تهیه کباب بختیاری بسیار خوشمزه

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 آشپزی

تاریخچه:  کباب بختیاری یکی از کباب های سنتی و مشهور ایرانی است که در منطقه ی بختیاری تهیه می شد . ولی امروزه در سراسرایران  و خاور میانه مردم علاقه ی زیادی به این کباب دارند. اصل کباب بختیاری گوشت بره و دنبه (چربی گوسفندی ) می باشد به این صورت که یک تکه گوشت گوسفندی و یک تکه دنبه (چربی) به سیخ می کشیدندو روی زغال کباب می کردند و معمولا با نان ، گوجه کباب شده  و پیاز  سرو می کردند .

مواد لازم         

راسته گوسفندی                     400گرم

سینه مرغ                              400گرم

نمک و فلفل سیاه                   به مقدار لازم

کره                                   50 گرم

زعفران دم کرده                 به میزان لازم

آب 2 عدد پیاز سفید

دستور پخت:

طرز تهیه ی کباب بختیاری :

در تهیه ی این کباب می توان گوشت و مرغ را قبل از به سیخ کشیده مزه دار کرد 3 یا 4 ساعت استرا حت داد یا گوشت ها را به سیخ کشید و سپس مزه دار کرد .

ابتدا راسته ی گوسفندی را به صورت ورقه ای برش داده و با فلفل سیاه ، روغن زیتون ،آب پیاز ،زعفران دم کرده و نمک مزه دار کرده و 3 تا 4 ساعت استراحت میدهیم .

سینه مرغ را نیز به صورت ورقه ای  برش داده و با آب پیاز  ، روغن زیتون، نمک ، فلفل سیاه و زعفران دم کرده مزه دار کرده و3تا 4 ساعت استراحت میدهیم

سپس گوشتها را از مواد خارج کرده روی تخته گذاشته کمی با پشت چاقو  و میکوبیم سپس برش های منظم داده و به سیخ میکشیم به این ترتیب که یک تکه گوشت  ، یک تکه مرغ میزنیم تا سیخ کامل شودسپس سیخ را روی تخته گذاشته با دست خوب فشار میدهیم تا مرغ و گوشت به هم بجسبند

سیخ آماده شده را روی زغال گذاشته تا بپزد  اواخر پخت کباب کره آب شده و زعفران را مخلوط کرده و با برس روی کباب کشیده تا کباب نرم و لذیذشود.

این کباب با نان یا برنج سرو میشود

 

نوش جان

ترش کباب اصیل گیلانی با گوشت گوسفند

طرز تهیه سوپ کلم

طرز تهیه یک سوپ عالی برای افطاری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا