چای سفید/چای سفید در جوان سازی پوست موثر است

دوشنبه 18 مهر 1401 سلامت

 چای سفید چیست؟

چای سفید ممکن است به یکی از چندین سبک چای اشاره داشته باشد که معمولاً دارای برگ‌های جوان یا کم فرآوری شده گیاه کاملیا سیننسیس است.

چای سفید شیرین و دم کرده برخلاف نامش زرد کم رنگ است. نام آن از کرک های ریز نقره ای مایل به سفید بر روی جوانه های باز نشده گیاه چای گرفته شده است که ظاهری سفید به گیاه می دهد. جوانه های باز نشده برای برخی از انواع چای سفید استفاده می شود.

چای سفید، مانند چای سیاه و سبز، از گیاه کاملیا سیننسیس ساخته می‌شود و حاوی پلی فنول‌ها، مجموعه‌ای از مواد مغذی گیاهی است که تصور می‌شود مسئول اثرات سلامتی چای هستند. چای‌های سفید مختلف دارای مقادیر متفاوتی از کاتچین‌ها، دسته‌ای از پلی‌فنول‌ها هستند، و طیف کلی غلظت‌های آن با چای سبز همپوشانی دارد، به این معنی که برخی از چای‌های سفید دارای همان غلظت پلی‌فنول‌ها با برخی از چای‌های سبز هستند. این ممکن است به دلیل تنوع گیاه چای باشد که چای از آن چیده شده است،

 

جوانی پوست با چای سفید

جوانی پوست با چای سفید

خواص بینظیر چای سفید

چای سفید جز دسته نوشیدنی هایی است که خواص بینظیری برای پوست دارد.قدرت ویژه ای درتقویت و نرم کنندگی پوست دارد.دلیل این عملکرد فوق العاده سطح آنتی اکسیدان موجود در آن است.دفعه بعد که قصد دارید یک فنجان چای آرامش بخش برای خود آماده کنید، شاید بهتر باشد چای سفید را جایگزین همتای سبز یا سیاه آن کنید.

یکی از فواید چای سفید کاهش فشارهای عصبی و ذهنی است. چای سفید قادر است آرامش را در بدن بوجود آورد. همچنین با دارا بودن ویتامین های A, B1, B2, C, D, E و فلوراید فواید دارویی فراوانی دارد, از جمله مواردی که می توان به آن اشاره کرد ضد سرطان بودن آن است

خواص چای سفید به درمان سرطان معده ، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات کمک می‌کند

چای سفید حاوی ویتامین های بی‌1، بی2، بی6، ویتامین ث، ویتامین کا، کاروتن (منبع ارزشمندی برای ویتامین آ)، اسید فولیک و مواد معدنی (منگنز، پتاسیم، روی، فلور) می‌باشد.

 

  • چای سفید می‌توان به کاهش کلسترول، اشاره کرد.
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • رفع اختلالات قلب و عروق
  • بهبود سلامت دهان
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • رفع سردرد
  • کاهش وزن
  • دارای خواص آنتی اکسیدانی
  • خواص ضد پیری
  • حفظ سلامت پوست
  • کمک به مبتلایان بیماری دیابت
  • خواص ضد باکتری چای سفید
جوانی پوست با چای سفید

جوانی پوست با چای سفید

جوانی پوست با چای سفید

خواص چای سفید پوست را جوان کرده و از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند.یکی از محافظت کننده های طبیعی پوست, چای سفید است که قادر است سلولهای پوستی را در برابر نور ماورای بنفش حفظ کند. همچنین فواید چای سفید از پیری زود رس جلوگیری کرده و در جوان سازی پوست موثر است. چای سفید با تقویت سلولهای پوستی قدرت ترمیم آنها را بالا برده و پوست را در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند.

کاتچین ها از تخریب الاستین و کلاژن موجود در پوست جلوگیری می کنند. الاستین از افت کیفیت پوست جلوگیری می کند و کلاژن قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند. با پیشگیری از تخریب آنها توسط رادیکال های آزاد، آنتی اکسیدان های موجود در چای سفید از تضعیف پوست و ایجاد چینو چروک در آن جلوگیری می کنند. اساسا، چای سفید با پیشگیری از آسیب پوست در نتیجه قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی، استرس، رژیم غذایی ضعیف و الکل ظاهر جوانتری به پوست انسان می بخشد.

نحوه درست کردن چای سفید برای استقاده برای پوست

ساده‌ترین روش برای بهره‌مندی از فواید چای سفید جایگزینی آن با نوشیدنی های دیگر مانند چای سبز، چای سیاه یا قهوه است که روزانه آنها را مصرف می کنید. برگ های چای سفید به طور معمول حاوی بیشترین میزان کاتچین هستند زیرا اغلب فرآوری بیشتری روی چای های کیسه ای صورت می گیرد که می تواند به کاهش محتوای آنتی اکسیدانی در محصول نهایی منجر شود. بر همین
اساس، برگ های چای انتخاب بهتری هستند.رونددم کردن چای سفید مشابه با انواع دیگر چای است اما می توانید به این نکات توجه داشته باشید:  از آب تصفیه شده برای حصولاطمینان از تهیه خالص‌ترین چای استفاده کنید.

آب را حرارت دهید اما آن را به نقطه جوش نرسانید زیرا می تواند موجب از بین رفتن کاتچین های چای شود. یک یا دو قاشق چایخوری برگ چای سفید را در یک فنجان آب بریزید و اجازه دهید به مدت دو تا سه دقیقه دم بکشد. برای شکل گیری چای غلیظ‌تر که عطر و طعم غنی‌تر دارد می توانید مدت زمان دم کشیدن را افزایش دهید.

به جای این که آب را به جوش آورید می توانید چای را در مایکرویو قرار دهید. مشخص شده است این کار می تواند اجزا مفید چای سفید را به شیوه ای که جذب آن برای بدن راحت‌تر است، در دسترس قراردهد. همچنین، چای سفید را می توانید به بخشی از روتین مراقبت از پوست خود برای مقابله با چین و چروک ها تبدیلکنید.  به روش بالا چای سفید را دم
کنید. اجازه دهید چای خنک شود.چای سفید را داخل یک بطری اسپری ریخته و روی صورت، گردن و قفسه سینه اسپری کنید.  این محصول را به مدت پنج روز می توانید در یخچال نگهداری کنید.

خواص شگفت انگیز چای سبز

مزایای سلامتی چای سبز با چای های دیگر

کاکل ذرت

کاکل ذرت/7 مزایا شگفت انگیز کاکل ذرت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا