جاذبه های گردشگری والنسیا

پنج‌شنبه 19 مرداد 1402 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری والنسیا

جاذبه های گردشگری والنسیا

جاذبه های گردشگری والنسیا میراث تاریخی و فرهنگی رومیان هستند. کلیسای جامع اسپانیا و لونجا دلا سدا نمونه‌های بارزگردشگری این شهر می‌باشند.

ساحل مالواروزا

ساحل اصلی والنسیا، Malvarrosa است که در کنار آب‌های مدیترانه واقع شده‌است. در کنار این ساحل، تفرجگاه Paseo Marítimoقرار دارد که گردشگران می‌توانند در رستوران‌های بی‌نظیر آن، طعم غذای لذیذ و سنتی پائلا (paella) را بچشند. خانه‌ینویسنده‌ی مشهور والنسیایی، ویسنته بلاسکو (Vicente Blasco-Ibáñez)، نیز در این ساحل قرار دارد که به موزه‌ی نمایشآثار ادبی و متعلقات شخصی وی تبدیل شده‌است.

جاذبه های گردشگری والنسیا

ساحل مالواروزا

بازار مرکزی والنسیا

این بازار عمومی به عنوان قدیمی‌ترین بازار اروپایی که هنوز هم رواج دارد، شناخته می‌شود. این بازار شش روز در هفته باز ویکشنبه‌ها تعطیل است. این ساختمان مسقف مدرن در سال ۱۹۱۴ ساخته شده و دارای پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی وغرفه‌های متعددی برای فروشندگان است. خریداران می‌توانند هدایا، سوغاتی‌ها و خوراکی‌های منحصر به فردی را از این بازارتهیه کنند. برای کسانی که می‌خواهند از محیط این بازار لذت ببرند، کافه‌هایی در مرکز این بازار در نظر گرفته شده‌است.

جاذبه های گردشگری والنسیا

بازار مرکزی والنسیا

پلازا دل مارکادو

کاخ مارکادو، متشکل از سه ساختمان مجزاست که هر کدام مورد استفاده خاصی دارند. این ساختمان به زیبایی در کناریکدیگر قرار گرفته اند و به سبک معماری گوتیک طراحی شده اند. کاخ مارکادو، سالانه افراد بسیاری را به کشور اسپانیا وشهر والنسیا می کشاند. ساختمان های این کاخ شامل ساختمان تجارت ابریشم، کلیسای سلطنتی گوتیک و بزرگ ترینفروشگاه مواد غذایی بسیار تازه  در سراسر اروپا هستند.

جاذبه های گردشگری والنسیا

پلازا دل مارکادو

لونجا دلا سدا

«لونجا دلا سدا»، که با عنوان بازار ابریشم نیز شناخته می شود یکی از بهترین نمونه های معماری به سبک گوتیک است.این بنا از نظر طراحی در میان دیگر بناهای معماری گوتیگ، سرآمد همه است. یونسکو نیز این ساختمان را به عنوان میراثجهانی معرفی کرده است. این بنا شبیه قلعه های باستانی قرون وسطی است و دیوارهای آن نیز همچون قلعه ها، سنگیاست.

این ساختمان به ۴ بخش مجزا تقسیم می شود. این بخش ها شامل، برج، درختان پرتقال، اتاق های حلزونی و اتاق«کانسولادو دل مار» هستند. ویژگی برجسته ساختمان لونجا، درختان نخل بلندقامتی هستند که اطراف سالن های گرد راپوشانده اند. مناره ابریشم نیز زیربنای مستطیلی شکل دارد و فضایی حدود دو هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است.

جاذبه های گردشگری والنسیا

لونجا دلا سدا

قلعه سرانوس

قلعه سرانوس یکی از بناهای تاریخی و معماری زیبا در شهر والنسیا در کشور اسپانیاست. این قلعه به سبک معماری گوتیکطراحی و ساخته شده است و در طول تاریخ استفاده های مختلفی از آن شده است. در حال حاضر، از این قلعه به عنوانموزه تجهیزات دریایی استفاده می شود.

قلعه سرانوس، بزرگ ترین دروازه شهری در سراسر قاره اروپاست که به سبکگوتیک طراحی شده است. این قلعه در اواخر قرن ۱۴ میلادی ساخته شده است. برج های بلند این قلعه نمای بسیار زیبا وحیرت آوری از شهر را نشان می دهند. از بالای این برج ها، می توان بخشی از شهر والنسیا و همچنین رودخانه توریا را میتوان دید.

جاذبه های گردشگری والنسیا

قلعه سرانوس

باغ‌ های توریا

این مجموعه باغ ، بزرگ‌ترین باغ‌های شهری اسپانیا هستند. زمانی که رودخانه‌ی سیل‌خیز Turia به اطراف شهر منتقل شد،بستر رودخانه‌ی قبلی به باغ تبدیل شد که اکنون شامل یک مسیر برای دوچرخه‌سواری در سراسر شهر است که جاذبه‌هایمتعددی را شامل می‌شود.

این باغ‌ها نه تنها به زیبایی طراحی شده‌اند بلکه دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی مانندزمین‌های ورزشی، صفحه‌های شطرنج بزرگ، زمین‌های اسکیت و آب‌نماهای متععدی هستند. این باغ‌ها مسیر منحصر‌به‌فردیبرای رفتن به “شهر علوم و هنر”، برج‌های Serranos و باغ‌وحش Bioparc است.

جاذبه های گردشگری والنسیا

باغ‌ های توریا

موزه هنرهای زیبا سن پیو وی

موزه هنرهای زیبا سن پیو وی در والنسیا یک مقصد فوق العاده برای کشف تاریخ و فرهنگ این منطقه است. این موزه یک مجموعه گسترده از آثار هنری است که شامل نقاشی ها، مجسمه ها و یافته های باستانی است. این موزه بیشتر تمرکز خود را بر آثار هنرمندان والنسیایی از قرون وسطی تا مدرن قرار داده است. آثار هنرمندان والنسیایی قرن نوزدهم و بیستم نیز بسیار جذاب و هنرمندانه هستند. یکی از آثار مهم این موزه، محراب قرن چهاردهمی بونی فرر اثر هنرمند فلورانسی جراردو استارنینا است.

موزه ملی سرامیک

موزه ملی سرامیک در والنسیا قرار دارد و در کاخ “مارکز د داس آگواس” قرار دارد. این موزه بیش از ۵۰۰۰ نمونه سفالگری سنتی از والنسیا و مناطق اطراف آن، تولدو و سویل را به نمایش می‌گذارد. همچنین، قطعات سفالی از دوران یونان، روم و عرب باستان، ظروف چینی ظریف از چین و ژاپن، و قطعات مدرن از هنرمندان معروف مانند ماریانو بنلیور و پیکاسو نیز در این موزه قابل مشاهده هستند.

کلیسای جامع والنسیا

کلیسای جامع والنسیا یکی از جاذبه های گردشگری مهم در والنسیا، اسپانیا است. این کلیسا با سبک معماری گوتیک معروف است و در قرن ۱۳ ساخته شده است. در قرن ۱۷ نیز بازسازی شده و به شکل فعلی خود درآمده است. نمای بیرونی کلیسا از عناصر معماری مختلفی مانند رومانسک، گوتیک و باروک ترکیب شده است. گنبدهای آن با کاشی‌های صیقلی لاجوردی آراسته شده است که ویژگی بارز خط افق والنسیا است.

وقتی که وارد داخل کلیسا می شوید، با سقف گنبدی باشکوه و پنجره های بلند که نور طبیعی را به داخل جریان می دهند، رو به رو می شوید. این فضا به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی والنسیا شناخته می شود.

آکواریوم اقیانوس شناسی

آکواریوم اقیانوس شناسی والنسیا از چندین ساختمان تشکیل شده است که هر یک به یکی از اکوسیستم‌های دریایی و محیط‌های زمین اختصاص داده شده است. این اکوسیستم‌ها شامل تالاب‌ها، اقیانوس‌ها، مدیترانه، قطب جنوب، قطب شمال و جزایر و دریای سرخ می‌شوند.آکواریوم اقیانوس شناسی والنسیا یک مقصد تفریحی محبوب برای بازدیدکنندگان است و از طریق فعالیت‌های آموزشی و جذابیت‌های خود، به آشنایی با جهان دریا کمک می‌کند.

بیو پارک

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی والنسیا، بیو پارک است. این باغ وحش ۲۵ هکتاری، یکی از مهم‌ترین باغ وحش‌های اسپانیاست. شهرت بیوپارک بیشتر به دلیل مجموعه بزرگ حیوانات آفریقایی آن است. در بیو پارک، فنس و قفس وجود ندارد و حیوانات در فضای باز آزادانه زندگی می‌کنند.

این محیط به گونه‌ای طراحی شده است که بازدیدکنندگان احساس می‌کنند به طبیعت آفریقا رفته‌اند. شما می‌توانید حیوانات را در محیط‌هایی مانند ساوانا، ماداگاسکار و آفریقای استوایی به طور نزدیک مشاهده کنید. در اینجا، حیوانات با یکدیگر همزیستی می‌کنند و به جای جدا کردن گونه‌ها، آنها در محیطی شبیه به محیط طبیعی خود زندگی می‌کنند.

کشور بوسنی و هرزگوین

کشور بوسنی و هرزگوین/همه چیز درباره کشور بوسنی و هرزگوین

جاذبه گردشگری کشور تایلند

جاذبه گردشگری کشور تایلند

آخرین دیدگاه‌ها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا