خواص پوست انار 

سه‌شنبه 12 بهمن 1400 سلامت
خواص پوست انار 

 انار میوه خوشمزه ای است که دارای خواص زیادی است، اما تا کنون در مورد خواص پوست این میوه صحبتی نشده که در ادامه به خواص فوق العاده پوست انار اشاره می شود پوست برخی میوه‌ها دارای خواص بی نظیر و موثری در سلامتی هستند. از جمله این میوه ها، انار است که هم خودش وهم پوست آن خواص زیادی دارد.

 

خواص پوست انار

 

خواص جوشانده پوست انار

آب جوشانده پوست انار را بنوشید. قابض و مقوی است، برای معالجه اسهال ساده، اسهال ناشی از مسمومیت و اسهال خونی مفید است. قند ادرار را کم و خون را تصفیه و از خونریزی‏ ها به ویژه خونریزی رحم جلوگیری می‏ کند.کوبیده خشک پوست انار را به اندازه 4 گرم با آب گرم مخلوط کنید و بخورید. کرم‏های معده و روده را دفع می‏ کند. مزه مزه کردن جوشانده پوست انار برای تقویت لثه مفید است.یک تکه از پوست انار را به صورت یک سکه کوچک قیچی کنید، بعد سفیدی و پیه روی آن را بتراشید تا نازک شود و یک ساعت روی آبسه دندان بگذارید و بعد عوض کنید. این عمل را تا جایی تکرار کنید که سرباز کند.

خواص پوست انار برای تنگ کردن واژن

این یک روش تجربی است و برخی بعد از زایمان برای تنگ کردن واژن و رفع شلی آن استفاده می کنند ؛ برای این منظور مقداری پوست انار را تکه کرده به همراه کمی آب  روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا نیم ساعت خوب بجوشد و بعد از جوشیدن آن  ظرف را از روی حرارت بردارید.بعد از خنک شدن آب حاوی پوست انار آن را از صافی رد  کرده و در لگن تمیزی بریزید، و به مدت  سی الی چهل دقیقه در آن بنشینید. برای نتیجه بهتر و سریعتر این کار را روزی دو الی سه بار انجام دهید.

قطع ترشحات عادت ماهیانه با جوشانده پوست انار

برای قطع کردن سیلان مفرط، ترشحات عادت ماهیانه در آب جوشانده پوست انار بنشینید.

درمان بواسیر با جوشانده پوست انار

جوشانده پوست انار برای التیام بواسیر مفید است ، شما می توانید برای درمان بواسیر و مقعد بیرون آمده در آب این جوشانده بنشینید. برای درمان فستیول و بواسیر پوست انار را با جفت مساوی بسایید و روی پنبه بریزید و هر شب ضماد کنید.

درمان آفت دهان با جوشانده پوست انار

شستن دهان با جوشانده پوست انار چندین مرتبه در روز سبب سرطرف شدن آفت و زخم دهان می شود.

رفع بوی بد دهان با پوست انار

برای رفع بوی بد دهان باید دو قاشق از پودرپوست انار را در یک لیوان آب مخلوط کنید و دو بار در روز با آن غرغره کنید.

مبارزه با بیماری های قلبی با مصرف پوست انار

روزانه یک قاشق چای خوری از پودر پوست انار را در شیر حل کنیدو بنوشید . وجود آنتی اکسیدان های فراوان در پوست این میوه با بیماری های قلبی مبارزه می کند و سبب کاهش کلسترول و استرس می شود.

 

 

چند ورزش برای تنگ کردن واژن

چند ورزش برای تنگ کردن واژن

مزایای روغن نارگیل

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا