جاذبه های گردشگری کی یف

یکشنبه 22 مرداد 1402 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری کی یف

جاذبه های گردشگری کی یف

شهر کیف مستقل بوده و بصورت جداگانه اداره میشود. شهرکیف دارای جاذبه های گردشگری فراوان مثله اماکن مذهبی بچرسک لاورا، کلیسای سنت اندرو، کلیسا جامع رستاخیز مسیح و کلیسای سن سوفیا است. بزرگترین شهر اوکراین می باشد. رودخانه دنپیر این شهر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم میکند.

این شهر افراد بزرگ دانشمندان زیادی دارد این شهر در شمال این کشور واقع شده و هفتمین شهر پرجمعیت اروپا پس از شهرهای استانبول، مسکو، لندن، سن پترزبورگ، برلین و مادرید است. این شهر در بین الملل زبان روس مادر شهرهای روسیه نامیده شده . در این مطلب نگاهی به مهم‌ترین جاذبه های گردشگری کیف انداخته‌ایم.

بچرسک لاورا

بچرسک لاورا (Pechersk Lavra) ساخته شده در سال ۱۰۵۱ میلادی، یک مرکز مهم مسیحیت ارتدوکس شرقی، صومعه‌ای تاریخی و احتمالا مشهورترین معبد اوکراین است که سالانه میلیون‌ها نفر از توریست ها، مسافرین و زائران را جذب می‌کند. بخش باور نکردنی این معبد، شبکه بزرگی از غارها و راهروهای زیرزمینی است که ظاهراً در اطراف غار «سن آنتونی» کیف در قرن 11 بنا شده‌اند. پس از آن بسیاری از مقدسین در این غارها دفن شدند. توجه داشته باشید که خانم‌ها باید برای ورود به لاورا، حجاب داشته باشند.

بچرسک لاورا- عکس بچرسک لاورا

بچرسک لاورا

 


قدم زدن در کرِشچاتیک

«کرِشچاتِیک» (Khreshchatyk) جاده اصلی کیف، یک خیابان بزرگ ۱.۲ کیلومتری از شمال شرق به جنوب غرب است  که ازمیدان معروف شهر عبور می کند. این خیابان زیبا آخر هفته‌ها تبدیل به پیاده‌راهی عظیمی برای عابران می‌شود و با جاذبه‌های منحصر به خودش، مکانی مناسب برای پیاده‌روی عصرگاهی و تمدد اعصاب است. از جمله دیدنی‌های کرِشچاتِیک می‌توان به بازارهای داخلی، «گایِورادا» (Kyivrada- شورای شهر)، «مایدان» (Maidan) و «کمان دوستی مردم» که بنایی بزرگ مربوط به سال ۱۶۴۵ و نمادی از اتحاد روسیه و اوکراین است، اشاره کرد.

قدم زدن در کرِشچاتیک- عکس قدم زدن در کرِشچاتیک

قدم زدن در کرِشچاتیک

 


 موزه ملی چرنوبیل

فاجعه‌ای که در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل اتفاق افتاد، بدترین رویداد هسته‌ای دنیا بود. پریپیات (Pripyat) نزدیک‌ترین شهر به راکتور، که فقط سه کیلومتر با آن فاصله داست، قبل از فاجعه دارای جمعیت ۴۹ هزار نفری بود. بیشتر آنها خانواده‌های کارکنان نیروگاه هسته‌ای بودند. اکنون کسی در این شهر زندگی نمی‌کند و متروکه شده است.

شهر چرنوبیل در ۴ کیلومتری جنوب راکتور قرار داشت. سطح بالای تشعشعات اتمی باعث شد که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از چرنوبیل و مناطق اطراف آن تخلیه شوند. این حادثه‌ی تلخ که در سال ۱۹۸۶ به وقع پیوست در تاریخ این ملت ثبت شد و تا مدت‌ها نتایج و عواقب آن اهالی اوکراین را آزار می‌داد. اگر نتوانستید به شهر چرنوبیل سفر کنید، در موزه‌ی ملی چرنوبیل در کیف می‌توانید در مورد این فاجعه بیشتر یاد بگیرید.

موزه ملی چرنوبیل- عکس موزه ملی چرنوبیل

موزه ملی چرنوبیل

 


کلیسای جامع سن سوفیا

کلیسای جامع سن سوفیا یکی از برترین آثار معماری و تاریخی اوکراین و پربازدیدترین جاذبه‌ی گردشگری کیف است. اینکلیسا بسیار زیبا، آرامش‌بخش و دیدنی است. موزاییک‌های قرن یازدهمی آن توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. یک برج ناقوس با چشم‌اندازهای زیبا و دیدنی از شهر بر فراز این کلیسا قرار دارد. نقاشی‌های هزارساله‌ی کلیسا، از مهم‌ترین دلایل جذابیت آن هستند؛ تصاویری که شما را مسحور زیبایی و شکوه خود می‌کنند.

کلیسای جامع سن سوفیا- عکس کلیسای جامع سن سوفیا

کلیسای جامع سن سوفیا

 


 

 موزه مینیاتوری

حتما دوست دارید کوچک‌ترین کتاب دنیا را از نزدیک ببینید یا مهره‌های شطرنج طلایی که روی میخ جا می‌شوند و همینطورکاروان شتر در سوراخ سوزن! موزه‌ی اشیای مینیاتوری جایی است که در آن می‌توانید این اشیای کوچک و جذاب را از نزدیکببینید. این موزه در محل کلیسای ارتدکس شرقی Pechersk Lavra قرار دارد که این کلیسا هم یکی از آثار میراث جهان ییونسکو است.

موزه مینیاتوری- عکس موزه مینیاتوری

موزه مینیاتوری

 


 گیت طلایی

گیت طلایی برای آخرین بار در سال ۱۹۸۲ بازسازی شد تا بقایای به جا مانده از دیوار دژهای قرون وسطایی برای همۀ وقت}پابرجا بماند. دیوار در اصل در سال ۱۰۱۷ ساخته شد و دروازه ورودی اصلی به شهر بود. در طول تاریخ این دژ حملات بسیاریرا متحمل شد و در قرن ۱۳ تا حدود زیادی توسط مغولان از بین رفت. این اثر که در یونسکو هم به ثبت رسیده یکی ازجالب‌ترین نقاط شهر هست.

رستوران های متعدد

در اوکراین، رستوران های متعددی وجود دارند که غذاهای اوکراینی را با نقشه های قیمت متنوعی ارائه می دهند. برای مسافرانی که بودجه محدودی دارند، رستوران زنجیره ای محبوب محلی به نام “پوزاتا هاتا” (Puzata Hata) یک گزینه خوب است. این رستوران غذاهای ساده اما سنتی را با قیمتی بسیار مناسب ارائه می دهد. اما به طور کلی، تمام رستوران ها در منوی خود سوپ اوکراینی را دارند، بنابراین شما نیازی به نگرانی ندارید. می توانید با خیال آسوده به هر رستورانی که دوست دارید مراجعه کنید و از طعم های جدید لذت ببرید.

باغ گیاه شناسی M.M. Hryshko

دو باغ گیاه شناسی در کیف به وجود می آید، اما باغ گیاه شناسی M.M. Hryshko منحصر به فرد است. این باغ واقع در وسط یک شهر شلوغ و بزرگ است و محیطی آرام و شاداب را به وجود آورده است. با محدود شدن از یک طرف توسط رودخانه Dnipro و داشتن بیش از 13 هزار نوع درخت، گل و گیاهان از سراسر جهان، این باغ محیطی سبز و زیبا را به ما ارائه می دهد.

هولودومور

«هولودومور» یا قحطی بزرگ اوکراین، یکی از بزرگ‌ترین تراژدی‌های قحطی در تاریخ جهان است که در دهه 1930 در اوکراین سرایت کرد. این قحطی کشته شدن میلیون‌ها نفر را نتیجه داد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جنایات علیه بشریت شناخته می‌شود.
نقش هولودومور در تاریخ اوکراین بسیار مهم است و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جنایات علیه بشریت در نظر گرفته می‌شود. این تراژدی عمیقاً بر مردم اوکراین تأثیر گذاشته و هنوز هم یکی از موضوعات حساس در تاریخ اوکراین است.

 استادیوم المپیک

استادیوم المپیک در کیف، باشگاه محبوب اوکراین FC Dynamo Kyiv، مقصدی بسیار محبوب برای تماشای فوتبال است. این استادیوم یکی از معروف‌ترین و بزرگترین استادیوم‌های فوتبال در اوکراین است و تجربه تماشای یک مسابقه در اینجا بسیار هیجان انگیز و جذاب است. حتی اگر شما یک طرفدار سرسخت فوتبال نیستید، تماشای یک مسابقه در استادیوم المپیک همچنان یک تجربه خاص و لذت بخش است. همچنین، بلیط‌های ورودی برای تماشای مسابقات در این استادیوم بسیار ارزان هستند، بنابراین نگران هزینه نباشید و شروع به برنامه‌ریزی برای تماشای یک مسابقه در استادیوم المپیک در کیف کنید.

کلام آخر

کیف دارای بازارهای خیابانی دوست داشتنی است. در تابستان مانند این است که هر هفته یک بازار خیابانی جدید موقتبرپا می‌شود، بخش جالبتر این بازارها، برپایی رویدادهای مختلف است، مانند «پیک نیک‌های هنری»، که توسط تلویزین«اسلاو فرولووا» (Presenter Slava Frolova) ساماندهی می‌شود. در این بازارها مجموعه ای از لباس‌ها و اقلام دست سازتوسط طراحان حرفه‌ای اوکراینی و یا افراد عادی، اسباب بازی‌ها و کیک‌های خوشمزه ارائه می‌شود. همچنین در ماه اوتغذاهای ارزان قیمت و حتی یک فستیوال غذای خیابانی نیز برگزار می‌شود.

جاذبه های گردشگری بلگراد

جاذبه های گردشگری بلگراد؛ پایتخت صربستان

کشور ایرلند

کشور ایرلند/ همه چیز درباره کشور ایرلند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا