که کوله پشتی فرزند خود را سبک نگه دارید چه کارهایی می توانید انجام دهید؟

تنها آنچه ضروری است را حمل کنید. به فرزند خود آموزش دهید که از جدول زمانی مدرسه پیروی کرده و تنها کتاب های مورد نیاز برای هر روز را بر اساس برنامه ریزی های انجام شده همراه خود ببرد. همچنین، کوله پشتی فرزند خود را هر روز بررسی کنید تا از خارج کردن وسایل اضافی مانند برگه ها، دفاتر، لوازم التحریر یا موارد متفرقه دیگر اطمینان حاصل شود.  در صورت امکان برخی کتاب ها را در مدرسه نگهداری کنید. امروزه مدارس بسیاری دارای کلاس های درس مجهز به امکانات ذخیره سازی برای دانش آموزان هستند تا کتاب ها و لوازم مورد نیاز خود را در آنها نگهداری کنند.

دانش آموزان و دردسر کوله پشتی!

دانش آموزان و دردسر کوله پشتی!

از لوازم سبک وزن استفاده کنید. برخی دانش آموزان به واسطه ساعات طولانی حضور در مدرسه مجبور به حمل وسایلی اضافی مانند ظرف ناهار هستند. به عنوان ظرف غذا، از گزینه های با کیفیت خوب و سبک وزن استفاده کنید. به عنوان مثال، ظروف فلزی همواره از همتایان پلاستیکی خود سنگین‌تر هستند.

کوله پشتی های ارگونومیک را انتخاب کنید. بسیاری از کوله های پشتی های موجود در بازار بیشتر به ظاهر توجه دارند تا این که از ارگونومی خوب برخوردار باشند.  به وضعیت اندامی فرزند خود هنگام حمل کوله پشتی توجه داشته باشید. اگر کودک به سمت جلو خم شده و شانه های وی گرد شده اند، این شرایط نشان از وزن بیش از اندازه کوله پشتی، چیدمان نامناسب وسایل در کوله پشتی یا پوشیدن نادرست آن دارد. هنگام حمل کوله پشتی ستون فقرات کودک همواره باید صاف باشد و شانه ها حالت چارگوش داشته باشند.  به فرزند خود آموزش دهید که در هر زمان ممکن، مانند زمان انتظار برای آمدن اتوبوس یا هنگام سفر با اتوبوس به سمت مدرسه، کوله پشتی خود را درآورد.  به فرزند خود آموزش دهید وسایل خود را هوشمندانه در کوله پشتی قرار دهد. بر همین اساس، کتاب ها و لوازم سنگین‌تر در قسمت پایین و کتاب ها و لوازم سبک‌تر در بالا قرار می گیرند.

گزینه های دیگر برای کاهش وزن کوله پشتی دانش آموزان

 تقریبا 30 درصد از دانش آموزان دبستانی از کمر درد شکایت دارند که به واسطه عادات بد مانند وضع اندامی ضعیف یا راه رفتن در حال خمیده شکل می گیرد. به منظور کاهش وزن کوله پشتی دانش آموزان می توان راه حل هایی ساده را به کار گرفت. طی مطالعه ای که توسط دانی انجام شد، تقسیم بندی برنامه درسی برای هر موضوع به چهار قسمت یکی از گزینه ها برای کاهش وزنی بود که دانش آموزان در کوله پشتی خود حمل می کنند. این کار موجب می شود تا اندازه و وزن کتاب ها درسی و وسایل مورد نیاز دانش آموزان کاهش یابد و نیازی به حمل یک کتاب درسی در تمام طول سال نباشد.

راه حل پیشنهادی دیگر تبدیل کتاب های درسی موجود به چهار کتاب کوچک‌تر بود. به عنوان مثال، اگر کتاب اصلی شامل16 درس است، پس می توان چهار کتاب کوچک‌تر شامل چهار درس را تهیه کرد. دانش آموز تنها کتاب مورد نظر را با خود حمل خواهد کرد و سه کتاب دیگر در خانه باقی می مانند. پس از اتمام کتاب اول، دانش اموز کتاب بعدی را همراه خود حمل می کند. بر همین اساس، می توان از دفترهایی سبک‌تر که اندازه ای کوچکتر و تعداد برگه های کمتری دارند نیز برای انجام تکالیف استفاده کرد.

دانش آموزان و دردسر کوله پشتی!

دانش آموزان و دردسر کوله پشتی!

عوامل که هنگام خرید کوله پشتی باید مد نظر قرار بگیرند

یک کوله پشتی با کیفیت انتخاب کنید.

به جای توجه به ویژگی های ظاهری بهتر است کیفیت کوله پشتی را مد نظر قرار دهید. کوله پشتی هایی با کیفیت خوب از ویژگی های بیشتر و مواد بهتر ساخته می شوند، که خرید آنها شاید اندکی هزینه بیشتر را برایشما به همراه داشته باشند، اما با گذشت زمان می توانند آن را جبران کنند. با انتخاب محصولی با کیفیت، کوله پشتی در مدت زمانی طولانی‌تر شکل خوب خود را حفظ خواهد کرد.

یک کوله پشتی با اندازه مناسب را انتخاب کنید.

در شرایطی که ممکن است فکر کنید یک سایز کوله پشتی برای همه می تواند مناسب باشد، اما عوامل مختلفی موجب می شوند تا کوله پشتی با بدن شما تناسب بیشتری داشته باشد. شما باید به اندازه بندهای شانه ذو مرکز ثقل کوله پشتی توجه داشته باشید.

بر همین اساس، کوله پشتی را انتخاب کنید که دارای دو بند شانه پهن است. بندهای پهن وزن کوله پشتی را بهتر روی دو شانه توزیع می کنند، در شرایطی که کوله پشتی هایی با بندهای نازک فشار بیشتری روی شانه ها وارد کرده و احساس درد را موجب می شوند.

اطمینان حاصل کنید که بندها در شرایطی راحت روی شانه ها قرار می گیرند و بیش از اندازه از یکدیگر دور یا نزدیک نیستند. نزدیکی بندها به یکدیگر احساس تنگی و حالتی محدود کننده را ایجاد کند، در شرایطی که بیش از اندازه به گردن نزدیک هستند. فاصله بیش از اندازه بندها از یکدیگر نیز ممکن است امکان لغزش و فرو افتادن بند از روی شانه و توزیع نامناسب وزن را به همراه داشته باشد. مرکز ثقل را مورد بررسی قرار دهید. سنگین‌ترین کتاب ها و لوازم در قسمت پایین کوله پشتی قرار می گیرند، از اینو، باید اطمینان حاصل شود که وزن بیش از اندازه پایین نیست. پایین کوله پشتی بایدروی خط کفل، یا در محدوده ای که کمربند بسته می شود، قرار بگیرد.

See the source image

 انتخاب کوله پشتی های کوچک تر را مد نظر قرار دهید.

اگرچه در ابتدا ممکن است خرید جادارترین کوله پشتی را برای فرزند خود مد نظر قرار دهید تا هر چه بیشتر درون آن بار اضافه شود، اما شاید بهتر باشد تجدیدنظر کرده و کوله پشتی کوچکتری را انتخاب کنید. کوله پشتی کوچکتر می تواند وسوسه کمتر برای قرار دادن بار بیشتر را به همراه داشته باشد.

کوله پشتی های چرخدار را مد نظر قرار دهید.

در شرایطی که ممکن است از ظاهر چندان  جذابی برخوردار نباشند، اما کوله پشتی چرخدار می توانند بار بیشتری را نسبت به کوله پشتی های معمولی حمل کرده و از بروز آسیب در بدن نیز جلوگیری کنند. اگر قرار است دانش آموز بار زیادی را حمل کند، انتخاب کوله پشتی چرخدار منطقی‌تر است.

کوله پشتی را وزن کنید.

کوله پشتی را در شرایطی که باری در آن وجود ندارد، وزن کنید. در شرایطی که بیشتر کوله پشتی ها از مواد سبک وزن مانند نایلون یا برزنت تهیه می شوند، اما ممکن است برخی از آنها در حالت خالی نیز سنگینتر از مدل های دیگر باشند.

 

چای گانودرما وخواص فوق العاده آن

خواص چای گانودرما

لایه برداری صورت با ماسک سفیداب

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا