تهیه حلوای رولی مجلسی

جمعه 26 اردیبهشت 1399 آشپزی

برای تهیه ابن حلوا از سه آرد استفاده میشود آرد گندم ،آرد برنج، آرد نخود چی این حلوا بسیار خوشمزه است و بافت نرمی دارد و به خوبی روی نان بخش میشود.و برای ماسوره زدن مناسب است و به راحتی از قیف بیرون  میاید. البته به شرط اینکه مراحل کامل انجام شود و مواد کم یا زیاد نشود.

مواد لازم:

آرد سفید            1و1/2پیمانه

آرد برنج             1/2 پیمانه

آردنخودچی       1/4پیمانه

روغن مایع           1 پیمانه

شکر                   2 پیمانه

آب                    2 پیمانه

گلاب                1/2پیمانه

زعفران دم کرده و غلیظ   3 قاشق غذا خوری

نان میکادو یا نان بستنی  به تعداد لازم

( پیمانه از یک لیوان دسته دار استفاره شود )

 دستور پخت:

ابتدا شربت  حلوا را درست کنید و  کنار بگذارید.شکر ،آب،گلاب ،زعفران،را روی حرارت گذاشته و هم زده تا شکر حل شود نیازی به جوشیدن ندارد از روی حرارت بردارید .

حال روغن مایع را در ظرف مورد نظر ریخته و آرد گندم را اضافه کنید و 15 دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید.تا رنگ آرد کمی تیره شود، سپس آرد برنج  را اضافه کنید و 6 تا 7 دقیقه دیگر تفت دهید، بعدآرد نخود چی را اضافه کرده و 5 تا 6 دقیقه  با حرارت ملایم تفت دادن را ادامه دهید.سپس شربت آماده شده را به آردها اضافه کنیدو تند تند هم بزنید تا زمانیکه حلوا در ظرف جمع شود . 2 دقیقه اجازه دهید تا حلوا  کمی خنک شود .

سلفون یا پلاستیک پهن کنید و نان میکادو را روی آن گذاشته و نان را با آب کمی آسپری کنید تا راحت رول شود  و نان نشکند ،حلوا را  روی نان پهن کنید به طوری که تمام لبه ها پوشیده شود .بعد از این مرحله روی حلوا  را با یک پلاستیک فریزر پوشانده و 15 دقیقه اجازه دهید بماند تا نان میکادو نرم شده و به راحتی رول کنید .

بعد با کمک سلفون زیر نان شروع به رول کردن کنیدو یک ساعت در یخچال قرار دهید وسپس با چاقو  اره ای  برش دهید.و درظرف مورد نظر چیده و با خلال پسته تزئین کنید.

نوش جان

 

 

 

دستور پخت کیک هویج

دستور پخت کیک هویج خوشمزه

تهیه کیک موز خوشمزه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا