جاذبه های گردشگری جورجیا

دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری جورجیا

جاذبه های گردشگری جورجیا

جورجیا  یکی از ایالت‌های جنوبی آمریکا است. این ایالت یکی از سیزده ایالتی است که در جریان انقلاب آمریکا علیه سلطه بریتانیا قیام کردند. پایتخت و شهرهای مهم آن ساوانا، آتلانتا و آگوستا است.
نام ایالت جورجیا  از جرج دوم پادشاه بریتانیا و به افتخار او نامگذاری شده.

بزرگترین ایالت شرقی رودخانه می سی سی پی ، جورجیا معرفی کاملی از همه چیزهایی است که جنوب ارائه می دهد. سفر به جورجیا این فرصت را به توریست ها می دهد تا مناظر طبیعی خیره کننده ، بیابانی بکر و مکانهایی با اهمیت فرهنگی باورنکردنی را تجربه کنند. همه از کوهنوردان گرفته تا علاقه مندان به تاریخ می توانند کاری هیجان انگیز یا آرامش بخش را در ایالت هلو پیدا کنند. از جمله بهترین مکانها برای بازدید در جورجیا پارک های ایالتی زیبا و همچنین کلان شهر پهناور آتلانتا است.

 

 

جاذبه گردشگری ایالت جورجیا

جاذبه گردشگری ایالت جورجیا

 

۱. شهر ساوانا

شهر ساوانا

شهر ساوانا

ساوانا ، شهر کاملاً مشهور جنوب ، هر ساله میلیون ها گردشگر را به صحنه های جذاب معماری ویکتوریایی ، خیابان های سنگفرش شده ، بلوط های خزه پوش و سرعت آرام می کشاند. ساوانا که در ساحل اقیانوس اطلس در شرق جورجیا قرار دارد ، قدیمی ترین شهر این ایالت است که از نظر تاریخ ، مهمان نوازی و زیبایی های طبیعی غنی است. با گردش در خیابان های سنگفرش شده منطقه تاریخی می توانید مناظر و گشت و گذار در عمارت های قدیمی و مکان های تاریخی را تجربه کنید. این هتل همچنین شامل پارک های زیبا ، درختان بلوط عظیم ، خانه های ویکتوریا و یادبودهای مهم است

 

2. آبشار آمیکولا

آبشار آمیکولا بلندترین آبشار جورجیا است که ارتفاع آن 729 فوت (222 متر) است. در واقع این بزرگترین سقوط در جنوب شرقی است. آبشار آمیکولا در پارک ایالتی آمیکولا فالز در داوسونویل ، بین الیجی و دالونگا واقع شده است. گردشگران گزینه های مختلفی را برای مشاهده سقوط در نظر گرفته اند ، از مسیری آسان تا عبور از یک مسیر دشوارتر که شامل پله است.

آبشار آمیکولا بلندترین آبشار جورجیا

آبشار آمیکولا بلندترین آبشار جورجیا

3. پارک کوه سنگی

پارک کوه سنگی ر دارای مونادونک گنبد کوارتز مونزونیت به نام کوه سنگی است. نقش برجسته در نمای شمالی کوه بزرگترین نقش برجسته در جهان است. این مجسمه دارای مجسمه ای به نام کنده کاری یادبود همکار رئیس جمهور کنفدراسیون جفرسون دیویس ،، ژنرال رابرت ای لی و جنرال توماس جی “استون وال” جکسون است.این قله با ارتفاع 825 فوت (251 متر) از منطقه اطراف بالا می رود و منظره زیبایی از آتلانتا را فراهم می کند.موزه مجاور سالن کنفدراسیون اطلاعاتی در مورد زمین شناسی کوه دارد.

 

پارک کوه سنگی

پارک کوه سنگی

 

4. ساحل ملی جزیره کامبرلند

ساحل ملی جزیره کامبرلند یک منطقه بیابانی است که در نزدیکی سنت ماریس ، جورجیا حفظ شده است. این سواحل و مکانهای مورد علاقه تاریخی و همچنین مناطق زیستگاه محافظت شده برای انواع حیوانات و زندگی گیاهان توسعه نیافته است. بازدیدکنندگان ممکن است در ساحل دریا اردو بزنند اما باید به آنها توصیه شود که حمام و دسترسی به آب آشامیدنی در انتهای جنوبی وجود دارد.

مردم می توانند در اسکله دریای دریایی دوچرخه اجاره کنند. بازدید کنندگان می توانند با استفاده از کشتی Cumberland Queen به ساحل دسترسی پیدا کنند اما رزرواسیون توصیه می شود. یک موزه و مرکز بازدیدکنندگان در نزدیکی اسکله کشتی واقع شده اند و اطلاعاتی را برای کمک به مسافران در برنامه ریزی سفر خود و توضیح تاریخ غنی منطقه ارائه می دهند.

 

ساحل ملی جزیره کامبرلند 

ساحل ملی جزیره کامبرلند

5. ماکون Macon

ماکون شهری در مرکز جورجیا ملقب به قلب جورجیا است. در حدود 85 مایلی (137 کیلومتری) جنوب آتلانتا است و یکی از سه شهر Fall Line جورجیا است که تپه های نوردی شمال جورجیا با دشت های هموار جنوب روبرو می شوند. این یک توقف جذاب را ایجاد می کند ، به ویژه هنگامی که درختان گیلاس آن در اواخر ماه مارس شکوفا می شوند

. در نزدیکی مرکز شهر میسون ، بنای یادبود ملی Ocmulgee واقع شده است که در آن برخی از بزرگترین تپه های خاکی این ایالت که توسط بومیان آمریکا ایجاد شده است ، از جمله گوردخمه ها ، تپه های معبد و یک تپه مارپیچ وجود دارد. هر سپتامبر ، جشن هند Ocmulgee در این بنای یادبود برگزار می شود و نمایندگان بسیاری از ملت های بومی آمریکا را برای نشان دادن آثار هنری خود و اجرای نمایش می آورند.

 

ماکون شهری در مرکز جورجیا

ماکون شهری در مرکز جورجیا

6. پناهگاه ملی حیات وحش اوکفنوکی

تنها 11 مایل (18 کیلومتری) جنوب غربی Folkston پناهگاه ملی حیات وحش Okefenokee واقع شده است. این پناهگاه مکانی زیبا برای بازدید در جورجیا است ، مکان باتلاق عظیم Okefenokee با جزایر ، درختان سرو و چمنزارهای مرطوب است. حیوانات گوناگونی در این پناهگاه زندگی می کنند ، از جمله تمساح ها ، رپتورها ، خرس ها و بابکت ها. این باتلاق برای جمعیت دوزیستان شهرت دارد هرچند که از تاریخ بشریت غنی برای ساکنان بومی آمریکا و مهاجران اولیه برخوردار است.

 

پناهگاه ملی حیات وحش اوکفنوکی

7. جزایر طلایی جورجیا

هیچ سفری به سواحل اقیانوس اطلس جورجیا بدون دیدن جزایر طلایی جورجیا واقع در ساحل تقریباً در نیمه راه ساوانا و جکسونویل در فلوریدا کامل نخواهد شد. این منطقه شامل شهر برونزویک در سرزمین اصلی و چهار جزیره بزرگتر است: جزیره سنت سیمونز ، جزیره سنت سیمونز کوچک ، جزیره دریا و جزیره جکیل.

همچنین بسیاری از جزایر کوچکتر به نام هاموک وجود دارد که ممکن است بازدیدکنندگان به عنوان زمینی مداوم که سرزمین اصلی را به چهار جزیره مانع متصل می کند اشتباه بگیرند. بازدید کنندگان می توانند از کایاک سواری ، کمپینگ و سواحل زیبا لذت ببرند. فانوس دریایی سنت سیمونز واقع در نزدیکی اسکله یکی از 5 مورد باقی مانده در این ایالت است.

جزایر طلایی جورجیا

جزایر طلایی جورجیا

1. آتلانتا

آتلانتا پایتخت و بزرگترین شهر جورجیا ، آتلانتا شهری گسترده و مدرن است که دارای سه چشم انداز شهری است که از مناظر زیبا تپه های شیب دار ، جنگل کاج ، درختان با شکوه قدیمی بلوط و درختان بزرگ مگنولیا و هلو برخاسته اند. آتلانتا به عنوان پایانه راه آهن در سال 1837 تاسیس شد و به عنوان رهبر جنوب جدید ظهور کرد.

از مهمترین جاذبه های این شهر می توان به CNN Center ، World of Coca-Cola و Aquarium Georgia اشاره کرد که دارای بزرگترین آکواریوم داخلی جهان است. از دیگر مکانهای مهم دیدنی می توان به خانه کودکی ، کلیسا و محل استراحت نهایی مارتین لوتر کینگ ، جونیور و خانه نویسنده “بر باد رفته” ، مارگارت میچل اشاره کرد.

 

آتلانتا پایتخت و بزرگترین شهر جورجیا

آتلانتا پایتخت و بزرگترین شهر جورجیا

سیزده به در

سیزده به در ایرانی

جاذبه های گردشگری دبی

جاذبه های گردشگری دبی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا