جاذبه های گردشگری نروژ

چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری نروژ

جاذبه های گردشگری نروژ

 

جاذبه های گردشگری نروژ

جاذبه های گردشگری نروژ

نروژ ترکیبی خارق العاده از شگفتی‌های فرهنگی و طبیعی برای لذت بردن از توریست ها را به همراه دارد. در سرزمین آفتاب نیمه شب و چراغ‌های خیره کننده شمالی گزینه‌های بی‌پایانی از جاذبه‌های چشمگیر طبیعی برای مسافران وجود دارند. پس اگر می‌خواهید با بهترین جاذبه های توریستی نروژ آشنا شوید، مقاله دیگری از دایان را انتها بخوانید.

سوگنه فیورد

بزرگترین فلات نروژ، سوگنه فیورد، به 204 کیلومتر از کشور می رسد و در طول مسیر به فلات ها و ورودی های کوچکتر شکسته میشود. در وسیع ترین شکل خود، تقریبا 5 کیلومتر طول دارد و دیوارهای صخره به ارتفاع 1307 متر می رسند و منظره ای جذاب را به وجود می آورند. محبوب ترین راه برای بازدید از فلات از طریق قایق است، تورهای گردشگری به فلات بسیار زیاد است که بسیاری از آنها به راحتی از برگن حرکت میکنند.

گردشگران همچنین از گردش در مصب های باریک مانند نرو فیورد، یک جاذبه دینی 17 کیلومتری با دیوارهای صخره ای که تنها 250 متر از هم فاصله دارند و برجی که بیش از 1700 متر بالاتر از سطح آب قرار دارد، لذت خواهند برد. مقصد برتر دیگر، فجر لند، منطقه ای است که بزرگترین یخچال اروپا، جاستی دالسبرین و موزه یخچال های طبیعی نروژی را در خود جای داده است.

15 جاذبه برتر گردشگری در نروژ

سوگنه فیورد

 

قلعه آکرشوس، اسلو

قلعه آکرشوس یک قلعه قرون وسطایی است که  در سال 1299 به دستور پادشاه هوکن پنجم ساخته شد و بعدها در اوایل قرن هفدهم توسط پادشاه کریستین چهارم به مقر پادشاهی رنسانس تبدیل شد. این بنا روی یک پرتگاه مشرف به اسلوفود قرار دارد و زمین دارد و زمین آن دارای منظره های جذاب و دیدنی از این بندر است. تورهای راهنما در طول تابستان در دسترس اند، همچنین می توانید موزه مقاومت نروژ را نیز در محوطه قلعه پیدا کنید. دوستداران تاریخ ممکن است بخواهند موزه نیروهای مسلح نروژ را که نشان دهنده پیشینه نظامی و نمایشی از تاریخ نظامی نروژ هستند  را بررسی کنند. محوطه های قلعه زمینه ای دلنشین برای رویدادهایی مثل مراسم های عمومی، کنسرت ها و نمایش ها فراهم میکنند.

15 جاذبه برتر گردشگری در نروژ

قلعه آکرشوس، اسلو

لیلهامر

لیلهامر بالاتر از دریاچه میسا در انتهای جنوبی دره گودبراندسدال واقع شده و یکی از بهترین مقصدهای گردشگری سالانه در نروژ است. در تابستان همه چیز درباره جاذبه هایی مانند پارک مالهاوژن، موزه ای روباز متشکل از صد ساختمان تاریخی از جمله خانه های مزرعه ای قرن هجدهم، کارگاه های آموزشی و کلیسای سنگفرشی می باشد. یکی دیگر از بخش های قابل توجه کلبه پیر گنت است.

قدمت آن به اوایل دهه 1700 باز می گردد و گفته می شود که نمونه ای از خانه قهرمان مشهور ایبسن بوده است. اما لیلهامر زمانی واقعا می درخشد که برف ببارد. این شهر میزبان بازی های المپیک زمستانی 1994 بوده، و در پایان لیست فعالیت های زمستانی این شهر: اسکیت،بازی های چرخشی، سورتمه سواری و بیش از 480 کیلومتر پیست اسکی نوردیک و همچنین مراکز اسکی کوهستانی.

15 جاذبه برتر گردشگری در نروژ

لیلهامر

 گیرانگرفیورد

بخشی از شبکه دیدنی فلات های نروژ که در صدر فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند، منطقه گیرانگر فیورد در شمال ایلسوند است که بخشی از بهترین مناظر در هر منطقه از نروژ را به نمایش می گذارد. ادامه مسیر شرقی سانیلوس فورد در گیرانگرفیورد، دارای برخی از جذاب ترین دیدنی های کشور است. یکی از بهترین دیدنی ها در قله دال سینبا می باشد. در ارتفاع 1495 متری، منظره کوه های اطراف و بسیار پایین تر از آن منظره گیرانگرفیورد بسیار جذاب قرار دارد. امکان تردد و مسافرت های بی شماری وجود دارد، اما اگر خودتان در حال رانندگی هستید حتما از جاده پرپیچ ایگل با11 پیچ و خم تند و چشم اندازهای عالی آن عبور کنید.

15 جاذبه برتر گردشگری در نروژ

صخره پالپیت (Priekestolen)

صخره پالپیت یکی از بهترین جاذبه های گردشگری است که به لطف سفر دشوار برای برای رسیدن به آن مناسب مسافران فعال است و با وجود سختی یکی از محبوب ترین دیدنی های نروژ است. این مقصد در نزدیکی استاوانگر واقع شده و برای رسیدن به صخره تقریبا مسطح که بیش از 600 متر ارتفاع دارد نیاز به مسافرت با کشتی و اتوبوس و سپس 2 ساعت پیاده روی است.

کسانی که از منطقه استاوانگر بازدید میکنند، دوست دارند در مقابل موزه شگفت انگیز کنسرو در نروژ که در طول جنگ جهانی دوم برای کنسروسازی تشکیل شده بود توقف کنند. کلیسای جامع استاوانگر نیز یکی از بهترین جاذبه های گردشگری منطقه استاوانگر است. این ساختار قرن دوازدهم دارای چندین سبک از جمله یک قصر سلطنتی بزرگ رومانیایی، یک منبر باروک و یک چشمه گوتیک می باشد.

15 جاذبه برتر گردشگری در نروژ

صخره پالپیت (Priekestolen)

 ترومس

ترومس واقع در 349 کیلومتری شمال دایره قطب شمال، به دلیل نقش مهم آن به عنوان پایگاه بسیاری از سفرهای مهم قطب شمال، از اواسط دهه 1800 شناخته شده است. این منطقه برای اولین بار در قرن سیزدهم به عنوان دهکده ماهیگیری مستقر شده بود و صنعت بخش جدایی ناپذیر از زندگی اینجا بوده که به جذابیت دریایی این منطقه کمک میکرد. همچنین ترومس در نتیجه موقعیت شمالی آن یک مقصد برتر برای کسانی است که دوست دارند شفق های تماشایی شمالی و یا نورهای شمالی را ببینند. گردشگران جاذبه های متعددی از جمله پولاریا و موزه قطبی را برای توضیح و کشف این پدیده، در شهر پیدا میکنند.

یکی از جاذبه های گردشگری غیر منتظره برای منطقه ای در شمال یخ زده، باغ گیاه شناسی قطب شمال – آلپ ترومس است که در آن مجموعه ای از گیاهان گلدار از جمله، گل صد تومانی با دوام و خشخاش های آبی غول پیکر تبتی قرار دارد و همچنین باغی به گیاهان دارویی سنتی اختصاص داده شده است.

  بهترین جاهای دیدنی هانوی بهمراه آدرس و تصاویر
15 جاذبه برتر گردشگری در نروژ

ترومس

 جزیره لوفوتن

جزایر لوفوتن در ساحل شمال غربی نروژ یک مجمع الجزایر را تشکیل میدهند که مقصد توریستی محبوبی هم برای نروژی ها و هم خارجی ها میباشد. به لطف جریان خلیج (گلف استریم) و علی رغم قرار گرفتن در دایره قطب شمال، هوا در این منطقه معتدل است. گردشگران برای لذت بردن از سواحل، گردش در روستاهای سنتی ماهیگیری، کایاک سواری، پیاده روی و دیدن حیوانات وحشی به اینجا می آیند.

همچنین این جزایر یکی از بهترین مکان هایی است که برای دیدن نورهای شمالی میتوانید از آنها بازدید کنید. در جزایر جاذبه ها . کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارد، به خصوص در اسلوار که بزرگترین شهر است و در ساحل جنوبی جزیره آستوگیگی واقع شده است. شما در اینجا می توانید موزه جنگ لوفوتن را با مجموعه هایی از جنگ جهانی دوم و یخ جادویی منحصر به فرد که مجسمه های یخی را به نمایش میگذارد، پیدا کنید. موزه لوفوتن که تاریخ صنعت ماهیگیری را بررسی میکند در آبزی گیاه لوفوتن، در آستوگیگی واقع شده که دارای زندگی دریایی قطب شمال است. گردشگران می توانند حتی در مورد اهمیت ماهیگیری، در موزه دهکده ماهیگیری نروژی و موزه ماهی های خشکیده لوفوتن که هر دو در شهر A (او) واقع شده اند اطلاعات بیشتری کسب کنند.

15 جاذبه برتر گردشگری در نروژ

جزیره لوفوتن

 موزه کشتی وایکینگ، اسلو

بزرگترین موزه نروژ که به پیشینیان دریایی اختصاص داده شده، موزه کشتی وایکینگ در اسلو است که دارای سه کشتی در قرن نهم میباشد و هر کدام از آنها به عنوان اتاق دفن وایکینگ های برجسته استفاده می شد. بزرگترین اینها، کشتی 70 فوتی اوبرگ است که در حدود سال 800 میلادی ساخته شده و شامل همسر یک رئیس و دو زن دیگر یا بسیاری از وسایلی است که زندگی وایکینگ ها را نشان میدهد. در این موزه همچنین کشتی چشمگیر گوکستاد با 23 متر طول و کشتی تون (آهنگ) قرار دارد.

بازدیدکنندگان میتوانند چندین نمایشگاه و فیلم که در آنها به اهمیت زندگی دریایی و فرهنگ آن توجه میشود، را مشاهده کرد. موزه کشتی های وایکینگ توسط موزه تاریخ فرهنگی و همچنین موزه تاریخی اسلو که شامل آثار باستانی سراسر جهان در طول تاریخ، از جمله: مومیایی های مصری و تاریخ سکه های طلا میباشد، اداره میشود. این موزه همچنین دارای یک نمایشگاه در حال گسترش از عصر وایکینگ ها است که شامل یک کلاه خود حفاظت شده و کمیاب وایکینگ هاست.

15 جاذبه برتر گردشگری در نروژ

موزه کشتی وایکینگ، اسلو

 شبه جزیره بیگدوی

شبه جزیره بیگدوی اسلو، حومه در چهار مایلی غرب این شهر است و به راحتی با ماشین یا وسایل حمل ونقل عمومی قابل دسترس است. این مکان دارای چندین جاذبه گردشگری برتر اسلو است و به دلیل داشتن فضاهای طبیعی از جمله سواحل، پارک ها و جنگل ها شناخته شده است.

درمیان موزه های بیشمار این کشور، شبه جزیره بیگدوی مرکز مطالعات هولوکاست و اقلیت های مذهبی نروژ واقع در ویلا گراند است. یکی دیگر از موزه های برتر موزه فریم است که نام کشتی فریم را بر خود دارد و به دلیل سفرهای قطبی مشهور است، و وگوآ، معروف به اولین کشتی هدایت کننده مسیر شمال غربی و موزه معروف کن تیکی که دقیقا در کنار آن قرار دارد. این منطقه همچنین دارای موزه دریایی نروژ است که به بررسی نقش ماهیگیری و سایر فعالیت های دریایی در زندگی نروژی می پردازد.

15 جاذبه برتر گردشگری در نروژ

شبه جزیره بیگدوی

 اسکله بریگن هانسیاتیک، برگن

یکی از محبوب ترین فرصت های گشت و گذار در برژنف اسکله بریگن هانسیاتیک، یک منطقه پر جنب و جوش است که زمانی مرکز تجارت بوده و تحت سلطه بازرگانان هانسیاتیک قرار داشت. گردشگران میتوانند در اینجا چندین ساختمان تاریخی در طول دوران قرون وسطی را به تصویر میکشند و همچنین فروشگاه ها، رستوران ها و موزه بریگن را پیدا کنند. در موزه هانسیاتیک که از سال 1872 افتتاح شده و در فینگور، خانه ای در سال 1704 که متعلق به یکی از بازرگانان بود، اطلاعات بیشتری کسب کنید. بازدیدکنندگان زمانی که در برگن قرار دارند می خواهند از تولد هوگن، خانه و محل کار سابق ادوارد گریک آهنگ ساز و بازار فضای باز بازدید کنند.

  جاذبه های نروژ ، یکی از کشورهای زیبا و خاص قاره اروپا
15 جاذبه برتر گردشگری در نروژ

اسکله بریگن هانسیاتیک، برگن

 موزه های قطب شمال ترومس

ترومس محل استقرار چندین موزه فوق العاده است که دو مورد از آنها به مطالعه زندگی در شمال دور اختصاص داده شده است. پولاریا جدیدترین این موارد است؛ جایی که نمایشگاه هایی در مورد شفق شمالی (نورهای شمالی)، تاثیرات تغییرات آب و هوا بر اکوسیستم های قطب شمال؛ حیات وحش قطب شمال از جمله آبزیگاه قطب شمال در اختیار دارد. موزه قطب به تاریخ طولانی منطقه به عنوان یک جامعه ماهیگیری و وضعیت اخیر آن به عنوان یک پایگاه تحقیقاتی اولیه برای مطالعات قطبی توجه دارد. این نمایشگاه شامل جدیدترین یافته های سفرها و مطالعات علمی است که دریای تاریک و سرد کوه های قطب شمال در دنیا را کشف میکند.

15 جاذبه برتر گردشگری در نروژ

 موزه های قطب شمال ترومس

 پارک مجسمه سازی ویگلند، اسلو

پارک مجسمه سازی ویگلند یکی از برترین جاذبه های گردشگری اسلو است و شامل 650 مجسمه میباشد که توسط گوستاو ویگلند ساخته شده اند. این مجسمه ها که از آهن فرفورژه برنز و گرانیت تشکیل شده اند در 5 گروه موضوعی دسته بندی شده اند. مشهورترین اینها در گروه چشمه ها قرار دارد که چرخه زندگی انسان را در یک سنگ یکپارچه 16متری به تصویر میکشد. این مجموعه در داخل پارک بزرگ فروگنر واقع شده که در آن موزه ویگلند و موزه مشهور شهر اسلو و همچنین امکانات تفریحی بی شماری از جمله بزرگترین زمین بازی نروژ و یک باغ گل رز گسترده قرار دارد.

15 جاذبه برتر گردشگری در نروژ

 پارک مجسمه سازی ویگلند، اسلو

گیرانگرفیورد

 مسیرهای ریلی خوش منظره

هیچ راهی بهتر از قطار برای دیدن حومه های خیره کننده نروژ وجود ندارد. شاید برای چنین کشور کوهستانی تعجب آور باشد که خطوط ریلی نروژ بیش از 3218 کیلومتر امتداد دارند و در طول مسیر با 775 تونل و بیش از سه هزار پل برخورد می کنند. بهترین مسیرها برای بازدید از جمله راه آهن برگن که از بالای فلات کوه هاردانگریدا می گذرد، از اسلو شروع می شوند. مسیرهای قابل توجه دیگر راه آهن دوور از اسلو به تروندهایم با حاشیه آن، راه آهن راوما بین دنبوس و آندلسن و راه آهن فلوم، پرشیب ترین راه آهن جهان، می باشند. شبکه ریلی نروژ همچنین تعدادی تفریحات جالب دیگر مانند قطارهای بخار کلاسیک، گردش های قطارهای اصیل و سه چرخه راه آهنی پدال دار را برای استفاده در خطوط ریلی متروکه ارائه می دهد.

15 جاذبه برتر گردشگری در نروژ

 مسیرهای ریلی خوش منظره

جاده اقیانوس اطلس

جاده اقیانوس اطلس، یکی از 18 مسیر گردشگری ملی نروژ- نه تنها یک اتصال حیاتی برای پیچ و خم های جزایر کوچکی که به آنها خدمت میکند، می باشد بلکه جاذبه ای فریبنده برای ماهیگیران، علاقمندان به غواصی و بازدیدکنندگانی است که می خواهند تا حد ممکن به دریا نزدیک شوند. این شهر به عنوان یکی از دیدنی ترین بخش های بزرگراه ساحلی جهان شهرت پیدا کرده و از یک مجمع الجزایر در آیده و آوروی در مورد رومسدال تشکیل شده است. علاوه بر منظره های عالی – همیشه دیدنی و جذاب، در هر آب و هوایی – فرصتی برای بازدید از روستاهای کوچک ماهیگیری زیبا، کلیساهای چوبی زیبا و غار کلیسای معروف ترول ها دریافت خواهید کرد. چندین مکان از جمله رستوران ها، استراحتگاه ها و متصدیان سفرهای ماهیگیری به گردشگران اختصاص داده شده است.

15 جاذبه برتر گردشگری در نروژ

جاده اقیانوس اطلس

 جوتون هایمن

جوتون هایمن بزرگترین منطقه کوهستانی در فلات مرتفع نروژ، 3499 کیلومتر مربع وسعت دارد و بلندترین کوه های اسکاندیناوی را شامل می شود. در این شهر همچنین بسیاری از آبشارهای دیدنی و جذاب، رودخانه ها، دریاچه ها، یخچال های طبیعی و حیات وحش مانند جمعیت گوزن های بزرگ شمالی قرار دارند. دو کوه از این پارک ملی تا ارتفاعات بیش از 2438 متر بالا می روند که مرتفع ترین آن گالدوپیگن است. گالدو پیگن با وجود ارتفاع فوق العاده آن در حدود 4 ساعت قابل صعود است. اگرچه یک راهنما نیاز است، اما مناظر باور نکردنی بر فراز صخره های سنگی و زمین های یخی قله ها باعث می شوند تا به خوبی در این سفر پول خرج کنید. صعود 4 ساعته دیگر در گروه هورونگان به یخچال 1349 متری اسکاگ استولوباتن و اسکاگ استولسبر منتهی می شود.

 

 

نورهای شمالی و خورشید نیمه شب

برای کسانی که میخواهند به سمت شمال محور قطب شمال حرکت کنند، این فرصتی است برای دیدن شفق های افسانه ای شفاف و خورشید نیمه شب در طول تابستان. شاید شمالی ترین شهر ترومس، مکانی مناسب برای عبور کشتی های متعدد، بهترین نقطه برای شروع گردش باشد، اگرچه سفر به لوفوتن گزینه خوبی برای دوستداران طبیعت است.

 

 

همسایگان سوئدی نروژ

سوئد که از شرق با نروژ هم مرز است، دارای شهرهای بسیاری است که ارزش بازدید را دارند که مهم ترین آنها، استکهلم تاریخی است. این شهر در نزدیکی اوپسالا قرار گرفته و به دلیل دانشگاه و کلیسای جامع دوست داشتنی قرن سیزدهم مشهور است. مکان های دیدنی دیگری در سوئد برای بازدید وجود دارد از جمله: مالمو که از طریق پل اورسوند به دانمارک متصل می شود و همچنین جزیره تعطیلات مجلل گوتلند که از آن با عنوان “جزیره طولانی بالتیک” یاد میشود.

جاذبه های گردشگری دبی

جاذبه های گردشگری دبی

جاذبه های گردشگری هلند

جاذبه های گردشگری هلند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا