تهدیدات دونالد ترامپ به مقابله نظامی با معترضان

چهارشنبه 14 خرداد 1399 گوناگون
تهدیدات دونالد ترامپ به مقابله نظامی با معترضان

موج خشم و ناآرامی‌ها در سراسر کشور آمریکا واعتراضات مردمی به اقدامات نژادپرستانه و قتل یک شهروند دیگر سیاهپوست به دست نیروهای پلیس این کشور و تهدیدات دونالد ترامپ به مقابله نظامی با معترضان در شهرهای مختلف این کشور رو به گسترش است و نیروهای پلیس و ارتش که برای سرکوب اعتراض‌های مردمی به صحنه آمده اند در مقابل کاخ سفید با گاز اشک آور به مردم معترض حمله کردند.

موج اعتراض‌های وسیع مردم آمریکا علیه اقدامات نژادپرستانه و تبعیض‌نژادی که خشونت خونین پلیس و نیروهای نظامی علیه معترضان را به دنبال داشته و امروز وارد هشتمین روز شده است، اکنون این اعتراضات مرزهای این کشور را درنوردیده و فریاد عدالت خواهان در بوئنوس آیرس آرژانتین و شهرهای اسپانیا را نیز با خود همراه کرده است. معترضان در حالی که صورتهای خود را با ماسک پوشانده بودند، آخرین جمله فلوید هنگام قتل به دست افسر پلیس را فریاد می‌زدند: «نمی‌توانم نفس بکشم». آنها همچنین شعارهایی علیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده سر دادند: «بدون عدالت، صلح غیرممکن است».

ترامپ در دبناله دار شدن  اعتراض‌های  مردم آمریکا به مرگ فجیع جورج فلوید توسط پلیس این کشور، تهدید به گسیل نیروهای ارتش این کشور به سراسر ایالات متحده برای سرکوب اعتراض‌ها کرده است.در حالیکه مقامات دفاعی آمریکا از تهدید ترامپ برای مقابله با معترضین با اعزام تانک‌ها به خیابان‌ها می‌گویند، یک مقام آمریکایی مدعی شده که منظور ترامپ به طور خاص گشت زنی تانک‌ها در خیابان‌ها نبوده، بلکه وی در گفتگوها فقط به آن اشاره کرده، زیرا “به عقیده من تنها کلمه نظامی است که وی می‌داند.”از طرفی منابع آگاه همچنین اعلام کردند که ترامپ با مشاوران خود درباره به کارگیری خودروهای نظامی یا نوعی از سخت افزار مورد استفاده ارتش برای تحت کنترل در آوردن اوضاع رایزنی کرده است.

روز دوشنبه مقامات اجرایی آمریکا به منظور اجرای مقررات منع آمد و شد صدها معترض را از پارک لافایت در واشنگتن متفرق کردند.

یک مقام ارشد کاخ سفید روز سه شنبه فاش کرد که ترامپ امید دارد تا اقدام خشونت آمیز در واشنگتن عبرتی برای دیگر نقاط کشور شود.دو تن از مقامات وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفتند که رئیس جمهوری این کشور دوشنبه شب برای نمایش قدرت علیه تظاهرات کنندگان دستور پرواز جنگنده‌- بمب افکنهای ارتش آمریکا بر فراز آسمان واشنگتن را داده است.

مینی سریال تهران ساخت اسزاییل

مینی سریال تهران ساخته اسراییل به زبان فارسی

چالش مومو

چالش مومو چیست؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا