تویوتا مدتی پیش وعدهی معرفی یک هاچبک تقویتشده را داده بود و امروز با معرفی یاریس GRMN در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ به وعدهاش عمل کرد. یاریس GRMN از سوی بخش فنی این خودروساز ژاپنی، موسوم به Gazoo، تقویتشده است و به نظر میرسد که تویوتا قصد دارد تا از این مدل در مسابقات رالی جهانی استفاده کند.
تویوتا در یاریس GRMN از یک پیشرانهی ۱.۸ لیتری با تنفس هوای فشرده استفاده کرده است؛ اما یاریس برخلاف اکثر رقبای خود که از توربوشارژر استفاده میکنند، به سراغ سوپرشارژ رفته است. درنتیجه یاریس میتواند ۲۰۵ اسب بخار را از طریق جعبهدندهی ۶ سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل کند. در این مدل هیچ خبری از سیستمهای چهارچرخ محرک نیست.
تویوتا در سیستم تعلیق یاریس GRMN از فنرهای کوتاه همراه با کمکفنرهای برند Sachs و یک میلهی ضد غلتش قطور استفاده کرده است. بدنه نیز تقویتشده و درون اتاق موتور، بین کمکفنرهای جلو، لولهکشیهای اضافی با هدف افزایش مقاومت پیچشی و بهبود هندلینگ انجام گرفته است. یک دیفرانسیل لغزش محدود برای انتقال قدرت به چرخها در این مدل دیده میشود. دیسکهای شیاردار ترمز با کالیپرهای چهار پیستونه و رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی برند BBS همراه شدهاند.
این خودروی سه در با داشتن سپرهای جلو و عقب جدید، اسپویلر سقفی و دیفیوزر عقب، دارای ظاهری متفاوت است. بدنهی سفید یاریس GRMN با رگههایی از رنگ قرمز و مشکی تزئین شده است. داخل خودرو نیز با آپشنهای اسپرت بهروز شده است. فرمان چرمی این مدل از تویوتا GT86 به عاریت گرفته شده است و پدالها نیز آلومینیومی هستند. تمامی این ویژگیها مهر تأییدی بر متفاوت بودن تویوتا یاریس جدید میزنند.
اولین سری از GRMN در اروپا عرضه خواهد شد. متأسفانه هنوز جزئیاتی در مورد قیمت و عملکرد این خودرو منتشر نشده است؛ اما همین آمار اولیه یاریس GRMN را در جایگاه رقابت با خودروهایی چون فورد فیستا ST جدید، فولکسواگن Polo GTI و رنو کلیو اسپرت قرار میدهد.
ارسال دیدگاه