خوشبختی مستلزم داشتن هدف است

سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1399 موفقیت

ارل نایتینگل معتقد است :《خوشبختی مستلزم داشتن ایده آل یا  هدف است.》

 

اغلب مردم بی هدف زندگی می کنند و نقشه ی راهنمایی در اختیار ندارند.حرکت می کنند ببیندکجای جاده ی زندگی متوقف می شوند. اغلب بیست  یا سی سال از زندگی و عمر شان میگذرد ،در حالی هنوز در کارشان   ناموفقند.از ازدواجشان نا خوشنود، و پیشرفت کمی دارند .با این حال همه شب به خانه میروند ، به تماشای تلویزیون می نشینند و شب را به امید فردایی بهتر ،  به پایان می برند،اما به ندرت این اتفاق می افتد و این مسئله هرگز و به خودی خود حل نمی گردد.

احساس رضایت وقتی در شما ایجاد می شودکه احساس پیشرفت کنید قدم به قدم به چیزی که برایتان مهم است نزدیک شوید .ویکتور فرانکل وبانی لوگو تراپی  معتقدند که بیشترین نیاز انسان ها ،داشتن احساس معنا ،هدف و مقصود  در زندگی ست.

هدف به شما احساس معنا ومنظور  و مقصود می دهد .هدف به شما مسیر را نشان میدهد.وقتی به سمت اهدافتان حرکت می کنید،شادمان تر و قدرتمندتر هستید .احساس می کنیدانرژی بیشتری دارید و موثرتر  هستید.

شما حس می کنید صلاحیت بیشتری دارید و زندگی مطمئن تر قدم برمی دارید .هرقدمی که به سوی هدفتان بر میدارید ، شما را بیشتر به این باور می رساند که می توانید هدف های بزرگ تری  برای زندگی خود در نظر بگیرید و به آن برسید.

امروز در مقایسه با گذاشته، مردم بیشتر از تغییر می ترسند  و درباره ی آینده نا مطمئنند. یکی از بزرگ ترین امتیازات هدف گذاری این است که باعث می شود شما  در جهت تغییرزندگی ،  خود را کنترل کنید.

داشتن هدف به شما امکان می دهد تا مطمئن  باشیید که تغییرات زندگی شما  در جهت خواسته و علاقه ی  شما شکل می گیرد و به وجود می آیند. ارسطو معتقد بود که هر اقدام انسان به شکل هدفمندی برنامه ریزی شده است .شما تنها زمانی شادمان هستید که به سمت خواسته خود به حرکت در می آیید.بنابراین سوال مهم این است که هدف های شما کدامند؟ آرزو دارید که به کجا برسید ؟ در پایان روز دوست دارید چه دستاوردی داشته باشید؟ و در مجموع ،ایده آل های شما چیست و در کجا ودر کدام مرحله از زندگی تان قرار دارید.

  

کتاب نحسی ستاره های بخت ما

از علل لجبازی کودکان و راهکارهای برخورد

از علل لجبازی کودکان و راهکارهای برخورد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا