خواص میوه انبه

یکشنبه 8 اسفند 1400 سلامت
خواص میوه انبه

خواص میوه انبه

 

انبه از خانواده میوه‌های آلویی می‌باشد، گیاهی خوراکی که قسمت گوشتی خارجی آن قشایی است که دانه را در بر گرفته است.انبه‌ها به نسبت رنگ‌، شکل، طعم و سایز دانه‌هایشان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. اگرچه رنگ پوست انبه‌ها از سبز تا قرمز، زرد یا نارنجی  دیده می شود. اما گوشت داخلی آن غالبا زرد طلایی است. انبه‌ها طعمی شیرین و خامه‌ای مانند دارند و بالغ بر ۲۰ نوع ویتامین و مواد معدنی در آنها یافت می‌شود.

 

1:رفع خشکی پوست با انبه

اگرپوست حساس و خشکی دارید می توانید از انبه برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید. انبه به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی محسوب می شود. برای این منظور میوه انبه را خرد کنید و روی پوست خود ماساژ دهید. پس از ۲۰ دقیقه پوست صورت را با آب ولرم بشویید.

خواص میوه انبه

رژیم لاغری و کاهش وزن با انبه

یکی از  خواص  انبه این است که انبه کالری بسیار کمی دارد و همین امر باعث شده است در میان میوه های مورد علاقه کسانی که رژیم لاغری دارند قرار بگیرد. میوه انبه باعث کاهش اشتها می شود که در نتیجه باعث جلوگیری از پرخوری می شود.انبه سرشار از فیبر است ، فیبر موجود در انبه باعث  کاهش وزن می شود.

درمان آکنه و جوش صورت با ماسک انبه

ویتامین A و ویتامین C برای رفع جوش های صورت و بهبود آکنه بسیار مفید عمل می کنند. انبه حاوی مقادیر غنی از ویتامین A و ویتامین C است که به وسیله آنتی اکسیدان های موجود در این ویتامین ها می تواند برای رفع جوش صورت و آکنه موثر باشد.

ماسک صورت و نوشیدنی  انبه :

ابتدا یک انبه را به صورت ریز خرد کنید و به همراه یک لیوان آب درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا انبه خوب بجوشد سپس اجازه دهید محلول سرد شود. مقداری از این محلول را بنوشید و مقداری از آنرا به صورت ماسک روی پوست صورت قرار دهید.

نکته مهم: ممکن است پوست شما به انبه حساسیت داشته باشد. ابتدا مقداری از محلول را روی بازوی خود ماساژ دهید. اگر پس از گذشت یک روز پوست تان دچار التهاب نشد با خیال آسوده از این ماسک برای پوست صورت  استفاده کنید.

سلامت و تقویت چشم ها

انبه حاوی مقادیر غنی از ویتامین A است که برای تقویت و سلامت چشم ضروری است. مصرف انبه علاوه بر اینکه به سلامت چشم کمک می کند  و از ابتلا به بیماری های چشمی مانند خشکی چشم و شب کوری نیز جلوگیری میکند و باعث بهبود دید می شود.

تقویت موهای سر با انبه

موهای سر برای رشد و تقویت به ویتامین E نیاز دارند. جالب است بدانید که انبه حاوی مقادیر مناسبی از این ویتامین است که مصرف آن باعث می شود گردش خون در زیر پوست سر افزایش یابد و همین امر باعث تقویت و افزایش رشد موهای سر می شود.

خواص میوه انبه

روشن کردن پوست با ماسک طبیعی انبه

از فواید انبه برای پوست صورت این است که می تواند باعث شفافیت و سفید شدن پوست صورت شود. ویتامین A و بتاکاروتن موجود در انبه باعث روشن تر شدن پوست می شوند

ماسک انبه :

برای تهیه ماسک انبه ۲۰۰ گرم انبه خرد شده را به همراه ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری آب در یک کاسه بریزید.سپس مواد را با یک قاشق کوچک مخلوط کنید تا یکدست شوند. پس از اینکه ماسک آماده شد را به آرامی روی پوست صورت ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. پس از گذشت این زمان ماسک را با آب ولرم بشویید.

پیشگیری از ابتلا به آسم

جالب است بدانید که انبه می تواند برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آسم هم مفید باشد. انبه سرشار از بتاکاروتن می باشد و به همین جهت می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری آسم و شود.

جلوگیری  از بیماری ها قلبی عروقی

انبه حاوی مقادیر غنی از پتاسیم ، فیبر و انواع ویتامین های مفید برای قلب می باشد. به همین جهت با مصرف انبه می توانید خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را به طور قابل توجه ای کاهش دهید.

درمان کم خونی و فقر آهن

یکی از خواص انبه کمک به درمان کمی خونی می باشد. انبه حاوی مقادیر غنی از آهن است که باعث افزایش تولید گلبول های قرمز  می شود و کم خونی را درمان میکند.

جوان سازی پوست صورت با مصرف میوه انبه

انبه سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که برای رفع چین و چروک روی پوست و جوان تر شدن پوست بسیار مفید هستند. با مصرف خوراکی هم این آنتی اکسیدان ها تاثیر گذار هستند البته برای تاثیر حداکثری بهتر است از ماسک انبه استفاده کنید.

ماسک انبه:

برای ساخت ماسک جوان سازی پوست. یک انبه متوسط را له کنید سپس ۲ قاشق سوپخوری پود جو دو سر ، کمی آب ، ۳ قاشق چایخوری روغن انبه و ۲ قاشق سوپخوری شیر اضافه کنید و پس از مخلوط کردن مواد به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید ، سپس با آب  ولرم بشویید .

انواع تیروئید و نحوه ی تشخیص آن

انواع تیروئید و نحوه ی تشخیص آن

خواص میوه گواوا

خواص میوه گواوا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا