تقویت قلب/11غذاهایی برای تقویت سلامت قلبی

شنبه 19 شهریور 1401 سلامت
تقویت قلب

غذاهایی برای تقویت سلامت قلبی

تقویت قلب در طول زندگی شما بدون مکث کار می کند، ضربان دارد و خون را به تک تک اعضای بدن پمپاژ می کند. این یک جریان خوب ساخته شده از اکسیژن، مواد مغذی و هورمون ها را به تک تک سلول های بدن حفظ می کند..

قلب به طور موثر کار می کند تا زمانی که موانعی وجود داشته باشد که عملکرد آن را مختل کند، که بر سلامت شما تأثیر می گذارد. این به شکل بیماری های قلبی مختلف ظاهر می شود.

قلب یکی از اندام‌های مهم بدن است که اگر اختلالی در فعالیتش ایجاد شود، زندگی افراد مختل و یا تمام می‌شود. تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم نقش مهمی در حفظ سلامت قلب دارد.

 

تقویت سلامت قلبی

تقویت سلامت قلبی

1. مکمل های غذایی مصرف کنید

بدن شما برای حفظ سلامتی شما به تغذیه متکی است. چندین مطالعه نشان می دهد که با افزایش سن، سطوح چندین ماده مغذی ضروری که مسئول محافظت از شما در برابر بیماری ها هستند، کاهش می یابد.

برای اینکه سطح آنها را دوباره پر کنید و سلامت قلب و عروق خود را تنظیم کنید، بهتر است سطح مواد مغذی خود را در حد مطلوب نگه دارید.

شما می توانید این کار را با مصرف مکمل های روغن ماهی مورد تایید پزشک برای استخراج DHA و EPA، کوآنزیم Q10،  آنتی اکسیدان ها، منیزیم، ویتامین های B کمپلکس و سایر مواد معدنی انجام دهید.

2. از شکلات تلخ لذت ببرید

مصرف شکلات تلخ می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کند

شکلات های تلخ حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی هستند که می توانند به حفظ خاصیت ارتجاعی رگ های خونی کمک کنند. این می تواند از بسیاری از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند.

با مصرف کمتر از 6 وعده در هفته شکلات تلخ (حاوی 70 درصد کاکائو) می توانید از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کنید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ

3. روزانه یک حبه سیر بجوید

چندین مطالعه نشان داده اند که سیر برای شرایطی مانند فشار خون بالا، سطح کلسترول بالا و بیماری عروق کرونر قلب مفید است.

ترکیبات شیمیایی موجود در سیر به کند کردن پیشرفت آترواسکلروز یا سخت شدن شریان ها کمک می کند. سیر به بهبود گردش خون در سراسر بدن کمک می کند. همچنین می تواند از لخته شدن در بدن جلوگیری کند.

روزانه یک یا دو حبه سیر تازه له شده بخورید. اگر طعم آن خیلی قوی است، بعد از خوردن سیر یک لیوان شیر بنوشید.
از طرف دیگر، می توانید از مکمل های سیر استفاده کنید. توصیه کلی 600 میلی گرم تا 1200 میلی گرم عصاره سیر است که به سه دوز مساوی در روز تقسیم می شود.

 

سیر

سیر

4. چای سبز بنوشید

نوشیدن چای سبز می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که سلامت سلول هایی را که داخلی ترین پوشش قلب و رگ های خونی را تشکیل می دهند، بهبود می بخشد. به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کند. علاوه بر این، چای سبز به کنترل قند خون و افزایش متابولیسم کمک می کند.

یک مطالعه نشان داد که نوشیدن بیش از 5 فنجان چای سبز در روز با کاهش 26 درصدی خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته مغزی مرتبط است.

روزانه 3 تا 4 فنجان چای سبز (ترجیحاً بدون کافئین) بنوشید.
از طرف دیگر، می توانید 100 تا 750 میلی گرم عصاره چای سبز استاندارد شده را در روز مصرف کنید.

توجه: در صورت مصرف دارو یا بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

 

خواص چای سبز 

خواص چای سبز

5. مکمل های زالزالک را در نظر بگیرید

در گیاه‌شناسی غربی، زالزالک یا کیالک یک گیاه شناخته شده است که برای درمان بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود. این به افزایش جریان خون به قلب کمک می کند و انقباضات ماهیچه های قلب را بهبود می بخشد، بنابراین منجر به فعالیت پمپاژ قوی تر می شود.

با کاهش بار کاری قلب به افزایش عملکرد و برون ده قلبی کمک می کند. دارای اثر ضد آریتمی است که به تنظیم ضربان قلب کمک می کند.

شما می توانید این گیاه را به شکل مکمل از طریق عصاره، استاندارد شده برای حاوی 2٪ تا 3٪ فلاونوئید مصرف کنید. دوز عمومی 300 تا 600 میلی گرم سه بار در روز است. این درمان طبیعی را برای چند هفته تا چند ماه دنبال کنید.

توجه: اگرچه استفاده از این گیاه بی خطر است، قبل از مصرف این دارو یا هر داروی گیاهی دیگری با پزشک خود مشورت کنید.

6. مخلوطی از پودر پوست آرجونا و عسل را هم بزنید

آرجونا یک گیاه شناخته شده قلب تونیک و قلب محافظ است. این عضلات قلب را تقویت می کند و بی ضرر بودن قلب را درمان می کند. همچنین جریان جریان عروق کرونر را افزایش می دهد و عضلات قلب را از آسیب های ایسکمیک محافظت می کند. آرجونا بهترین گیاه آئورودیک برای قلب است.

خواص نوشیدن آب لیمو اول صبح

ترمینالیا آرجونا یک گیاه مهم آیورودا است که برای بیماری های قلبی استفاده می شود. این یک قلب طبیعی در نظر گرفته می شود و دارای خواص ترمیم کننده قلب است. این گیاه توانایی تقویت عضلات قلب، کاهش احتقان شریانی و کاهش فشار خون را دارد.

یک مطالعه توسط محققان کالج پزشکی Kasturba در هند نشان داد که این گیاه به کاهش حملات آنژین تا 30٪ کمک می کند. علاوه بر این، استفاده طولانی مدت از این گیاه هیچ گونه عوارض جانبی نداشت.

یک ½ قاشق چایخوری پودر پوست درخت آرجونا و کمی عسل را به 1 لیوان آب گرم اضافه کنید. این مخلوط را سه بار در روز به مدت چند ماه بنوشید.
از طرف دیگر، می توانید این گیاه را به صورت مکمل در دوزهای 500 میلی گرمی هر 8 ساعت در روز مصرف کنید.

 

7.چای هیبیسکوس چینی را برای کاهش خطر بیماری های قلبی بنوشید

چای هیبیسکوس چینی (Hibiscus rosa-sinensis) حاوی آنتوسیانین گزارش شده است. آنتوسیانین ها فیتوکمیکال هایی هستند که می توانند فواید زیادی برای قلب داشته باشند.

تحقیقات انجام شده بر روی موش ها نشان داده است که ترکیبات موجود در هیبیسکوس به کاهش استرس اکسیداتیو در بافت قلب آنها کمک می کند. (24

2 گلبرگ گل هیبیسکوس را در 1 فنجان آب بجوشانید.
مایع را صاف کرده و 1 قاشق چایخوری عسل خام به آن اضافه کنید.
این چای هیبیسکوس را یک بار در روز به مدت چند هفته بنوشید.

فواید سلامتی چای هیبیسکوس

فواید سلامتی چای هیبیسکوس

 

8. شیر زردچوبه بنوشید

مطالعات نشان می دهد که زردچوبه می تواند به پیشگیری از تصلب شرایین کمک کند. زردچوبه حاوی یک ماده زیست فعال به نام کورکومین است که با کاهش اکسیداسیون کلسترول، تجمع پلاک و تشکیل لخته به حفظ سلامت قلب کمک می کند.

مزایای ضد التهابی دارد و به کاهش LDL کمک می کند. زردچوبه به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، در مبارزه با رادیکال های آزاد که در پیری و چندین بیماری مزمن نقش دارند، نقش دارد.

از زردچوبه به طور منظم در آشپزی خود استفاده کنید.
همچنین می توانید 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در 1 فنجان آب یا شیر بجوشانید. این مخلوط را یک یا دو بار در روز به مدت چند هفته تا چند ماه بنوشید.
گزینه دیگر مصرف این گیاه به صورت مکمل است. دوز عمومی 400 تا 600 میلی گرم مکمل پودر کورکومین استاندارد سه بار در روز است. برای دوز مناسب برای مورد خود با پزشک خود مشورت کنید.

 

چای زرد چوبه

چای زرد چوبه

9. فلفل هندی را امتحان کنید

فلفل کاین برای مشکلات قلبی و گردش خون مفید است. این حاوی ترکیبی به نام کپسایسین است که به کاهش خطر بی نظمی ریتم قلب و کاهش سطح کلسترول کمک می کند. فیتوکمیکال های موجود در این ادویه باعث تصفیه خون و تقویت ایمنی می شود.

½ تا 1 قاشق چایخوری فلفل هندی را به 1 فنجان آب داغ اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و محلول را بنوشید. این کار را دو یا سه بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید. برای التیام احساس سوزش و ارتقای سلامت قلب، می توانید با یک فنجان چای هیبیسکوس ادامه دهید.
گزینه دیگر مصرف مکمل های کاین مانند کپسول کاین است. برای دوز مناسب و مناسب بودن برای مورد خود با پزشک خود مشورت کنید.

 

10. عرق برگ یونجه را بنوشید

مشخص شده است که یونجه در پیشگیری از مشکلات قلبی عروقی مفید است زیرا به کاهش سطح کلسترول و تشکیل پلاک کمک می کند.

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله علوم دارویی پاکستان منتشر شده است، خرگوش‌هایی که با برگ‌های یونجه تغذیه می‌شوند، کلسترول تام کمتری با افزایش قابل توجه HDL دارند. این مطالعه نشان می دهد که یونجه ممکن است در کاهش پیشرفت آترواسکلروز مفید باشد.

چای یونجه یا آب عصاره برگ آن را چند بار در روز به مدت چند ماه بنوشید.
از طرف دیگر، می توانید مکمل های تهیه شده از برگ های یونجه را مصرف کنید. قبل از مصرف این گیاه برای دوز مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

 

11. آب شنبلیله را میل کنید

برای کاهش خطر بیماری قلبی، مقداری آب شنبلیله بنوشید

شنبلیله دارای خواص آنتی اکسیدانی و محافظت کننده از قلب است. به دلیل اثر تعدیل کنندگی آن بر سطح چربی خون، در کاهش خطر آترواسکلروز بسیار عالی است.

تجمع پلاکت ها را کاهش می دهد و خطر لخته شدن خون غیرطبیعی مرتبط با حملات قلبی و سکته را کاهش می دهد. به کاهش کلسترول، قند خون و چربی اضافی کمک می کند.

1 قاشق چایخوری دانه شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید.
صبح روز بعد، دانه های خیس شده را با معده خالی بخورید.
این کار را روزانه به مدت چند ماه انجام دهید.

فواید آب شنبلیله

فواید آب شنبلیله

کاهش وزن

کاهش وزن/13 درمان خانگی شگفت انگیز برای کاهش وزن

 بیماری های قلبی

بیماری قلبی/7 نکات که می تواند به مدیریت و پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا