خواص گل گیاه پنیرک

دوشنبه 14 آبان 1397 دسته‌بندی نشده
خواص گل گیاه پنیرک در جوانسازی و شادابی پوست و مو

 

 گیاه پنیرک از قدیم در طب سنتی برای کاهش التهاب سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گرفته است ولی اثرات آن بر سلامت پوست و مو انکار ناپذیر است.

 پنیرک یکی از گیاهان دارویی فوق العاده مفید برای برطرف کردن بسیاری از بیماری‎هاست، استفاده از این گیاه می‌تواند برای درمان و کنترل بیماری‌های زیر مورد استفاده قرار گیرد.

درمان خشکی پوست با پنیرک

در اثر برخی بیماری‌ها امکان دارد افراد دچار خشکی و پوسته ریزی پوست بدن شوند که برای درمان آن می‌توانند از گیاه پنیرک استفاده کنند، اثر‌های درمانی این گیاه بر درمان و کنترل عارضه‌های بیماری پوستی پسوریازیس اثبات شده است.

مقابله با آکنه و از بین بردن جوشگاه‌ها

ویتامین A موجود در گل گیاه پنیرک برای درمان آکنه، جلوگیری از به وجود آمدن آن و نیز ترمیم بافت آسیب دیده پوست بدن اثربخش است.

 

جوانی و اثر‌های ضد پیری پوست پنیرک

ویتامین‌های A و E موجود در گل پنیرک دارای خاصیت ضد پیری است که سبب می‌شود پوست صورت فرد کمتردچارو لکه‌ چین و چروک لکه های پوستی ناشی از افزایش سن شود.

ویتامین C موجود در این گیاه سبب افزایش کلاژن سازی صورت و جلوگیری ازبروز چین و چروک می‌شود، ویتامین C همچنین رادیکال‌های آزاد که دربدن تولید می‌شوند را از بین می‌برد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

گل پنیرک سرشار از آنتی اکسیدان‌های ضروری و مفید برای سلامت بدن انسان است.

کمک به گردش خون مویرگی در سلول‌های پوستی

بخشی از مشکل‌های پوستی و حتی ریزش موی سر به دلیل گردش خون ضعیف مویرگی در زیر لایه‌های سطحی پوست روی می‌دهد که مصرف گیاه پنیرک می‌تواند این گردش خون را افزایش دهد و به این ترتیب به حفظ جوانی وشادابی پوست و نیز جلوگیری از ریزش مو‌های سرکمک کند.

مو‌هایی نرم، قوی و بدون موخوره

ویتامین‌های A و E موجود درگل گیاه پنیرک سبب تغذیه فولیکول‌های مو و ساقه‌ها و درنتیجه جلوگیری از شکنندگی ساقه موها، ریزش و بروز موخوره می‌شود.

گل پنیرک

خارش، التهاب پوستی و بروز شوره سر همگی از مشکل‌های شایع در این روزهاست که سبب می‌شود افراد از انواع دارو‌های شیمیایی و محلول‌ها استفاده کنند.

دانشمندان درپژوهش‌های خود دریافتند استفاده ازگل پنیرک می‌تواند سبب رطوبت رسانی به پوست بدن و کف سر و جلوگیری از بروز شوره و قارچ پوستی شود.
خلاصی از مو‌های زائد بدن

ترکیب‌های ویژه‌ای که درگیاه پنیرک وجود دارد به ویژه ویتامین B موجود درآن سبب سست شدن رشد مو‌های زائد و کم شدن تعداد آن‌ها در سراسر بدن می‌شود.

تیز بینی با پنیرک

یکی دیگر از خاصیت‌های این گیاه درمانی معجزه آسا، وجود ویتامین A در آن است که سبب افزایش قدرت بینایی چشم‌ها و جلوگیری از افت بینایی می‌شود.

ضدالتهابی قوی و صد درصد

به دلیل داشتن خواص ضد التهابی از پنیرک می‌توان برای رفع برخی از بیماری‌های التهابی مانند آرتروز، معده و سردرد استفاده کرد، نوشیدن دم کرده گیاه پنیرک هم می‌تواند مانند نوعی مسکن سبب کاهش درد در افراد شود.
از جمله دیگر مزایای سلامت استفاده از گل یا برگ گیاه پنیرک می‌توان جلوگیری از ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و بالا رفتن کلسترول خون، تنظیم فشارخون، کاهش علامت‌های ناشی از آسم، سرماخوردگی وآنفلوآنزا، جلوگیری از مقاومت باکتریایی نسبت به آنتی بیوتیک‌ها، تنظیم قاعدگی دربانوان، کاهش افسردگی و استرس را نام برد.

پنیرک دارای مواد مغذی دیگری، چون بتاکاروتن، کلسیم، ویتامین B۱ (تیامین)، ویتامین B۲ (ریبوفلاوین)، نیاسین، ویتامین C، ویتامین E، پتاسیم، آهن، فولات و فیبراست.

از آنجا که این گیاه حاوی فولات است مصرف آن در دوران بارداری زیر نظر پزشک می‌تواند اثربخش باشد و از بروز کم خونی در زنان جلوگیری کند.

با وجود تمامی مزایا اگر فرد دچار آلرژی غذایی یا تنفسی است قبل از استفاده برای اولین بار از پنیرک با پزشک خود مشاوره انجام دهد.

بافت پاپوش زیبا با دومیل

شعر:و آغوشت اندک جایی برای زیستن، اندک جای برای مردن!

شعر:و آغوشت اندک جایی برای زیستن، اندک جای برای مردن!

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا