آیا برانکو جایگزین ویلموتس می شود

دوشنبه 4 آذر 1398 گوناگون
حضور برانکو در تیم‌ملی فوتبال ایران

حضور برانکو در تیم‌ملی فوتبال ایران

صبح امروز خبری مبنی بر جانشینی برانکو ایوانکوویچ برای هدایت تیم ملی در رسانه ها منتشر شد.

این روزها خبر مربیگری برانکو و بازگشت او به تیم ملی تیتر یک اکثر رسانه‌هایی است که می خواهند بدانند سرنوشت مارک ویلموتس در ایران چه خواهد شد.

 

برانکو بعد از فسخ قرارداد با پرسپولیس تصمیم گرفت به تیم الاهلی عربستان برود اما او در انجا به اندازه پرسپولیس فرصت پیاده کردن برنامه های خود را نداشت و بعد از سه هفته از سمت خود برکنار شد و تیم ملی ایران هم که بعد از پایان قرارداد کی روش با ویلموتس به توافق نهایی رسیده بود.

 

ساعتی بعد برانکو ایوانکوویچ در مورد اینکه آیا مذاکره‌ای با او از سوی فدراسیون فوتبال ایران انجام گرفته است یا نه؟ گفت: تا این لحظه مذاکره‌ای با مسئولان فدراسیون نداشته‌ام.

وی درباره اینکه آیا مسئولان فدراسیون فوتبال با او تلفنی صحبت کرده‌اند یا خیر اظهار داشت: خیر، هیچ‌گونه تماسی بین من و مسئولان فدراسیون فوتبال وجود نداشته است.

حضور برانکو در تیم‌ملی فوتبال ایران

برانکو

تصور این بود که ایران مسیر دشواری را برای انتخابی جام جهانی قطر نداشته باشد اما دو شکست مقابل بحرین و عراق شرایط ایران را بحرانی تر از قبل کرده است و باتوجه به اینکه ویلموتس بخش زیادی از قراردادش را تا پایان فروردین ماه سال بعد دریافت کرده و به ایران نیامده فدراسیون درصدد است با مربی دیگری به توافق برسد به همین منظور برانکو بهترین گزینه ای است که فدراسیون تاج می تواند به عنوان آلترناتیو مطرحش کند.

 

مازیار ناظمی مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی درباره تحولات کادر فنی تیم ملی فوتبال گفت: برای ابقا یا نغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال مسئولیت کامل دارد و تصمیم نهایی و فنی با فدراسیون است.

 

سخنگوی وزارت ورزش گفت: نتایج تیم ملی در راه جام جهانی قطر تاکنون مورد رضایت مردم و هواداران پرشمار فوتبال نبوده است و امیدواریم فدراسیون فوتبال با تصمیمات لازم و موثر شرایط امیدبخش را برای ششمین ایران در جام جهانی را مهیا کند.

 

پیامدهای مثبت و منفی حضور برانکو در فوتبال ایران 

 

حضور برانکو در فوتبال ایران پیامدهای مثبت و منفی فراوانی به همراه خواهد داشت. مهم‌ترین نکته مثبت برانکو، شناخت خوب این مربی از شرایط فوتبال ایران است اما از طرف دیگر، نکات منفی‌ای در حضور دوباره برانکو در ایران وجود دارد که نمی‌توان نادیده گرفت.

اولین پیامد منفی حضور برانکو در تیم‌ملی، زنده شدن دوباره دو دستگی بین هواداران کی‌روش و برانکو است. با این تفاوت که قبلا برخی هواداران برانکو، آرزوی شکست و موفق نشدن تیم‌ملی را داشتند اما پس آمدن برانکو به تیم‌ملی برخی هواداران کی‌روش چنین آرزویی خواهند داشت و نتیجه‌اش، از بین رفتن اتحاد هواداران فوتبال خواهد بود و این ختلاف زمانی پررنگ‌تر خواهد شد که برانکو نتواند با تیم ملی نتیجه بگیرد.

پیامد منفی نگران‌کننده‌تر حضور برانکو در تیم‌ملی، مشکلات سابق برخی بازیکنان تیم‌ملی با این مربی کروات است. مشکلاتی که می‌تواند باعث ایجاد حواشی فراوانی در بدنه تیم‌ملی و بین بازیکنان و کادر فنی شود.

 

 

اسکندر مقدونی

به آتش کشیدن پرسپولیس و تنفر ایرانیان از اسکندر مقدونی

پایان حصر اینترنت

اینترنت وصل شد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا