خوراک زبان با سس قارچ ساده و مقوی +طرز تهیه

یکشنبه 9 شهریور 1399 آشپزی

 خوراک زبان با سس قارچ

خوراک زبان معمولا به دو صورت کلی و با دو سس مختلف درست میشه یعنی خوراک زبان با سس قرمز یا خوراک زبان با سس سفید.   در بخش آشپزی دایان  طرز تهیه خوراک زبان با سس سفید را به شما آموزش میدهیم  که فوق العاده لذیذه و داخل سسش از قارچ هم استفاده شده، امیدوارم براتون مفید باشه و تهیه کنید و در مهمانی های خانوادگی لذت ببرید

مواد لازم برای تهیه خوراک زبان با سس سفید

  1.  زبان گوساله1 عدد
  2.  پیاز1 عدد
  3. سیر4 حبه
  4.  پودر دارچین1 قاشق چای خوری
  5. نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم
  6. برگ بو 2 عدد

مواد لازم برای سس سفید

  1.  شیر2 لیوان
  2.  آب زبان پخته شده1 لیوان
  3.  کره30 گرم
  4.  آرد گندم2 قاشق غذا خوری
  5. سیر رنده شده1 قاشق چای خوری
  6. قارچ300 گرم
  7. نمک به مقدار لازم

خوراک زبان

طرز تهیه خوراک زبان با سس سفید

■ ابتدا زبان گوساله رو که خوب شستیم، پیاز رو که خورد کردیم، حبه های سیری که از وسط نصف کردیم، به مقدار لازم فلفل  و همچنین دارچین عدد و برگ بو  رو داخل قابلمه ریخته و حدود ۶ الی ۷ لیوان آب هم بهشون اضافه میکنیم. در قابلمه رو میذاریم و حرارت رو ملایم میکنیم و اجازه میدیم تا زبان به آرومی برای حدود 3 الی 4ساعت بپزه.

■ وقتی زبان تقریبا پخت به مقدار کافی بهش نمک اضافه میکنیم و اجازه میدیم تا برای یک ساعت دیگه هم با حرارت ملایم بپزه تا زبان مزه بگیره.

خوراک زبان

■ حالا زبان گوساله رو از داخل آبش بیرون میاریم و میذاریم تا کاملا سرد بشه، وقتی زبان سرد بشه پوست زمخت زبان خیلی راحت کنده میشه پس پوست رو کاملا میکنیم.

حالا زبان رو حلقه حلقه میبریم. و کنار می گذاریم

طرز  تهیه سس سفید

برای تهیه سس هم ابتدا کره را با سیر رنده شده تفت میدیم در حدی که کره فقط مزه سیر رو بگیره ولی سیر سرخ نشه . اگر طعم سیر را دوست می توانید از پیاز استفاده کنید  حالا آرد رو هم اضافه کرده و خوب با کره مخلوط میکنیم و تفت میدیم. مخلوط کردن آرد و کره از گوله شدن آرد بعد از اضافه کردن شیر جلوگیری میکن. حالا کم کم شیر رو اضافه کرده و سریع هم میزنیم تا مخلوط یکنواخت بشه و سس هم گوله نشه و بعد آب زبان رو هم داخل سس میریزیم و مخلوط را  گاهی هم میزنیم تا هم کمی غلیظ بشه و هم ته نگیره. وقتی سس کمی غلیظ شد تکه  زبان را  داخلش میذاریم و اجازه میدیم تا حدود نیم ساعت روی حرارت بمونن تا زبان مزه بگیره

پس قارچ رو که حلقه ای بریدیم همراه کمی کره و نمک تفت میدیم تا آب بندازه و بپزه و بعد هم حرارت رو زیاد میکنیم تا آب قارچ کشیده بشه حالا قارچمون هم حاضره.

وقتی زبان مزه دار شد و سس هم به اندازه ای که میپسندیم غلیظ شد قارچ رو هم اضافه می کنیم خوراک قارچ شما آماده است.خوراک زبان را در  ظرف مناسب سرو کنید و با جعفری ساطوری  شده تزیین کنید.

 

 

دو پیازه میگو خوشمزه بوشهری +طرز تهیه

ترشی لوبیا سبز /ترشی تابستانه خوشمزه+طرزتهیه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا