حرکات ورزشی صورت

دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 ورزشی

حرکات ورزشی صورت

ورزش، بهترین راه برای تقویت عضلات، کاهش وزن و کنترل افتادگی پوست است. همراهی یک رژیم غذایی سالم با ورزش، می‌تواند شما را به سال‌های بیشتری از جوانی نسبت به وضعیت فعلیتان برساند. علاوه بر این، برای بهبود زیبایی صورت نیز روش‌هایی وجود دارد. ورزش صورت یا یوگای صورت، می‌تواند به شما کمک کند تا پوست صورتتان جوان‌تر به نظر برسد. پس بهتر است این ورزش‌ها را به صورت روزانه انجام دهید تا ماهیچه‌ها و پوست صورت شما در مدت چند هفته بهبود یابند.

حرکات ورزشی صورت

حرکات ورزشی صورت

آغاز حرکات ورزشی صورت با کشش

قبل از شروع ورزش، بهتر است گردن خود را با کشیدن به عقب به آرامی گشاد دهید. سپس با نفس عمیق، چندین بار سر را به سمت پایین و بالا حرکت دهید. برای ورزش صورت و تقویت ماهیچه‌های صورت، می‌توانید چانه‌های خود را به آرامی از یک شانه به شانه دیگر حرکت دهید. در هر حرکت، به مدت ۵ ثانیه به شانه‌ها نگاه کنید و این حرکت را دو بار تکرار کنید.

همچنین، می‌توانید سر خود را به سمت شانه راست خم کنید و گویی می‌خواهید روی شانه بخوابید و به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. سپس همین حرکت را به سمت چپ نیز تکرار کنید. سرانجام، سر خود را به حالت عادی برگردانید تا به ورزش صورت بپردازید. به یاد داشته باشید که تمام این حرکات را به آرامی و با نفس عمیق انجام دهید.

آغاز حرکات ورزشی صورت با کشش

آغاز حرکات ورزشی صورت با کشش

حرکات ورزشی صورت بخش چشم

برای تقویت عضلات گردن و جلوگیری از افتادگی پلک، می‌توانید سر خود را به سمت راست بچرخانید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید، سپس به سمت چپ نگاه کنید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. سپس سر را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. این حرکات را دوباره به سمت چپ برگردانید و همین تمرین را تکرار کنید. برای هر طرف، این تمرین را ۲ تا ۱۰ بار تکرار کنید. این تمرین برای کسانی که مدام به تلویزیون یا کامپیوتر نگاه می‌کنند، بسیار مفید است. همچنین، می‌توانید این تمرین را با چشم‌های بسته نیز انجام دهید.

ابروها را بالا ببرید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. چشم ها را تا می توانید باز و دهان را بسته نگه دارید. این حرکت را ۵ مرتبه تکرار کنید.

چشم ها را به حالت تعجب باز کنید. سعی کنید ابروها را در این حالت بالا نبرید. این حرکت را ۵ مرتبه تکرار کنید.

حرکات ورزشی صورت بخش چشم

حرکات ورزشی صورت بخش چشم

حرکات ورزشی صورت بخش دهان

برای تقویت ماهیچه‌های صورت، می‌توانید با نگاه کردن به سقف، زبان خود را داخل دهان جمع کرده و این حرکت را ۵ بار تکرار کنید، هربار به مدت ۵ ثانیه. سپس همینطور که به بالا نگاه می‌کنید، زبانتان را به مدت ۵ ثانیه بیرون بیاورید. این حرکت ماهیچه‌های گردن را کشش می‌دهد و تقویت می‌کند.

همچنین، می‌توانید دهان خود را به شکل حرف “O” انگلیسی دربیاورید، سپس با لب‌های خود شکل “O” کوچک و بزرگ را تشکیل دهید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.یک حرکت دیگر برای تقویت ماهیچه‌های صورت، حرکت لبخند بودا است. برای این حرکت، لب‌های خود را به سمت داخل دهان ببرید، سپس گوشه‌های لب را به سمت بالا ببرید، تقریباً مانند حالت خنده. این حرکت را ۱۰ الی ۱۲ بار تکرار کنید.

حرکات ورزشی صورت بخش دهان

حرکات ورزشی صورت بخش دهان

حرکات ورزشی صورت بخش گونه

برای تقویت ماهیچه‌های صورت، می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

۳ انگشت خود را روی گونه راست صورت قرار دهید و با فشار به سمت پایین حرکت دهید. سپس به طور آرام و با لبخند کردن، گونه‌های خود را تا جای ممکن بالا ببرید. این حرکت را برای گونه سمت چپ نیز تکرار کنید. این ورزش را ۳ بار تکرار کنید، هربار به مدت ۵ ثانیه.این حرکت می‌تواند به تقویت ماهیچه‌های گونه و پیشگی صورت کمک کند و افتادگی ماهیچه‌ها را کاهش دهد. بهتر است این حرکت را به طور منظم و با تکرارهای متعدد انجام داده تا به نتایج بهتری برسید.

سخن پایانی …

برای داشتن نتایج بهتر در تقویت ماهیچه‌های صورت، بهتر است این ورزش را هر روز انجام دهید. اما در صورتی که برای شروع، این ورزش برای شما سخت است، می‌توانید هر روز یک کمی افزایش دهید و در نهایت به روزانه انجام آن برسید. در هر صورت، توصیه می‌شود برای داشتن نتایج بهتر، این ورزش را به صورت مرتب و با تکرارهای متعدد انجام دهید.

 

معرفی ورزش ووشو

افزایش قد با ورزش

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا