جاذبه های گردشگری دانمارک

دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری دانمارک

جاذبه های گردشگری دانمارک

جاهای دیدنی دانمارک با زیبایی‌های منحصر به خودشان برای توریست ها جذابیت خاصی دارند. از موزه‌های بی‌شمار دانمارک گرفته که قرن‌ها تاریخ را برای گردشگران زنده می‌کنند، تا خانه‌های رنگی جذاب و کوچه و خیابان‌های آن، همگی دست به دست هم داده‌اند تا جذابیت دانمارک را دوچندان کنند.

اگر قصد سفر به دانمارک را دارید بد نیست در ادامه مطلب با دایان همراه باشید تا با برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری دانمارک که در شهرهای مختلف آن قرار دارند آشنا شوید.

تعطیلات در دانمارک

جاذبه های گردشگری دانمارک

۱. باغ تیوولی کپنهاگ دانمارک (Tivoli Gardens)

یکی از جاهای دیدنی شگفت انگیز دانمارک باغ تیوولی است که در شهر کپنهاگ قرار دارد. معمولا اغلب گردشگران بازدید از باغ تیوولی را در برنامه تور کپنهاگ دانمارک می‌گنجانند. قدمت این جاذبه گردشگری دانمارک به سال 1843 باز می‌گردد و جالب است بدانید که تیوولی از جاذبه‌های الهام بخش پارک مفهومی معروف دیزنی لند است. در باغ تیوولی کپنهاگ می‌توانید از جاذبه‌های بسیار متنوعی مثل ترن هوایی، چرخ و فلک و وسایل بازی از این قبیل لذت ببرید؛ همچنین، تئاتر عروسکی، انواع کافه و رستوران، چند باغ، و سالن کنسرت از دیگر امکانات باغ تیوولی کپنهاگ هستند.

باغ تیوولی کپنهاگ دانمارک

باغ تیوولی کپنهاگ دانمارک (Tivoli Gardens)

از آنجایی‌که باغ تیوولی کپنهاگ از لوکیشن‌های فیلمبرداری محبوب است و سمبلی واقعی برای کپنهاگ دانمارک محسوب می‌شود، می‌توان گفت که در میان بیشتر مردم دنیا شناخته شده است.

شب‌ها نمایش آتش بازی در این باغ آسمان کپنهاگ را روشن می‌کند و زمستان‌ها باغ های تیوولی دانمارک با چراغ‌های رنگی و تزئینات جالب کریسمس آراسته می‌شوند. در طول فصل تابستان هم می‌توانید از کنسرت‌های راک که شب‌های جمعه برگزار می‌شوند به صورت رایگان لذت ببرید.

۲. نیهاون (Nyhavn)، کپنهاگ؛ از معروف ترین جاهای دیدنی دانمارک

نیهاون (Nyhavn) که از بندرهای تقریبا جدید کپنهاگ دانمارک است، یکی از معروف ترین جاهای دیدنی دانمارک بشمار می‌رود. در واقع باید گفت که نیهاون ستاره کارت پستال‌ها و تصاویر بی‌شمار هنری گردشگران به ویژه در اینستاگرام است. قدم زدن و تماشای ساختمان‌های رنگی چشم‌گیر نیهاون، نوشیدن قهوه‌ای به سبک فرهنگ مردم دانمارک، تماشای غروب خورشید از این بندر دیدنی و عکس گرفتن خاطره‌ای فراموش نشدنی از دانمارک را برایتان رقم می‌زند.

نیهاون (Nyhavn)، کپنهاگ؛ از معروف ترین جاهای دیدنی دانمارک

نیهاون (Nyhavn)، کپنهاگ؛ از معروف ترین جاهای دیدنی دانمارک

نیهاون دانمارک، در بخش پشتی کاخ آمالینبورگ (Amalienborg Palace) واقع شده و با وجود اینکه روزگاری محلی بدنام محسوب می‌شد؛ اما امروزه خانه‌های رنگی، رستوران‌های متنوع، و کشتی‌هایی که برخی از آن‌ها تبدیل به موزه شده‌اند، زندگی تازه‌ای به نیهاون بخشیده‌اند. نیهاون امروزه از جاهای دیدنی محبوب دانمارک در میان گردشگران و مردم محلی است. اگر از جمله گردشگران ماجراجو هستید می‌توانید سوار یکی از کشتی‌های تفریحی شوید و به گشت و گذاری دریایی برای لذت از تماشای مناظر شگفت انگیز بپردازید.

۳. موزه ملی دانمارک (National Museum)، کپنهاگ

با ده دقیقه پیاده روی از باغ تیوولی به موزه ملی دانمارک می‌رسید. بازدید از موزه ملی دانمارک شما را به قلب تاریخ و فرهنگ دانمارک می‌برد. این موزه متشکل از مجموعه‌ای چشمگیر از آثار باستانی دانمارکی از قبیل ارابه آفتاب دوهزار ساله، ظروف چینی و نقره دانمارکی، لباس‌های قرن 18 و 19، مبلمان آنتیک، و وسایلی مربوط به کلیساهای گوتیک و رومنسک است.

موزه ملی دانمارک (National Museum)، کپنهاگ

موزه ملی دانمارک (National Museum)، کپنهاگ

با تکمیل این سفر به قلب تاریخ دانمارک، می‌توانید از نمایشگاه فوق‌العاده جالب قوم شناسی دیدن کنید که به جز آثار دانمارکی، آثار و ابزارهایی هم از آسیا، آفریقا و گرینلند را به نمایش گذاشته است.

در موزه کودکان، سرگرمی‌های متعددی برای آن‌ها فراهم شده است؛ به طور مثال کودکان می‌توانند لباس‌های دوره‌های قبل را بپوشند، سوار بر کشتی وایکینگ ها شوند و عکس بیندازند و همچنین می‌توانند از کلاس‌های درس قدیمی به سبک دهه 1920 بازدید کنند.

۴. گالری ملی دانمارک (Statens Museum for Kunst)، کپنهاگ

از دیگر جاهای دیدنی دانمارک می‌توان به گالری ملی دانمارک که در شهر محبوب کپنهاگ قرار دارد اشاره کرد. گالری ملی کپنهاگ دانمارک منزلگاه بزرگترین کلکسیون هنری دانمارک است. نمایشگاه‌های اولیه این گالری زمانی در کریستینسبورگ (Christiansborg) مستقر بودند، اما در اواخر قرن 19 به مکان فعلی منتقل شدند. برنامه این جا به جایی نه تنها موجب گسترش چشمگیری در مساحت فضای گالری ملی کپنهاگ شد، بلکه به نحو قابل توجهی موجب ورود نور طبیعی به فضای داخلی موزه شد.

۴. گالری ملی دانمارک (Statens Museum for Kunst)، کپنهاگ

گالری ملی دانمارک (Statens Museum for Kunst)، کپنهاگ

این موزه نه تنها بیش از 700 سال هنر اروپایی و اسکاندیناوی را پوشش داده است، بلکه آثار نقاشی هنرمندان معروفی همانند پیکاسو، ادوارد مونچ، و اساتیدی هلندی و از این قبیل را به نمایش گذاشته است. جای تعجب نیست که در این گالری همچنین کلکسیون‌هایی عالی از هنر دانمارکی نیز در معرض نمایش هستند. در گالری ملی دانمارک هم کافه‌ای دنج و دلپذیر هست که مکانی عالی برای صرف قهوه و نوشیدنی و تماشای محیط اطراف است.

۵. کاخ کریستینسبورگ کپنهاگ (Christiansborg Palace)؛ از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی دانمارک

کاخ کریستینسبورگ کپنهاگ (Christiansborg Palace)؛ از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی دانمارک

کاخ کریستینسبورگ کپنهاگ (Christiansborg Palace)؛ از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی دانمارک

یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی دانمارک کاخ کریستینسبورگ کپنهاگ است که در جزیره کوچک اسلوتشولمن (Slotsholmen) در مرکز کپنهاگ قرار دارد. در کاخ کریستینسبورگ کپنهاگ دانمارک می‌توانید کرسی قدرت دولت دانمارک را بیابید. با بیش از 800 هزار سال تاریخ دور و دراز، کریستینسبورگ پایگاه قدرت پادشاهی دانمارک، و امروزه مقری امن برای پارلمان، دفتر نخست وزیر و دیوان عالی دانمارک است. اگر از طرفداران سریال تلویزیونی بورگن (Borgen) هستید، حتما با محیط و شرایط این کاخ آشنایی کافی دارید. هنوز هم چندین بخش کاخ توسط خانواده سلطنتی در حال استفاده است، ولی بخش اعظم آن نیز برای بازدید عموم مردم آزاد است. در سال 1167 بود که اسقف آبسالون (Bishop Absalon)، استحکامات کپنهاگ را بنا ساخت؛ حین بازدید از کاخ کریستینسبورگ می‌توانید قلعه قرون وسطایی و همچنین بقایای ویرانه‌های قلعه اسقف را که در قرن 14 تخریب شده را ببینید.

۶. کاخ فردریکسبورگ (Frederiksborg Palace) و موزه تاریخ ملی (Museum of National History)

کاخ فردریکسبورگ (Frederiksborg Palace) و موزه تاریخ ملی (Museum of National History)

کاخ فردریکسبورگ (Frederiksborg Palace) و موزه تاریخ ملی (Museum of National History)

یکی از خیره کننده‌ترین جاهای دیدنی دانمارک کاخ فردریکسبورگ است که توسط پادشاه کریستیان چهارم در اوایل قرن 17 ساخته شد؛ و از سال 1878 میزبان موزه تاریخ ملی دانمارک است. کلکسیون این موزه بیشتر بر آثار هنری‌ای که تاریخ کشور دانمارک را به تصویر می‌کشد تمرکز دارد و شامل تور بازدید از فضای داخلی قلعه است که بازدیدکنندگان می‌توانند اتاق‌هایی که زمانی میزبان اشراف و اعضای خانواده سلطنتی دانمارک بود را ببینند. دیدنی‌های خارج از کاخ و نمای بیرونی آن هم شامل آب نمای نپتون، یک جفت برج گرد که زمانی تحت تصرف کاتبان دادگاه  و کلانتر دانمارک بودند، و حجاری برجسته زیبا (که خدایان مریخ وماه را به تصویر می‌کشند) بر روی نمای ساختمانی که در آن دوره حضار در آنجا به ملاقات افراد سلطنتی می‌رفتند، هستند.

۷. خانه لِگو (The LEGO House)، بیلوند (Billund)

خانه لِگو (The LEGO House)، بیلوند (Billund)

خانه لِگو (The LEGO House)، بیلوند (Billund)

خانه لِگو در بیلوند دانمارک از محبوب‌ترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی دانمارک نه تنها در میان کودکان، بلکه در میان بزرگسالان نیز است. خانه لِگو زادگاه نمادین آجرهای لِگو است که همه ما در دوران کودکی با آن‌ها خاطره داشتیم؛ به همین دلیل جاذبه‌ای خانوادگی محسوب می‌شود که تمام افراد در رده سنی مختلف از بازدید خانه لِگو دانمارک لذت می‌برند. یکی از خوبی‌های لِگو لند این است که بازدید از آن رایگان است. خانه لِگو شامل 9 زمین بازی مفهمومی، درخت زندگی، یک درخت 15 متری لِگو، و 3 زمین در فضای باز است. همچنین، گردشگران می‌توانند با خرید بلیط به کشف “اکسپیرینس زونز” (Experience Zones) به معنی قلمروهای تجربه بپردازند. هر قلمرو با یک رنگ خاص نشان داده می‌شود؛ به طور مثال رنگ‌های آجری کلاسیک، رنگ قرمز برای خلاقیت، سبز برای ایفای نقش، آبی برای چالش‌های ادراکی و زرد برای احساسات است. بازدیدکنندگان نیز دارای فرصتی برای آشنایی کامل با تاریخچه لِگو و بنیانگذاران آن هستند.

۸. پل اورسوند کپنهاگ، نماد اسکاندیناوی

پل اورسوند کپنهاگ، نماد اسکاندیناوی

پل اورسوند کپنهاگ، نماد اسکاندیناوی

پس از چندین دهه برنامه‌ریزی و مباحثه، پل اورسوند کپنهاگ با سرعت چشمگیری به نماد اسکاندیناوی و یکی از جاهای دیدنی دانمارک برای گردشگران تبدیل شد. پل اورسوند، پلی دریایی است که دانمارک را به سوئد متصل می‌کند. این پل به صورت دوطرفه جاده‌ای و ریلی ساخته شده و دارای 2 ریل راه‌آهن و 4 خط خودرو است و می‌توانید با قطار و یا خودرو این مسیر را طی کنید. پل اورسوند کپنهاگ دانمارک با یک تونل شروع می‌شود تا تداخلی با پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه کپنهاگ که در مجاورت آن قرار دارد، نداشته باشند؛ اما وقتی به شهر مالمو سوئد و جزیره مصنوعی پیرهولم می‌رسد به صورت پل است. این سازه در سال 1999 افتتاح شد و امروزه جزیره زلاند (Zealand) که بزرگترین جزیره دانمارک است را به ساحل جنوب غرب سوئد، به ویژه به بندر مالمو (Malmo) که سومین شهر بزرگ سوئد است متصل می‌سازد.

۹. موزه رو باز لینگبی (Lyngby)، کپنهاگ

موزه رو باز لینگبی (Lyngby)، کپنهاگ

موزه رو باز لینگبی (Lyngby)، کپنهاگ

موزه رو باز لینگبی یا “Frilandsmuseet” از دیدنی های دانمارک است که تنها 15 کیلومتری از کپنهاگ فاصله دارد. موزه رو باز لینگبی بخشی از موزه ملی دانمارکی است و معمولا اغلب گردشگرانی که علاقه‌مند به آشنایی با فرهنگ و تاریخ دانمارک هستند از این موزه نیز بازدید می‌کنند. این موزه 35 هکتار زمین را به خود اختصاص داده است و شامل خانه‌های روستایی فوق‌العاده، ساختمان‌های کشاورزی، کلبه‌های زیبا، و آسیاب‌های قدیمی متعلق به شهرهای مختلف دانمارک است. موزه رو باز لینگبی دانمارک در واقع موزه‌ای زنده است و حال و هوای زندگی سنتی دوران قدیم دانمارکی‌ها را به خوبی می‌توان در آنجا حس کرد. علاوه بر این‌ها، در این موزه می‌توانید از بازدید نژادهای باستانی حیوانات اهلی، باغ‌های باشکوه تاریخی برای قدم زدن و عکس گرفتن، خانه‌های قدیمی به سبک و سیاق شلسویگ-هولشتاین (Schleswig-Holstein) و سوئد و فضای گسترده‌ای مختص پیک نیک لذت ببرید. همچنین، می‌توانید با کالسکه سواری گشتی کلی هم در اطراف بزنید و از تماشای مناظر بی‌نظیر لذت ببرید.

۱۰. قلعه کرانبورگ (Kronborg Slot)، هلیسنگور (Helsingør)

قلعه کرانبورگ که نام دیگر آن هملت (Hamlet) است، دژی تاریخی واقع در شهر هلسینگور، دانمارک است. قلعه کرانبورگ یکی از جاهای دیدنی دانمارک محسوب می‌شود که در میان گردشگران فرهنگی محبوبیت زیادی دارد. این قلعه تاریخی در بین سال‌های ۱۵۷۴ تا ۱۵۸۵ توسط فردریک دوم احداث شد. معماری قلعه کرانبورگ به سبک رنسانس هلندی ‌است. اثر جاودانه ویلیام شکسپیر با نام “نمایشنامه هملت” بارها در این قلعه به اجرا درآمده است. قلعه کرونبورگ دانمارک نه تنها منزلگاه هملت شکسپیر است؛ بلکه از جمله میراث جهانی یونسکو بشمار می‌رود. به همین دلیل در میان فهرست پربازدیدترین دیدنی های تاریخی دانمارک که در شهر هلسینگور قرار دارند جای می‌گیرد.

قلعه کرانبورگ (Kronborg Slot)، هلیسنگور (Helsingør)

قلعه کرانبورگ (Kronborg Slot)، هلیسنگور (Helsingør)

این قلعه در میان آب‌های دریا قرار گرفته و با توجه به ظاهر منحصر به فردی که دارد امروزه به عنوان موزه دریایی در معرض بازدیدکنندگان قرار دارد. جالب است بدانید که کرونبورگ یکی از مهم‌ترین قلعه‌های شمال اروپا نیز محسوب می‌شود. این قلعه حدودا به مدت یک قرن به عنوان پادگان استفاده می‌شد و در سال 1924 بازسازی شد. در قسمت جنوبی قلعه، عبادتگاه قلعه قرار دارد که در سال 1626 از آتش سوزی نجات پیدا کرد و دارای دکوراسیون داخلی باشکوهی به سبک رنسانس با حکاکی‌های چوبی آلمانی است.

در بخش شمالی قلعه کرانبورگ دانمارک هم می‌توانید از سالن بزرگ شوالیه‌ها دیدن کنید.

۱۱. قلعه اگسکوف (Egeskov Slot) دانمارک

قلعه اگسکوف دانمارک که همانند قلعه‌ قصه‌های افسانه‌ای شاه پریان است از شهر اودنس (Odense) با ماشین تنها 30 دقیقه فاصله دارد. قلعه اگسکوف، در جزیره فین دانمارک قرار دارد و در سال 1554 توسط فرانتس بروکن‌هوس برای اهداف دفاعی احداث شده است. فرانتس این دژ را در میان دریاچه با زیربنایی از جنس تنه درختان بلوط ساخت است. این قلعه در مقایسه با دیگر قلعه‌های اروپایی این سبکی خیلی خوب حفاظت شده است؛ با وجود اینکه در طول قرن‌ها دست به دست شده و تغییر کاربری داده، در نهایت به یک قلعه زیبا در محیطی سرسبز و مزرعه‌ای مدرن تبدیل شد.

قلعه اگسکوف (Egeskov Slot) دانمارک

قلعه اگسکوف (Egeskov Slot) دانمارک

این قلعه متشکل از دو خانه متصل به هم بوسیله دیواری قطور و دولایه بود؛ هدف از این سبک معماری این بود که در صورت جنگ بتوانند خانه اول را تخلیه کنند و در خانه دوم به ادامه درگیری‌ها بپردازند. دیوار دولایه این قلعه به حدی قطور احداث شده که دارای پلکان‌های پنهان و برکه‌ای برای تأمین آب در هنگام محاصره‌ است.

۱۲. موزه هانس کریستین اندرسن (Hans Christian Andersen)، اودنسه (Odense)

موزه هانس کریستین اندرسن (Hans Christian Andersen)، اودنسه (Odense)

موزه هانس کریستین اندرسن (Hans Christian Andersen)، اودنسه (Odense)

سفر به دانمارک بدون بازدید از جاذبه های گردشگری فرهنگی و هنری آن واقعا امکان‌پذیر نیست؛ چون خواه ناخواه این جاذبه های دانمارکی توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کنند. به ویژه موزه هانس کریستین آندرسون در شهر اودنسه دانمارک که پری‌های افسانه‌ای قصه‌ها در جامعه محلی آن شکل گرفته‌اند. قدمت موزه هانس کریستین آندرسن دانمارک به سال 1908 برمی‌گردد و به زندگی و کار نویسنده اختصاص داده شده است. در کل آثار هنری، یادداشت‌ها و طرح‌های آندرسن را می‌توانید در این موزه ببینید. تالار گنبدی موزه هم با صحنه‌هایی از زندگی‌نامه واقعی آندرسن تزئین شده است. در سمت جنوب غربی کلیسای اودنسه، می‌توانید از خانه دوران کودکی هانس کریستین آندرسن هم دیدن کنید که امروزه بخشی از موزه هم محسوب می‌شود.

۱۳. موزه کشتی وایکینگ ها در روسکیلد دانمارک

موزه کشتی وایکینگ ها در روسکیلد دانمارک

موزه کشتی وایکینگ ها در روسکیلد دانمارک

موزه کشتی وایکینگ ها در روسکیلد دانمارک از جالب ترین جاهای دیدنی دانمارک است که به گردشگران فرصتی بی‌نظیر برای دیدن نحوه ساخت کشتی وایکینگ های معروف را می‌دهد. در این موزه گردشگران می‌توانند از نزدیک ببینند که وایکینگ ها چگونه کشتی‌ها را بدون امکانات امروزی می‌ساختند. اگر سریال وایکینگ ها را دیده باشید، می‌دانید که وایکینگ ها مهارتی بی‌نظیر در ساخت کشتی و مسیریابی دریایی بدون امکانات داشتند. همچنین، بازدیدکنندگان از موزه کشتی وایکینگ ها می‌توانند نحوه تعمیر و ترمیم کشتی‌های قدیمی را به سبک وایکینگ ها توسط کشتی سازان مدرن امروزی ببینند.

انبار کشتی‌ها و قایق‌ها در کنار موزه وایکینگ ها قرار دارد و در آنجا برای ساخت قایق‌های مشابه قدیمی و یا تعمیر آن‌ها از شیوه سنتی وایکینگ ها استفاده می‌شود.

در این موزه بازدیدکنندگان می‌توانند در مورد عصر وایکینگ ها و از تاثیر نقش اصلی زندگی دریایی در نجات زندگی و فرهنگ دانمارکی ها مطلع شوند. نمایشگاه مرکزی موزه، “سالن کشتی وایکینگ” (Viking Ship Hall) نام دارد، که 5 کشتی تاریخی مورد استفاده وایکینگ ها را به نمایش گذاشته است. این کشتی‌ها پس از کاوش‌های گسترده و پردردسر در زیر دریا کشف شده و تعمیر شده‌اند.

یکی از جدیدترین و خاص‌ترین تفریحات این موزه “تجربه پیشرفته تکنولوژیکی” (High-tech experience) با نام “Climb Aboard” است که در آنجا گردشگران کاملا در زندگی کشتی وایکینگ ها غوطه ور می‌شوند  (تقریبا می‌توان گفت چیزی شبیه به سینما 3 بعدی یا 4 بعدی اما به شکل پیشرفته‌تر و واقعی‌تر). این تجربه تعاملی برای کسانی که می‌خواهند به شکل واقعی‌تری در کشتی زیر آب وایکینگ ها غواصی کنند، با لباس مخصوص تکمیل می‌شود. در این صورت، می‌توانند درون کشتی و اتاق‌های آن را نیز کشف کنند، و حتی از آنجایی‌که این سفر تکنولوژیکی در دریای آرام و متلاطم، آب و هوای متغیر، درطول روز و بعد در شب انجام می‌شود، تغییرات محیط را می‌توانند کاملا حس کنند

۱۴. برج گرد (Rundetårn) کپنهاگ

برج گرد (Rundetårn) کپنهاگ

برج گرد (Rundetårn) کپنهاگ

برج گرد کپنهاگ یکی از معروف ترین دیدنی های دانمارک است که در شهر کپنهاگ قرار دارد. این برج با ارتفاع 36 متری به عنوان رصد خانه در سال 1642 احداث شد و منظره پانورامای عالی از شهر را برای بازدیدکنندگان به تصویر می‌کشد.

در برج گرد کپنهاگ می‌توانید کلکسیونی کوچک مربوط به ستاره شناس مشهور دانمارکی تیچو براهه (Tycho Brahe) را بیابید؛ با این وجود، برجسته‌ترین بخش این برج سکوی روی بام آن است که برای لذت از تماشای منظره پانورامای کپنهاگ ساخته شده که به شکل پله‌های مارپیچی است. این سکو با کف شیشه‌ای 25 متری به صورت معلق ساخته شده و از آنجا نه تنها می‌توانید پشت بام‌های خانه‌های شهر کپنهاگ را تماشا کنید، بلکه می‌توانید تا کف زمین برج را هم ببینید. با کمی پیاده روی در اطراف شهر قدیمی هم می‌توانید از زیباترین میدان شهر که “Gråbrødretorv” نام دارد دیدن کنید.

۱۵. کاخ آمالینبورگ (Amalienborg Palace) کپنهاگ

کاخ آمالینبورگ و باغ‌های مملو از آرامش آن را می‌توانید در کنار آب در محله فردریکستادن (Frederiksstaden) کپنهاگ دانمارک بیابید. آمالینبورگ متشکل از 4 کاخ است که از ابتدا برای سکونت اشرافیان ساخته شده بود. پس از حادثه آتش سوزی کریستینسبورگ (Christiansborg) در سال 1794، خانواده سلطنتی دانمارکی در کاخ آمالینبورگ اقامت گزیدند و کاخ همچنان اقامتگاه زمستانی آن‌ها باقی ماند.

کاخ آمالینبورگ (Amalienborg Palace) کپنهاگ

کاخ آمالینبورگ (Amalienborg Palace) کپنهاگ

این کاخ‌های یکسان در کنار هم یه هشت ضلعی را تشکیل می‌دهند و ادعا می‌شود که این طرح بر اساس نقشه طراحی یک میدان در شهر پاریس فرانسه است که بعدها تبدیل به قصر کونکورد (Place de la Concorde) شد.

کاخ آمالینبورگ به سبک روکوکو (Rococo)، که نوعی سبک هنری قرن 18 در اروپا است، ساخته شده و ترکیبی از اِلِمان‌های آلمانی و فرانسوی را در آن می‌توان دید.

۱۶. دِن گامله بای (Den Gamle By)؛ آرهوس (Aarhus)

موزه تاریخ زندگی آرهوس (Den Gamle By) برای بازدیدکنندگان به شکل فوق‌العاده‌ای دوره تاریخی دانمارک را در 3 دهه مجزا بازآفرینی می‌کند. این موزه به 3 محله تقسیم شده است که در آنجا می‌توانید آثاری از زندگی مردم دانمارک در طول اواسط قرن 19، سال 1020 و 1974 را بیابید. هر یک از این جزئیات، از سبک معماری، جاده‌ها و کسب و کارها گرفته تا زندگی محلی و سبک لباس، پروسه تغییر نحوه زندگی در طول سال‌ها و چگونگی مقدس ماندن برخی سنت‌ها تا به امروز را به خوبی برای بازدید کنندگان به تصویر می‌کشند.

دِن گامله بای (Den Gamle By)؛ آرهوس (Aarhus)

دِن گامله بای (Den Gamle By)؛ آرهوس (Aarhus)

علاوه بر این‌ها، این موزه، منزلگاه چند موزه مجزای دیگر هم است که شامل موزه پوستر دانمارک، موزه 1927 (Musaeum 1927)، موزه اسباب بازی، و گالری هنرهای تزئینی است.

همچنین، در حومه “Højbjerg”، موزه “Moesgaard” قرار دارد که به خوبی به عمق تاریخ رفته و پیشرفت فرهنگ را در دانمارک از عصر حجر، عصر برنز، عصر آهن و عصر وایکینگ ها و همچنین دانمارک در قرون وسطی به نمایش گذاشته است.

نگاهی کوتاه به تاریخچه دانمارک

از زمان پایان عصر یخبندان، تقریبا 10 هزار قبل از میلاد مسیح، مردم از مناطق جنوبی و شرقی اروپا به شمال اروپا که امروزه دنیا آن را با نام دانمارک می‌شناسند مهاجرت کردند.

زمین‌های مسطح، خاک حاصلخیز، قرار داشتن در مجاورت آب و اقلیم خاص آن، تاریخچه و فرهنگ دانمارک را تا به امروز شکل داده است.

شغل مردم اولیه دانمارک ماهیگیری و شکار بود و از 3 هزار سال پیش از میلاد مسیح کشاورزی بر روی خاک حاصلخیز دانمارک شروع شد. در زمان عصر آهن، مردم دانمارک آغاز به ایجاد پیوندهای تجاری با امپراطوری روم کردند؛ به این ترتیب، خز حیوانات و کهربا یا عنبر از جمله محصولات صادراتی محبوب دانمارک در آن دوره بحساب می‌آمدند (کهربا صمغ فسیل شده درخت است از دوران باستان تا به امروز به عنوان سنگ جواهر ارزشمند، عنصری در عطرها و طب سنتی استفاده می‌شود).

وایکینگ های پر زرق و برق و خشن

یکی از بدنام‌ترین دوره‌های تاریخی دانمارک به وایکینگ ها بازمی‌گردد. جالب است بدانید که سریال پر بیننده و محبوب وایکینگ ها تا حدودی بر گرفته از تاریخچه واقعی آن‌ها است. تقریبا حوالی سال 793 میلادی بود که وایکینگ ها پس از فراز و نشیب‌های زیادی موفق شدند در شمال انگلیس، یورک شایِر و شمال غرب بخشی از فرانسه، نورماندی، مستقر شوند.

دوره وایکینگ ها حدود 250 سال طول کشید و در دوره‌ای دانمارک، نروژ، جنوب سوئد، گرینلند، جزایر فارو، شتلند، و اورکنی تحت فرمانروایی پادشاه دانمارکی وایکینگی و پسرش بود.

در آن دوره وایکینگ ها با مهارت خارق العاده کشتی سازی و مسیریابی خود در دریا، توانستند به مقاصد دور دستی مثل روسیه، ترکیه، آندالوسیا، انگلیس، شمال آمریکا و گرینلند سفر کنند؛ به غارت و سرقت بپردازند و همچنین به فعالیت‌های مسالمت آمیزی همانند تجارت فلزات گرانبها، منسوجات، ظروف شیشه‌ای و خز حیوانات بپردازند. حتی در دوره‌ای وایکینگ ها مردم شهرهای غارت شده در اروپا را به بردگی می‌بردند و می‌فروختند.

اما امروز دانمارک و حوزه اسکاندیناوی از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار است و کیفیت و سطح زندگی شهروندان آن بسیار بالا است؛ و از لحاظ موقعیت کاری، امنیت، رفاه و آسایش رتبه بالایی دارد. آمار جرم و جنایت در دانمارک بسیار پایین است و دارای مردمی صلح طلب است؛ به همین علت سالانه مردم زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل و یا کار به دانمارک مهاجرت می‌کنند تا از رفاه و آسایش این کشور بهره‌مند شوند.

جاذبه های گردشگری روسیه

جاذبه های گردشگری روسیه

جاذبه های گردشگری تاجیکستان

جاذبه های گردشگری تاجیکستان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا