تهران تجهیز مرکز فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی

یکشنبه 30 خرداد 1400 بازار
فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی

حتماً تاکنون برایتان پیش آمده است که به آشپزخانه‌های رستوران‌ها، هتل‌ها، شرکت‌ها و ارگان‌های دیگر سرک بکشید و یا آشپزخانه‌های صنعتی را در قالب تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی ببینید. چیزی که ممکن است عجیب به نظر برسد، تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که کاملاً با تجهیزات آشپزخانه معمولی تفاوت دارد چون فرم آشپزخانه صنعتی به کل با آشپزخانه منازل متفاوت است. بنابراین اصول و تجهیزات خاص خود را می‌طلبد. در آشپزخانه صنعتی، پخت غذا به شکل تجاری و در حجم وسیعی انجام می‌شود. به همین دلیل از ساختار خانگی خارج شده و تجهیزات آشپزخانه صنعتی لازمه کار در این آشپزخانه‌ها است.‌ این تجهیزات دنیای آشپزی را به شکل عجیبی دگرگون کرده‌اند و صنعت رستورانی را به شکل حرفه‌ای گسترش داده‌اند. این ابزارهای صنعتی آشپزی حجم زیادی از فعالیت نیروی انسانی در آشپزخانه‌ها را کم کرده‌اند. در ادامه بیشتر راجعه به این تجهیزات صحبت خواهیم کرد.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی انواع بسیار گوناگونی دارند که در یک دسته بندی کلی به شش گروه تقسیم می‌شوند. این دسته بندی به شرح زیر است:

  • تجهیزات آماده‌سازی: این تجهیزات قبل از فرایند طبخ غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند و شامل انواع لوازم برقی مانند چرخ‌گوشت، خلال‌ساز، سیخ‌گیر، ترموس، سماور و غیره می‌شود. همچنین مواد اولیه غذایی نیز در این گروه جای دارند.
  • تجهیزات پخت و پز: این تجهیزات در فرایند پخت به کار گرفته می‌شوند و شامل دیگ برج، دیگ پخت خورشت، اجاق گاز، کباب‌پز ریلی، چلوپز، سرخکن و تجهیزات آشپزخانه صنعتی بسیار دیگر می‌شود.
  • تجهیزات برودتی: گاهی برخی از مواد غذایی باید به سرعت سرد و خنک شود و یا حتی گاهی لازم است مواد غذایی منجمد شوند. تجهیزات برودتی برای این دسته از مواد غذایی مانند ژله استفاده می‌شوند. دستگاه‌های یخ‌ساز و آب‌ سرد‌کن جزو این دسته از تجهیزات صنعتی هستند.
  • تجهیزات سرو: این تجهیزات در سالن‌های سروسرویس مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آن‌جا که این تجهیزات باید دائم شسته شده و ضدعفونی شوند، از جنس استیل ضد زنگ تولید می‌شوند.
  • تجهیزات شست و شو: همان‌طور که از نام آن مشخص است این تجهیزات در بخش شست و شوی آشپزخانه کاربرد دارند و شامل ماشین‌های ظرف‌شویی و غیره می‌شوند.
  • تجهیزات حمل و نقل و نگهداری: این دسته از تجهیزات نیز هم در زمان سرو و هم در آشپزخانه به کار گرفته می‌شوند. از آنجا که این نوع از تجهیزات آشپزخانه صنعتی در معرض دید مشتریان قرار می‌گیرند علاوه بر استحکام از زیبایی قابل توجهی برخوردارند.

تعمیرات تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی به دلیل ظرفیت بالا و کارایی خاصی که دارند، طبیعتاً از قیمت گرانی برخوردار هستند. از این رو خرابی این تجهیزات و تعمیر به موقع و صحیح آن‌ها همواره یک دغدغه برای صاحبان آشپزخانه‌های صنعتی و رستوران‌دارها بوده است. علاوه بر آن به دلیل این که اغلب این دستگاه‌ها با نیروی برق یا گاز شهری کار می‌کنند، خرابی آن‌ها ممکن است خطر آفرین باشد. از این رو بهتر است برای تعمیر این تجهیزات از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید تا بتوانند با شناسایی دقیق علت خرابی، در اسرع وقت آن را تعمیر کنند.

دستگاه قهوه اسپرسو صنعتی

امروزه در بسیاری از هتل‌ها، کافی شاپ‌ها، شرکت‌ها و دفاتر مختلف و حتی مراکز تهیه و عرضه غذا مانند رستوران‌ها نوشیدنی‌های گرم مختلفی از جمله قهوه اسپرسو ارائه می‌شود. این نوشیدنی‌ها طرفداران بسیار زیادی دارند و استقبال خوبی از آن‌ها در مراکز مختلف می‌شود. از این رو اکثر رستوران‌دارها، هتل‌داران و حتی پاساژهای تجاری دستگاه قهوه اسپرسو صنعتی را تهیه کرده و با ارائه این نوشیدنی داغ جذاب از مردم پذیرایی می‌کنند. به همین دلیل دستگاه اسپرسو‌ را می‌توان در زمره تجهیزات آشپزخانه صنعتی دانست. این دستگاه اسپرسو ساز برای تهیه نوشیدنی‌های مختلف با پایه قهوه کاربرد دارد.

عملکرد این دستگاه صنعتی کافی شاپی به این صورت است که وقتی دمای آب به نقطه جوش رسید با سرعت از میان پودر قهوه عبور می‌کند. این اسپرسو تولید شده غلظت بالا و کافئین بسیاری دارد. از این رو پرطرفدارترین نوشیدنی در سراسر دنیا است. برخی از دستگاه‌های اسپرسوساز صنعتی مخزن‌دار و برخی دیگر متصل به آب لوله‌کشی‌اند. مخزن‌دارها برای مصارف کمتر کاربرد دارند. این دستگاه‌ها با پمپ چرخشی فشار ثابتی ایجاد کرده و به خوبی عصاره قهوه را می‌گیرند. این دستگاه در برندهای مختلفی تولید می‌شود که معروف‌ترین، بزرگ‌ترین و معتبرترین برند آن دستگاه قهوه بیزرا می‌باشد.

دستگاه قهوه بیزرا نوعی تجهیزات کافی شاپی و تجهیزات آشپزخانه صنعتی محسوب می‌شود که انواع بسیار گوناگونی دارد. اسپرسو‌ساز بیزرا نیز در چند دسته شامل دستگاه نیمه حرفه‌ای، دستگاه نیمه صنعتی، دستگاه نیمه صنعتی حرفه‌ای و دستگاه حرفه‌ای هوشمند دسته بندی می‌شود. هر کدام از این دستگاه‌ها ویژگی‌های منحصربفرد خود را دارند. به عنوان مثال دستگاه نیمه حرفه‌ای آن برای مصارف کوچک مانند شرکت، اداره‌ها و کافی شاپ‌های کوچک کاربرد دارد، دستگاه نیمه صنعتی تلفیقی از دستگاه مخزن دار و دستگاه متصل به شیر آب است و دارای بولیر با ظرفیت مناسب است.

اسپرسوساز نیمه صنعتی حرفه‌ای ظرفیت مناسب و سرعت بالاتری نسبت به انواع دیگر دارد. این دستگاه دارای سختی گیر آب است و قابلیت اتصال به آب شهری را دارد. دستگاه حرفه‌ای هوشمند نیز کاملاً واضح است که سرعت و دقت بالایی در تهیه اسپرسو دارد و اپراتور هیچ نقشی در تولید قهوه ندارد. سیستم کف‌ساز و مخزن آب دو پارامتر مهم هنگام تهیه این دستگاه‌ها هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. طبیعتاً هرچه مخزن بزرگ‌تر باشد قیمت دستگاه بالاتر است.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی را از کجا تهیه کنیم؟

کیفیت، استحکام و دوام تجهیزات آشپزخانه صنعتی نقش قابل توجهی در کیفیت مواد غذایی طبخ شده و در نهایت رضایت مشتری دارند. از طرفی به دلیل قیمت بالای این تجهیزات نمی‌توان بر سر کیفیت و قیمت آن‌ها ریسک کرد. قطعاً دستگاه‌های ارزان کیفیت مناسبی نخواهند داشت. از طرفی ممکن است شرکت‌هایی باشند که بهترین تجهیزات را با مناسب‌ترین قیمت‌ها ارائه دهند. با توجه به نوسانات چشمگیری که در باز فروش این تجهیزات وجود دارد، خرید از یک منبع معتبر بسیار اهمیت دارد. اعتبار شرکت عرضه کننده، قطعاً تاثیر قابل توجهی در اعتماد مشتری دارد. بنابراین اگر قصد راه اندازی آشپزخانه صنعتی را دارید و یا اگر می‌خواهید آشپزخانه و تجهیزات خود را گسترش دهید، کافی است به شرکت تهران تجهیز مراجعه کنید. تهران تجهیز سال‌ها است  در عرصه ارائه بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی فعالیت می‌کند. برای خرید و مشاهده تجهیزات بر روی لینک زیر کلیک کنید و وارد سایت شرکت شوید‌.

تهران تجهیز

ساخت سوئیچ یدک کیا

پاک نمودن یا حذف کردن سوئیچ یا ریموت کیا

دومان سهند

دومان سهند از دلالان، قاتلان خاموش بازار سرمایه میگوید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا