مرسدس بنز در حال حرکت به سمت تولید خودروهای الکتریکی است و در این راه سرمایهگذاری میکند. در نمایشگاه بینالمللی خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷، این شرکت نقطه عطفی در جهت تولید خودروهای بدون آلایندگی در قالب نسخههای پیش تولید مرسدس بنز GLC پیل سوختی تجربه کرد؛ این اولین خودروی الکتریکی جهان بود که پیل سوختی را با باتری پلاگین در سیستم محرکه ترکیب میکند. سال ۲۰۱۹ خودروی الکتریکی مرسدس بنز EQC راهی بازار خواهد شد، که به عنوان اولین مدل تولیدی مرسدس بنز مجهز به باتری الکتریکی از سری برند EQ شناخته میشود. در حال حاضر نمونههای اولیه از این مدل، برای آماده شدن جهت تبدیل به نسخه تولیدی، آزمایشهای زمستانی خود را در شمال سوئد با موفقیت انجام دادهاند.
مایکل کلز مهندس ارشد دپارتمان EQC دربارهی خودروی الکتریکی جدید گفت:
خودروی الکتریکی مرسدس بنز EQC پویا و قدرتمند است؛ از سوی دیگر خودروی آرامی به نظر میرسد. بدون شک تجربهی سالهای زیاد ما در تولید خودروی الکتریکی EQC جدید دخالت داشته است. EQC از نظر تولید، نقطه عطفی برای ما محسوب میشود. یکی از برجستهترین ویژگیهای این خودرو، قدرت و حالت اسپرت است که باعث ایجاد هیجان مشتریان هنگام رانندگی خواهد شد. البته نه فقط به دلیل وجود سیستم تمام چرخ محرک، بلکه به علت انجام آزمایشهایی که در شرایط بسیار سخت جوی روی خودرو انجام میشود؛ البته نوآوریهایی نیز در زمینه مخابرات، قابلیت اتصال و شارژ نیز وجود دارد. EQC واقعا آغاز یک دوره جدید در سیستم محرکه الکتریکی مرسدس بنز است.
پیش از اینکه مدل جدید خودروی الکتریکی مرسدس بنز به تولید نهایی برسد، باید یک سری از آزمونهای سخت و جامع را پشت سر بگذارد؛ علاوه بر آزمایش زمستانی در شمال سوئد، آزمایشهای تابستانی در جنوب اروپا و ایالات متحده آمریکا و همچنین آزمونهای استقامت جادهای در سراسر جهان نیز وجود دارد.
غول خودروسازی باواریا طی چندین دهه تحت شرایط سخت در نزدیکی مدار قطب شمال، آزمایشهای هر مدل جدید از خودروهای خود را انجام داده است؛ آزمایشهای زمستانی در دماهای بسیار سرد تا منفی ۳۵ درجه سانتیگراد و در جادههای پوشیده از برف و همچنین در سطوح یخی در دریاچههای یخزده انجام میشود. به همین منظور، مرسدس بنز مرکز آزمایشگاهی مجهزی را در شهر کوچک آرجیپلاگ (Arjeplog) از توابع لاپلند سوئیس راهاندازی کرده است. علاوه بر آزمون جادهای در قطب شمال، تستهای خودرو در آنجا در پیستهای آزمایش ویژهای انجام میگیرند. صعود از تپههایی با شیب ۲۰ درصد، آزمون در پیستهایی با ضرایب اصطکاک مختلف، آزمایشهای فرمانپذیری خودرو و بررسی عملکرد لنت ترمز در مسیرهای یخی دریاچههای یخزده، از سختترین چالشها برای سیستمهای محرکه، انتقال قدرت و کنترل خودرو محسوب میشوند.
مقالههای مرتبط:
برای مدل جدید خودروی الکتریکی مرسدس بنز، اعتبارسنجی جامع خودرو شامل برنامهای با بیش از ۵۰۰ آزمون تخصصی منحصربفرد است. در مورد خودروهای برقی، روش استاندارد با آزمایشهای متعدد سیستم محرکه مخصوص که به طور اختصاصی با فناوری جدید پیشرانه الکتریکی تولید میشود، تکمیل خواهد شد. چالشهای جدید برای خودروی الکتریکی شامل خروجی موتور الکتریکی در هنگام استارت سرد همراه با باتری سرد، شرایط استارت سرد باتری پیل سوختی، محدوده رانندگی خودروی الکتریکی تحت شرایط کاری معمول مشتری، بررسی کابل شارژ، کنترل آبوهوا پیش از ورود و استراتژی عملیاتی است. تنظیم خاص دینامیک خودرو و سیستم کنترل پایداری خودرو (ESP) نیز تحت شرایطی به موارد بالا اضافه میشوند.
برای انجام آزمایش نیازهای مختلف مشتری و روشهای شارژ باتری، مرکز آزمون مستقر در آرجیپلاگ طیف کاملی از گزینههای شارژ خودروی الکتریکی را ارائه میدهد. این گزینهها شامل انواع شبکههای خانگی ساده برای شارژ دیواری تا تاسیسات مجهز به ایستگاههای شارژ سریع میشوند؛ البته منبع خوبی از هیدروژن نیز در این مرکز وجود دارد.
ارسال دیدگاه