خواص شگفت‌انگیز سرکه سیب

سه‌شنبه 12 بهمن 1400 سلامت

خواص شگفت‌انگیز سرکه سیب

از سیب قرمز سرکه سیب بوجود می آید که در حقیقت همان آب سیب است که با تخمیر قند آن تبدیل به الکل شده است.سرکه سیب فواید بسیاری دارد که در ادامه مطلب راجب آن بیشتر میخوانیم!

 

سرکه سیب به عنوان تونر برای زیبایی پوست

برای استفاده از سرکه سیب به عنوان تونر باید آن را رقیق کنید. سرکه سیب یک اسید بسیار قوی است و می‌تواند به تنهایی به پوست شما آسیب برساند. بنابراین حتما به مقدار مساوی از آب و سرکه سیب طبیعی را مخلوط کرده و می‌توانید ژل آلوئه ورا و یا چای سبز نیز به آن اضافه کنید. به مرور زمان و وقتی پوست شما عادت کرد می‌توانید به تدریج غلظت آن را زیاد کنید. حتما قبل از استفاده مخلوط را کاملا تکان دهید تا آب و سرکه کاملا قاطی شوند.

 

خواص شگفت‌انگیز سرکه سیب

خواص شگفت‌انگیز سرکه سیب

برای استفاده از سرکه برای بار اول بهتر است قسمت کوچکی از پوست را امتحان کنید تا به میزان واکنش پوست‌تان به آن آگاه شوید. اگر حساسیتی نشان نداد می‌توانید با پنبه نرمی به آهستگی پوست‌تان را پاک کنید و در بار اول بعد از پنج دقیقه با آب نسبتا گرم بشویید. دفعه های بعدی بگذارید بیشتر روی پوست‌تان بماند البته تا آستانه تحمل پوست‌تان.بهتر است شب‌ها از این محلول استفاده کنید تا اشغه ماورابنفش خورشید به پوست‌تان آسیب نرساند. این ماده به علت خاصیت لایه برداری‌اش پوست‌تان را حساس می‌کند بنابراین روزها حتما هر دو ساعت یکبار از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر پوست شما در هر ناحیه‌ای جوش می‌زند حتما از این محلول استفاده کنید، تا زیبایی پوست تان را بازیابید

خواص سرکه سیب

1. درمان آفتاب سوختگی

سرکه سیب یک درمان طبیعی برای آفتاب سوختگی محسوب می شود، همچنین سرکه سیب برای روشن شدن رنگ پوست صورت نیز مفید می باشد.

یک فنجان سرکه سیب را با 1/4 فنجان روغن نارگیل ترکیب کنید و بر روی آفتاب سوختگی بمالید.

2. درمان قارچ پای ورزشکار

سرکه سیب برای درمان بیماری قارچ پای ورزشکار و قارچ ناخن مفید می باشد.

3. درمان آکنه و جوش صورت و جای جوش

سرکه سیب دارای ضد باکتریایی می باشد که می تواند برای درمان آکنه و جوش صورت استفاده شود، همچنین اسید لاکتیک موجود در سرکه سیب جای جوش را هم درمان می کند.

1 قسمت سرکه سیب را با 2 قسمت آب ترکیب کنید و آن را با استفاده از پنبه بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

4. سرکه سیب برای درمان واریس

مطالعات نشان داده اند که استفاده از سرکه سیب با بهبود گردش خون می تواند به درمان واریس کمک کند.

خواص شگفت‌انگیز سرکه سیب

خواص شگفت‌انگیز سرکه سیب

5. درمان سلولیت
سرکه سیب چربی شکم و ران را کاهش داده و به درمان سلولیت کمک می کند.

1 قسمت روغن زیتون یا روغن نارگیل را با 3 قسمت سرکه سیب ترکیب کنید و آن را بر روی نواحی دارای سلولیت بمالید و 15 دقیقه ماساژ دهید.

6. درمان زگیل

سرکه سیب می تواند برای درمان زگیل استفاده شود، هر روز با پنبه مقداری سرکه سیب را بر روی زگیل بمالید تا آن را از بین ببرد. همچنین برای از بین بردن زگیل می توانید یک گلوله‌ پنبه را در سرکه‌ سیب بخیسانید و یک شب تا صبح روی محل زگیل بگذارید.

7. دئودورانت طبیعی

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی قوی بوده و به عنوان یک دئودورانت طبیعی (خوشبو کننده بدن) عمل می کند. مقداری سرکه سیب را به زیر بغل بمالید و خوب ماساژ دهید.

همچنین بخوانید:
هفت نکته که همه باید درباره کرم ضد آفتاب بدانند
همان‌طور که سرکه‌ سیب می‌تواند با بوی بد بدن مبارزه کند، قادر است تا این کار را با بوی بد پا نیز انجام دهد. یک دستمال کاغذی را با مقداری سرکه‌ سیب بخیسانید و روی پاهای خود بمالید.

8. درمان موخوره و موهای خشک

اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید از سرکه سیب برای درمان خشکی مو استفاده کنید. مقداری سرکه سیب را بر روی مو ها بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب بشویید.

معجزه سرکه سیب برای بازیگران هالیوودی:
بسیاری از بازیگرانی که شما به زیبایی پوست شان غبطه می‌خورید مانند اسکارلت جوهانسون و هیلاری داف از سرکه سیب به عنوان ضد جوش و پاک کننده صورت استفاده می‌کنند. سرکه طبیعی با باز کردن منافذ طبیعی پوست به پوست شما اجازه می‌دهد تا تنفس کند و در درمان جوش و اکنه بسیار موثر است.

خواص شگفت‌انگیز سرکه سیب

خواص شگفت‌انگیز سرکه سیب

بسیاری از خانم‌ها از اینكه همیشه بازیگران و چهره‌های سرشناس را با پوستی شاداب و جوان می‌بینند، تعجب میکنند و با خود می‌گویند كه حتما افراد معروف كرم‌های گرانبها استفاده می‌كنند كه همیشه زیبا به نظر می‌رسند.

اما شاید باور نكنید كه تعدادی از همین ستاره‌ها با درآمدهای میلیون دلاری با خواص گیاهان و روش‌های درمان سنتی به زیبایی ظاهر خود می‌رسند. نمونه آنها اسكارلت جوهانسون 30 ساله است كه به تازگی در مصاحبه‌ای پرده از راز پوست زیبای خود برداشت و با صراحت اعلام كرد كه سركه سیب همراه همیشگی‌اش در مراقبت از پوستش است. باید قبول كنیم كه اگر روزانه هزار و یك مدل كرم‌های شب و روز با قیمت‌های نجومی را هم استفاده كنیم هیچ كدام جای خواص طبیعی میوه‌ها و گیاهان را نمی‌گیرد.

چگونه از سیب طبیعی سركه گرفته می‌شود؟

در پروسه تولید سرکه سیب، سیب‌های ارگانیك بدون گرما دیدن، تصفیه و پاستوریزه شدن به شكل كاملا طبیعی به سركه تبدیل شود. خاصیت این سركه برای پوست و تاثیر بی‌اندازه آن در زیبایی ظاهری قدمت تاریخی دارد. اما اینكه تا چه اندازه این روش‌های مراقبتی از دل طبیعت شما را به پوست و مویی كه آرزویش را دارید، می‌رساند را می‌توانید از زبان ستاره‌های مشهوری كه به استفاده از محصولات گیاهی و ارگانیك عادت دارند، بشنوید.

اسكارلت جوهانسون درباره استفاده از سركه سیب می‌گوید: «پوست ما به‌طور طبیعی در تماس با شوینده‌ها و عوامل خارجی رطوبت و چربی نسبی خود را از دست می‌دهد. در این شرایط است كه سركه سیب می‌تواند PH از دست رفته طبیعی پوست را متعادل كرده و بین چربی و خشكی پوست تعادل برقرار کند. خواص سركه سیب برای نگهداری پوست صورت و بدن فوق‌العاده مفید است و هر نوع استفاده از آن برای مراقبت یا اضافه کردن چند قطره از آن برای تهیه هرگونه ماسك صورت برای پوست چرب ، نرمال و حتی خشك باعث ترمیم لایه‌های نرمــال پوست می‌شود.»

خواص شگفت‌انگیز سرکه سیب

خواص شگفت‌انگیز سرکه سیب

این سركه با پوست شما چه می‌كند؟

اگر تا امروز از هزار و یك نوع شوینده و پاك كننده آرایشی برای شست‌وشوی صورت‌تان استفاده می‌كردید، می‌توانید روی این سركه به‌عنوان یك تونیك پاك‌كننده حساب باز كنید. كسانی كه دارای پوست چرب هستند یا جوش‌های سرسیاه روی قسمت‌های مختلف صورت‌شان مانند بینی یا گونه‌ها وجود دارد سركه سیب به‌عنوان مایع شست‌وشو كاملا برای آنها مفید است اما باید توجه داشته باشید كه این سركه را نه به شكل مستقیم بلكه باید به شكل مخلوط سركه و آب استفاده كرد. پس محلول رقیق شده سركه و آب را به اندازه لازم در كاسه‌ای آماده كنید و در صورتی كه از بوی آن خوش‌تان نمی‌آید چند قطره روغن گل‌های معطر به آن اضافه كنید.

مخلوط مساوی سركه سیب و آب معدنی به‌عنوان یك تونیك برای پاك كردن آلودگی‏های پوستی و چربی بسیار مناسب است. سركه سیب ماده‏ای طبیعی برای سلامت و زیبایی است كه سلول‌های پوست را تحریك و با روان كردن جریان گردش خون، پوست شما را سفت و براق كرده و از طرفی خاصیت نیروبخش و شاداب‌كننده فوق‌العاده‌ای دارد.

روش استفاده:

– در روش اول برای شفافیت و تمیزی پوست‌های نرمال و حتی چرب یك قاشق سركه سیب را با سه قاشق آب گرم مخلوط كنید. شما می‌توانید صبح و شب از این تونیك برای التیام بخشیدن و از بین بردن دانه‌های قرمز و جوش‌های پوست‌تان استفاده كنید. در این روش پاك‏سازی پوست صورت از ناحیه چانه به طرف بالا و دو طرف صورت روی گونه‌‏ها، بینی و پیشانی باید انجام شود.

– در روش دوم برای كسانی كه پوست حساس دارند این مقدار باید به یک قاشق سركه و 5 قاشق آب گرم تغییر پیدا كند. فراموش نكنید اگر بار اولی است كه از این سركه روی پوست‌تان استفاده می‌كنید حتما محلول آن را در قسمتی از پوست‌تان تست كنید و درصورتی‌که حساسیت و تورمی ایجاد نشد آن را به تمام صورت خود بمالید.

– اما روش آخر استفاده از این محلول به‌عنوان پاك كننده است كه در این روش باید ابتدا پوست‌تان را با آب ولرم اسپری كنید تا كاملا مرطوب شود و بعد پنبه آغشته به سركه را به شكل دورانی روی پوست‌تان ماساژ دهید. شما می‌توانید بعد از 20دقیقه صورت‌تان را با آب ولرم آبكشی كنید.

خواص شگفت‌انگیز سرکه سیب

خواص شگفت‌انگیز سرکه سیب

حمام سركه سیب برای پوست بدن

سركه سیب سرشار از تركیبات و خواص میوه مفید سیب است كه اسید استیك موجود در آن مثل خود سیب سرشار از كلسیم، پتاسیم، گوگرد و منیزیم است. این سركه همچنین ویتامین B، A و C سیب را داراست و اسیدهای ضروری آن از قدیمی‌ترین تمیزكننده‌هاست كه در گذشته بسیار مورد استفاده بوده است. پس بهتر است دوش سركه سیب را هفته‌ای یك بار در برنامه مراقبت و سلامت پوست‌تان قرار دهید. برای این كار نصف فنجان سركه سیب را به نیم لیتر آب اضافه كرده و بدن را شست‌وشو دهید. فراموش نكنید شست‌وشو با سركه سیب نباید هر روز تكرار شود چراكه مواد چرب و اسیدی كه بدن به‌طور نرمال و طبیعی در خود دارد به مرور از بین رفته و موجب خشكی پوست می‌شود.

این سركه باعث كاهش زگیل و خال ‌های پوستی و رفع ترك‌های پاشنه پا و دست موثر است. اما برای كسانی كه از وان استفاده می‌كنند، توصیه می‌كنیم یك فنجان سركه سیب را داخل آب وان ریخته و با آن گردن، شانه، بازوها و پاهای خود را ماساژ دهید. اسكارلت معتقد است حمام سركه سیب نه تنها باعث نرمی پوست‌های زبر و پوسته پوسته شده می‌شود، بلكه بدن خسته شما را هم انرژی بخشیده و به‌طور كامل ضدعفونی می‌كند. سركه سیب برای ضدعفونی كردن پوست و تسكین حساسیت و سوزش پوست كه بر اثر آفتاب‌سوختگی ایجاد شده، موثر است و

مزایای عرق یونجه برای کودکان

مزایای عرق یونجه برای کودکان

استرس حاد را بشناسیم

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا