حذف هندزفری سیمی از آیفون 12

یکشنبه 4 خرداد 1399 فناوری

خبری که به تازگی منتشر شده این است که اپل هندزفری سیمی خود را از سری 12 حذف کرده.

تحلیل گر مسائل اپل ، مینگ چی کو ، به تازگی گزارش کرده که طبق برنامه ریزی های اپل برای فروش محصولات خود هدفون های سیمی را درون جعبه گوشیها عرضه نمیکند.

اینطور که گفته شده سری 12 آیفون ها در اواخر سال 2020 میلادی عرضه خواهد شد.

اپل از زمان معرفی نسل اول آیفون همواره در جعبه این محصول یک جفت هدفون رایگان قرار داده است.

 

EarPods سیمی در سال ۲۰۱۲ و همزمان با آیفون ۵ معرفی شد. همان طور که گفتیم، این شرکت همزمان با معرفی آیفون ۷ جک ۳.۵ میلی متری هدفون را حذف و به جای آن EarPods مجهز به رابط لایتنینگ را معرفی کرد.

با این حساب، اگر امسال چنین اتفاقی رخ دهد، این اولین باری خواهد بود که هیچ هدفون رایگانی با آیفون عرضه نمی‌شود.

این شرکت تا چند سال پس از حذف جک هدفون دانگل تبدیل رابط ۳.۵ میلی متری به لایتنینگ را در آیفون‌های خود ارائه می‌کرد. ولی با معرفی آیفون XS این دانگل از داخل جعبه حذف شد.

مینگ چی کو می‌گوید کاربران منتظرند که اپل در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ مدلی جدیدی از ایرپاد را معرفی کند، ولی او فکر می‌کند که این دستگاه مدل جدیدی از محصولات بیتس خواهد بود.

او باور دارد که نسل سوم ایرپاد در نیمه اول سال ۲۰۲۱ وارد فاز تولید انبوه می‌شود و تغییرات آن صرفا از نظر داخلی خواهد بود.

 

دلیل حذف هدفون های سیمی

طبق گفته مینگ چی کو اپل با این اقدام فروش نسل دوم ایرپاد را بیشتر میکند.

اگر امسال اپل واقعا این هدفون را در جعبه پرچمداران آتی خود ارائه نکند، کاربران راهی ندارند جز این که هدفونی سیمی با رابط لایتنینک بخرند یا به سراغ استفاده از دستگاه‌ های بیسیمی مثل ایرپاد بروند.

تا زمانی که آیفون ۱۲ به بازار بیاید، سن نسل دوم ایرپاد هجده ماه خواهد شد، بنابراین احتمال دارد که اپل قیمت آن را کاهش دهد تا افراد بیشتری مایل به خرید این دستگاه باشند.

در حال حاضر قیمت EarPods در فروشگاه‌های اپل ۲۹ دلار و قیمت ایرپاد معمولی ۱۵۹ دلار است. در سال‌های اخیر شایعه شده بود که شاید اپل آیفون و ایرپاد را در بسته‌ای تخفیف‌ دار به فروش برساند. در نتیجه، ممکن است امسال بالاخره شاهد رقم خوردن این اتفاق باشیم.

ماشین Vision-S سونی

پر طرفدار ترین گوشی‌های سری A سامسونگ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا