جاذبه های گردشگری انگلستان

یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری انگلستان

جاذبه های توریستی انگلستان مملوء از مناظر شگفت انگیز است. به هر جای این کشور بزرگ سفر می کنیم، با جاذبه های مختلفی روبرو می شویم که هر یک دارای مفاهیم تاریخی، فرهنگی و طبیعی مختص به خود هستند. در مقاله دیگری از دایان در مورد بهترین جاذبه های گردشگری انگلستان صحبت می کنیم.

ساعت بیگ بن (Big Ben)

ساعت بیگ بن (Big Ben)

ساعت بیگ بن (Big Ben)

بیگ بن در واقع ناقوس بزرگ کاخ وستمیستر در لندن است. بیگ بن بزرگترین ساعت چهار طرفه در جهان است که به برج الیزابت نیز مشهور است. زنگ عظیم داخل ساعت 13 تن وزن دارد. ساخت این بنا توسط مهندس عمران بنجامین هال انجام شده است.

بیگ بن در سال 1859 ساخته شد و طول هر صفحه بیگ بن 7 متر است. طول عقربه‌های بیگ بن 4.2 متر است. این برج ساعت تا 92 متر ارتفاع دارد و برای رسیدن به قسمت بالای آن باید 40 پله را بالا رفت اما برای گردشگران داخلی و خارجی امکان بازدید وجود ندارد.

برج بلکپول (Blackpool Tower)

blackpool tower.

برج بلکپول (Blackpool Tower)

برج 158 متری بلکپول، بیش از 150 سال است که ساحل محبوب لنکاوی را زینت بخشیده است. این سازه با الهام از برج ایفل، توسط معماران «لنکاوی جیمز ماکسول» و «چارلز توکه» طراحی و برای اولین بار در سال 1894 برای عموم مردم افتتاح شد.

این برج که از بهترین جاذبه های توریستی انگلستان است، بیشتر به دلیل برنج بالروم (Breathtaking Tower Ballroom) معروف است که توسط فرانک ماتچام طراحی شده است. این برج دارای یک طبقه برای رقص است که بر فراز مایل طلایی بلکپول قرار دارد و نمای پانورامایی گسترده‌ای را در سراسر خط ساحلی ایجاد می‌کند.

اسکله کاخ برایتون (Brighton Palace Pier)

brighton palace pier..

اسکله کاخ برایتون (Brighton Palace Pier)

اسکله برایتون با طول 522 متر، یکی از بهترین نمونه‌های اسکله تفریحی در جهان است که به عنوان تفریحگاه برتر ساحلی انگلیس شناخته می‌شود. اسکله عصر ویکتوریایی که در سال 1899 افتتاح شد، برایتون را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تعطیلات در این کشور تبدیل کرد.

امروزه، این اسکله ترکیبی از جاذبه‌های دیدنی و مدرن که شامل سفرهای محلی مانند چرخ و فلک و کاخ سرگرمی است را ارائه می‌دهد که به دلیل همجواری با دریا می‌توان از خوردن ماهی و چیپس نیز لذت برد.

فرشته شمال (Angel of the North)

angle of the north..

فرشته شمال (Angel of the North)

مجسمه باورنکردنی آنتونی گورملی که بر فراز A1 در تپه معدن زغال سنگ متروکه در گیتزهد قرار دارد، بیش از 20 سال است که یکی از برجسته‌ترین جاذبه های گردشگری شمال شرقی انگلیس محسوب می‌شود.

طول بال‌های این سازه فلزی که در سال 1998 تکمیل شده است، تقریباً به اندازه یک جت جامبو در قطر 54 متر و طول 20 متر است. این مجسمه با شکوه به یکی از شناخته شده‌ترین مناظر بریتانیا تبدیل شده است.

استون هنج (Stonehenge)

stonehenge

استون هنج (Stonehenge)

استون هنج معروف‌ترین بنای تاریخی ماقبل تاریخ در انگلیس است که از سال 1986 به همراه آبروری (Avebury) در نزدیکی ویلتشایر بخشی از میراث جهانی یونسکو بوده است. این مکان پر رمز و راز، در مورد چگونگی برپایی و آوردن سنگ‌های ماموت در اواخر دوره نوسنگی است.

استون هنج بازدید کنندگان را برای قرن‌ها متحیر کرده است. با نحوه چیدمان رمزآلود سنگ‌ها، استون هنج یکی از بهترین جاذبه های توریستی انگلستان و از بهترین آثار تاریخ باستان در جهان است.

باغ عدن یا پروژه عدن (Eden Project)

eden project

باغ عدن یا پروژه عدن (Eden Project)

گنبدهای متمایز ژئودزیک پروژه عدن که در یک گودال سفالی ساخته شده است، یکی از جاذبه‌های مشهور انگلیس در جنوب کرنوال است. مجموعه عظیم باغ‌های استوایی که توسط نیکلاس گریمشاو طراحی شده است، برای اولین بار در سال 2001 برای عموم افتتاح شد.

امروزه، پوشش بیوم‌های این مکان بخشی از هزاران گونه مختلف گیاهان و درختان از سراسر کره زمین از جمله آفریقای غربی و آمریکای جنوبی و بیوم جنگل بارانی است. باغ عدن بزرگ‌ترین جنگل بارانی در جهان است.

کاخ همپتون کورت (Hampton Court Palace)

hampton court palace

کاخ همپتون کورت (Hampton Court Palace)

این ملک بزرگ که در کرانه‌های تیمز در غرب لندن قرار دارد، کاخ پادشاه سابق هنری هشتم است. هپتورن کورت در اوایل قرن شانزدهم ساخته شد که در ابتدا خانه کاردینال ولزی بود که هنری هشتم آن را برای سرگرمی به زمین بازی عجیب خاندان تودور تبدیل کرد.

داخل این تالار باشکوه که با گلیم پوشیده شده است، مکانی بزرگ است برای برپایی ضیافت‌های مجلل بود. آشپزخانه بزرگ این کاخ تا 1600 وعده غذا در روز سرو می‌کرد. از دیگر نکات قابل توجه این باغ شگفت انگیز این است که در آن یکی از قدیمی‌ترین هزارتوی پرچین باقیمانده در انگلیس وجود دارد.

موزه رودخانه‌های پیت (Pitt Rivers Museum)

pitt rivers museum..

موزه رودخانه‌های پیت (Pitt Rivers Museum)

در پشت موزه تاریخ طبیعی دانشگاه آکسفورد، موزه پیت ریورز در آکسفورد بیش از نیم میلیون اشیاء باستان شناسی و مردم نگاری را در خود جای داده است. این موزه در سال 1884 تأسیس و به نام ژنرال پیت ریورز نامگذاری شد که مجموعه خود را به دانشگاه اهداء کرده بود.

از طلسم‌های باستانی گرفته تا تعداد قابل توجهی از عکس‌های قرن 19 و اوایل قرن 20 گرفته شده‌اند، امروزه این موزه مجموعه‎ای از انواع آثار باستانی از سراسر جهان را خود جای داده است تا به یکی از بهترین جاذبه های توریستی انگلستان تبدیل شود.

گرمابه‌های رومی (Roman Baths)

roman baths

گرمابه‌های رومی (Roman Baths)

مجموعه گرمابه‌های رومی جواهر درخشان شهر تاریخی بات محسوب می‌شوند. تاریخ این گرمابه‌ها به قرن اول میلادی باز می گردد. این جاذبه تاریخی در اطراف چشمه‌های آب گرم طبیعی در داخل یک شهرک رومی معروف بهAquae Sulis ، همراه با معبدی اختصاص داده شده به الهه چشمه‌های Sulis Minerva ساخته شده‌اند.

این ویرانه‌های چشمگیر که تنها ستون‌های آن باقی مانده است، در وسط یک مجموعه باستانی واقع شده‌اند که هم اکنون بزرگ‌ترین جاذبه شهر هستند. این مکان در سال 1987 به عنوان یک میراث جهانی شناخته شد.

موزه بلک کانتری لیوینگ (Black Country Living Museum)

black country

موزه بلک کانتری لیوینگ (Black Country Living Museum)

بلک کانتری لیوینگ اولین موزه صنعتی در جهان محسوب می‌شود. موزه بلک کانتری لیوینگ در فضای باز که 26 هکتار وسعت دارد، مکانی تفریحی از یک دهکده را نشان می دهد که شامل خانه‌ها، مغازه‌ها، تراموا، معدن و یک سینما است.

سینمای موجود در این موزه به طور معمول فیلم‌های صامت دهه 1920 را نشان می دهد. این موزه با اندازه بزرگ و توجه چشمگیر به جزئیات، در فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی مختلف از جمله سریال پیکی بلیندرز (Blinders Peaky) با بازی کیلیان مورفی و تام هاردی به نمایش درآمده است.

موزه تاریخ طبیعی (Natural History Museum)

nastural history museum.

موزه تاریخ طبیعی (Natural History Museum)

موزه تاریخ طبیعی لندن بیش از 130 سال پیش تأسیس شده است و یکی از بهترین جاذبه های توریستی انگلستان است. پس از آنکه ریچارد اوون زیست شناس معروف، موزه انگلیس را متقاعد کرد که فضای جدیدی را برای کارهای طبیعی خود تهیه کند، این موزه در دهه 1850 تأسیس شد.

در حال حاضر بیش از 80 میلیون نمونه از علوم زمین در این موزه وجود دارند. این موزه به دلیل معماری زیبای روماتیکی سفالین و اسکلت‌های دایناسورها مورد استقبال قرار گرفته است و هر ساله بیش از پنج میلیون بازدید کننده را به خود جلب می‌کند.

نیدلز (The Needles)

the needles

نیدلز (The Needles)

این مکان غیرقابل توصیف که دریا را در دورترین نقطه غربی جزیره وایت ملاقات می‌کند، شناخته شده‌ترین جاذبه جزیره سُلنت (Solent) است. نیلدز بازدید کنندگان را از صخره‌های ماسه‌ای بسیار رنگی خلیج آلوم به ساحل می‌برد تا مناظر زیبایی از بناها معروف این منطقه را نشان دهد. در اواسط قرن نوزدهم میلادی، فضاپیمای معروف و سفید راه راه Isle of Wight در دورترین نقطه، منظره‌ای چشمگیر از نیلدز را ایجاد کرد.

قلعه ویندزور (Windsor Castle)

windsor castle

قلعه ویندزور (Windsor Castle)

قدیمی‌ترین و بزرگترین قلعه اشغالی در سراسر کره زمین، واقع در برکشایر انگلیس، قلعه ویندزور نام دارد که توسط ملکه الیزابت دوم به عنوان خانه آخر هفته‌ای انتخاب شده است. این قلعه که از بهترین جاذبه های توریستی انگلستان شناخته می‌شود دار 13 هکتار گسترش یافته است که شامل یک کاخ و یک شهر کوچک است. این بنا در سال 1066 توسط نرمان‌ها ساخته شد و در زمان‌های بعد مورد بازسازی قرار گرفت.

چشم لندن (London Eye)

london eye

چشم لندن (London Eye)

چشم لندن در سواحل رودخانه تیمز (یا تامیز) قرار دارد و بیش از 20 سال است که قسمت مهمی از افق پایتخت انگلستان است. چرخ و فلک غول پیکری که در سال 1999 راه اندازی شد، توسط شرکت Marks Barfield Architects طراحی شده است، با ارتفاع چشمگیر 135 متر به عنوان بزرگ‌ترین چرخ در اروپا شناخته می‌شود. 32 کپسول آن (اتاقک‌هایی که افراد را در خود نگه می‌دارد) که نمادی از بخش‌های مختلف شهر هستند. این چرخ و فلک همچنین به نام چرخ هزاره نیز مشهور است.

گالری هنری فرنس (Ferens Art Gallery)

ferens art gallery

گالری هنری فرنس (Ferens Art Gallery)

گالری هنری فرنس که در شهر بندری هال واقع شده است، دارای یکی از بهترین مجموعه‌های هنری در انگلیس است. این مجموعه هنری در سال 1927 افتتاح شد که آثار استادان قدیمی اروپایی مانند فرانس هالس تا هنرمندان معاصر انگلیس مانند دیوید هاکنی را در خود جای داده است. در سال 2017، این گالری مورد بازسازی قرار گرفت.

آلبرت داکس (Albert Docks)

albert docks

آلبرت داکس (Albert Docks)

واقع در ساحل مشهور لیورپول، آلبرت داک، بزرگ‌ترین مجموعه از ساختمان‌های درجه یک انگلستان را در خود جای داده است. این بندر در سال 1846 تأسیس و به یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری جهان تبدیل شد و در تجارت برده‌های اقیانوس اطلس در قرن 18 نقش مهمی داشت.

انبارهای قدیمی اسکله پس از تعطیلی در سال 1972، با حضور تیت لیورپول، موزه دریایی مرسی ساید و موزه بین المللی بردگی، به یکی از بهترین جاذبه های توریستی انگلستان و از مراکز فرهنگی پر جنب و جوش تبدیل شده‌اند.

پارک مجسمه سازی یورکشر (Yorkshire Sculpture Park)

Yorkshire Sculpture Park

پارک مجسمه سازی یورکشر (Yorkshire Sculpture Park)

پارک مجسمه سازی یورکشر که در پارکی زیبا و جنگلی قرار دارد، یک مؤسسه هنری مشهور در غرب یورکشر است. یورکشر اولین پارک مجسمه سازی در انگلیس و بزرگ‌ترین پارک در اروپا در سال 1977 بود.

این پارک با بیش از 80 مجسمه نصب شده در فضای باز، مرکز اصلی مجسمه سازی مدرن و معاصر در جهان است. این مرکز دوست داشتنی که برای ترکیب در چشم انداز طراحی شده است شامل یک رستوران و فروشگاه و همچنین یک فضای گالری است.

بازار بورو (Borough Market)

borough market

بازار بورو (Borough Market)

احتمالاً مشهورترین بازار مواد غذایی در انگلیس و قدیمی‌ترین بازار لندن، بازار بورو است که حداقل به مدت یک هزار سال در سات ارک قرار داشته است. به دنبال احداث اولین پل قرون وسطایی در قرن اول، بورو منطقه‌ای که به بندر و شهرهای جنوب لندن کمک کرد، دارای بازاری بود که مورد توجه کشاورزان، نانوایان و ماهیگیرانی قرار گرفت که امیدوارند محصولات خود را به مسافران بفروشند.

امروزه، این بازار م مملوء از بازرگانان داخلی و بین المللی است که کالاهای خود را در غرفه‌های بی‌شمار، مغازه‌ها و رستوران‌ها می‌فروشند و بزرگ‌ترین بازار مواد غذایی در پایتخت را به وجود آورده‌اند.

سرزمین رویایی (Dreamland)

dreamland

سرزمین رویایی (Dreamland)

این پارک تفریحی که در ساحل کنت به عنوان ضربان قلب مارگیت توصیف شده است، بسیار رویایی و زیباست. تاریخچه این پارک به اوایل دهه 1870 برمی‌گردد، زمانی که یک مرکز تفریحی معروف به Hall-by-the-Sea وجود داشت اما تنها در دهه 1920 بود که جان هنری ایلز آن را به اصطلاح قاپید و این مرکز را به یک پارک تفریحی تبدیل کرد.

سرزمین رویایی بسیاری از جذابیت‌های اصلی خود را حفظ کرده است، راه آهن نمادین آن و صحنه نمایش این مکان برای برپایی موسیقی زنده و رویدادهای مختلف استفاده می‌شود.

کلیسای جامع سنت پل (St Paul’s Cathedral)

St Paul's Cathedral

کلیسای جامع سنت پل (St Paul’s Cathedral)

کلیسای جامع مقدس سنت پل برای بیش از 1400 سال در بالاترین نقطه شهر لندن قرار گرفته است. ساختمان فعلی سنت پل که بین سال‌های 1675 و 1710 ساخته شده است، پس از تخریب سازه قبلی توسط آتش سوزی بزرگ لندن، توسط معمار معروف سِر کریستوفر رن طراحی شد.

امروزه این کلیسای جامع و بزرگ، یکی از مشهورترین بناهای لندن و از بهترین جاذبه های توریستی انگلستان است. در طبقه بالا، گالری طلایی منظره زیبایی از شهر را ارائه می‌دهد، در حالی که سردابه کلیسای جامع، آرامگاه کریستوفر رن است.

غارها و تنگه چدار (Cheddar Gorge & Caves)

cheddar goerge & caves

غارها و تنگه چدار (Cheddar Gorge & Caves)

تنگه چدار یکی از خارق العاده‌ترین شگفتی‌های زمین شناسی انگلستان است که در تپه‌های زیبای مندیپ سامرست واقع شده است. با عمق 122 متر و طول 4.8 کیلومتر، بزرگ‌ترین تنگه بریتانیا است. غارهای استالاکتیت خیره کننده، صخره‌های خزنده باورنکردنی و اتاق‌های پنهان آن در آخرین عصر یخبندان که ذوب شده‌اند، باعث شده‌اند یخچال‌ها و سنگ‌ها تراشیده شوند و به شکل امروزی درآیند.

گالری هنری ویتورث (Whitworth Art Gallery)

whitworth art galley

گالری هنری ویتورث (Whitworth Art Gallery)

گالری هنری ویتوورث منچستر که در داخل یک پارک زیبا قرار دارد، اولین گالری انگلیسی در یک پارک است که در سال 1889 تأسیس شد. از آن زمان، ویتوورث که اکنون بخشی از دانشگاه منچستر است، با 15 میلیون پوند (20 میلیون دلار) در سال 2015 مورد بازسازی قرار گرفت. این باغ هنری که دارای یک تراس مجسمه سازی زیبا و کافه‎ای در سطح بالای قله است، ویتورث را به شهر مورد علاقه توریست ها و مهاجران تبدیل کرده است.

چتس ورث (Chatsworth)

Chatsworth

چتس ورث (Chatsworth)

چتس ورث که در منطقه زیبای پیک انگلستان قرار دارد، یکی از زیباترین خانه‌های روستایی و از بهترین جاذبه های توریستی انگلستان است. عمارت اولیه خاندان تودور که برای اولین بار در طول سال‌های 1500 میلادی ساخته شد، در اواخر قرن 17 توسط اولین دوک دوانشایر که عمارت باروک فعلی را ایجاد کرد، بازسازی شد.

چاتسورث در حال حاضر خانه دوک و دوشس دوونشایر است. این املاک همچنین در فیلم غرور و تعصب در سال 2005 با بازی کیرا نایتلی و متیو مکفادین مشهور شد. این خانه با داشتن عتیقه جات چشمگیر و دکوراسیون مجلل، به یکی از چشمگیرترین خانه‌های با شکوه در انگلستان تبدیل شده است.

تپه گلستونبری (Glastonbury Tor)

glastonbury tor

تپه گلستونبری (Glastonbury Tor)

تپه گلستونبری مشرف به مناطق دیدنی سامرست، با بیش از 1000 سال قدمت، به عنوان یکی از معنوی‌ترین مکان‌های انگلیس برای بت پرستان و مسیحیان تبدیل شده بود. این مکان به افسانه‌ها پیوند خورده است زیرا تصور می‌شود که در زیر تپه یک غار مخفی وجود دارد که می‌توان از آنجا به قلمرو پریان عبور کنید. بقایای زیبای کلیسای برج سنت مایکل متعلق به قرن 14 بر فراز قله چمنزار آن، چشم اندازهای گسترده‌ای را ارائه می‌دهد.

جاده اَبی (Abbey Road)

abbey road

تپه گلستونبری (Glastonbury Tor)

این خیابان به جاده ابی شهرت دارد که توسط گروه راکی به همین نام در 1960 مورد استفاده قرار گرفت. این گروه موسیقی نام این جاده را نیز در جلد آلبوم 1969 خود قرار دادند. از آن زمان، این گذرگاه در فهرست بهترین جاذبه های توریستی انگلستان قرار گرفت و به طور معمول گردشگرانی بسیاری را از سراسر جهان به جذب کرد. گردشگران دوست دارند تصویر معروف گروهی که از آن طرف عبور کردند را دوباره بسازند.

یورک مینستر (York Minster)

york minster

یورک مینستر (York Minster)

این بنای گوتیک که با شکوه بسیار در بالای خیابان‌های تاریخی یورک ایستاده است، یکی از چشمگیرترین کلیساهای جامع در انگلستان است. یورک مینستر که به عنوان بزرگ‌ترین کلیسای جامع قرون وسطایی در شمال اروپا شناخته می‌شود، به دلیل پنجره‌های خیره کننده‌اش مشهور است.

پنجره بزرگ شرقی این بنا که در قرن 15 میلادی احداث شده است، بزرگ‌ترین نمونه شیشه‌های رنگی قرون وسطایی در جهان است. برج زیبای این بنا که بر فراز یورک قرار گرفته است، دارای چشم اندازهای دیدنی از شمال شرقی شهر است.

چهارمین پلینت (Fourth Plinth)

Fourth Plinth

چهارمین پلینت (Fourth Plinth)

پلینت این چهارمین برج میدان ترافالگار در لندن است که به مدت 150 سال خالی مانده بود. این برج قرار بود مجسمه‌ای برنیز از ویلیام چهارم را در خود داشته باشد اما متاسفانه بودجه کار تمام شده بود. سه اثر دیگر در این میدان مجسمه‌های افسران نظامی هنری‌هالوک، چارلز جیمز ناپیر و پادشاه جرج چهارم را نشان می‌دهد.

در سال 1998، انجمن سلطنتی، پروژه چهارم پلینت را راه اندازی کرد و از آن زمان تاکنون میزبان طیف وسیعی از آثار هنری معاصر بوده است و هم اکنون یکی از مشهورترین کمیسیون‌های هنر عمومی در جهان است. جدیدترین طرح پیچیده، Heather Phillipson’s The End ، از ژوئیه سال 2020 به نمایش در آمده است.

آسیاب لاورستاک (Laverstoke Mill)

laverstoke

آسیاب لاورستاک (Laverstoke Mill)

در دهکده لاورستوک در شمال غربی همپشایر یک آسیاب وجود داشت که تا سال 1086 در کتاب روز رستاخیز (Domesday) ثبت شده است. این آسیاب زمانی تحت مالکیت ویلیام فاتح بود و حتی پادشاه هنری هشتم در زمان سلطنت خود نیز چهار دیدار سلطنتی در این مکان برگزار کرده بود.

از سال 2010، آسیاب لاورستاک محل کارخانه تقطیر بمبئی یاقوت کبود است. گلخانه این آسیاب که مجموعه گیاهان دارویی را در خود جای داده است، این مکان را به یکی از بهترین جاذبه های توریستی انگلستان تبدیل کرده است.

هوافضا بریستول (Aerospace Bristol)

aerospace bristol

هوافضا بریستول (Aerospace Bristol)

بریستول دارای تاریخچه هوایی پرباری است؛ جت مسافربری مافوق صوت تا حد زیادی در اینجا توسعه یافت تا تمام كنكوردهای انگلستان اولین پرواز خود را از باند شهر انجام دادند هوافضا بریستول، موزه‌ای پیشرفته است که به میراث و نوآوری‌های هوایی انگلیس اختصاص یافته است. این موزه در سال 2017 درهای خود را به عموم باز کرد. این موزه با نمایش انواع هواپیما و هلیکوپتر، تاریخ هواپیمایی در انگلیس را تا به امروز نشان می دهد.کلام آخر

بهترین جاذبه های توریستی انگلستان را در بالا معرفی کردیم، حالا می‌توانید با اطلاعات بیشتری به این کشور اروپایی سفر کنید. در این کشور بزرگ می‌توان مکان های دیدنی دیگری را نیز کشف کرد تا تجربه سفر به انگلیس را به خاطره ای فراموش ناشدنی تبدیل کرد.

جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری ایران

جاذبه های گردشگری ایران

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا