تغییر دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب

دوشنبه 28 اسفند 1396 دکوراسیون
تغییر دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب

اتاق خواب هر فرد فضایی کاملا شخصی است و سبک و نوع دکوراسیون اتاق خواب هر فرد تنها به سلیقه فردی او بستگی دارد و باید منعکس کننده نیازهای روزانه، شخصیت و خواسته های او باشد.

تغییر دکوراسیون اتاق

آیا تا به حال برای تان اتفاق افتاده که بخواهید چیدمان اتاق خواب تان را تغییر دهید و ندانید از کجا شروع کرده و با چه ترتیبی پیش بروید؟ شما می توانید با مطالعه این مطلب اتاق خواب زیبا و خیره کننده تری داشته باشید. برای رسیدن به راه حل این مسئله، این 14 مرحله پیشنهادی ما را از دست ندهید.

تغییر دکوراسیون اتاق

تغییر دکوراسیون اتاق خواب بهاری

اتاق خواب شما باید محیطی آرام باشد که بتوانید در آن به آرامشی بکر برسید و تجدید قوا کنید. فضایی آرام که در آن به تنهایی و یا به همراه فردی که دوستش دارید از لحضات لذت ببرید. خواب شبانه از مهمترین فرآیندها در زندگی هر فرد است و سبب می شود خستگی و استرس کار روزانه از وجود فرد دور شود و با روح وجسمی شاداب برای روز جدید و پرمشغله آماده شود. از این رو اتاق خواب نقش مهمی در خانه دارد.

اتاق خواب هر فرد فضایی کاملا شخصی است و سبک و نوع دکوراسیون اتاق خواب هر فرد تنها به سلیقه فردی او بستگی دارد و باید منعکس کننده نیازهای روزانه، شخصیت و خواسته های او باشد.

برای داشتن اتاق خواب مورد علاقه تان لازم است به دنبال عکس هایی الهام بخش از سایت ها و مجلات متنوع باشید. چندگزینه از آن ها را برداشته و از بین شان دو یا سه عکس انتخاب کنید تا از ترکیب مناسبی از آن ها به اتاق خواب مورد نظر خود برسید. سپس لیستی از تمام عناصری که در آن عکس ها برای تان جذاب و دلنشین است تهیه کنید. حالا می توانید به راحتی به مبلمان مورد علاقه خودتان، رنگ ها و لوازم جانبی را که در فضای اتاق خواب خود به آن ها نیاز دارید فکر کنید. پیشنهاد می کنیم به لیستی که در اینجا به عنوان مثال تهیه شده توجه کنید:
  • سرتختی مبله
  • گل پرده
  • تکیه بر رنگ های ملایم یا تیره
  • تعداد آینه ها در فضای اتاق خواب
  • کاناپه پای تخت
یادتان باشد که حتما از تمام جزئیات به صورت مجزا لیستی تهیه کنید چراکه باید تک تک مواردی از لیست را که مایل هستید پیگیری کنید. این روش به شما کمک می کند که عناصر مورد علاقه تان را بر طبق سلیقه خودتان انتخاب کرده و بچینید. به عنوان مثال باید به دنبال مدل سرتختی مبله، گل پرده خود و… در اتاق تان باشید.
نقاشی یا کاغذ دیواری
چیزی که در این قسمت اهمیت دارد این است که ما نمی خواهیم تنها برای زیبایی صورت اتاق خواب مان دیوار های آن را بپوشانیم. حالا شکل و صورت دیواری را که می­ خواهید انتخاب کنید. نکته قابل اهمیت در انتخاب طرح و کاغذ دیواری این است که به شما این شانس را می دهد که در فضایی به سر برید که رنگ و طرح مورد علاقه تان آن را فرا گرفته باشد. به علاوه با این دید، انتخاب طرح و نقاشی دیوار در طول اتمام کارتان میتواند جنبه­ ی استراحت و تفریح نیز برای تان داشته باشد.
تصمیم بگیرید که چه چیزهایی را نگه داشته، تعمیر کرده و یا خریداری کنید اکنون باید اتاق تان را با دید جدید­تری نگاه و به این فکر کنید که در برنامه جدیدتان چه وسایلی همچنان به دردتان می خورد. بعضی از وسایل همان گونه که هستند کارآمد و مناسب اند، بعضی هم می توانند با کمی تغییر کارآیی همچنان ماندگار بمانند، برای مثال می توان از یک کمد قدیمی به عنوان میز کنار تخت نیز استفاده کرد.
بعد از تهیه لیست وسایلی که نگه می دارید، فهرست جدیدی از چیزهایی که برای نوسازی وسایل قدیمی به آن ها احتیاج دارید، تهیه کنید.
تغییر دکوراسیون اتاق

تغییر دکوراسیون اتاق برای عید

 محاسبه کنید و برای وسایل تان یک برنامه جدید ترتیب دهید
طول و عرض اتاق تان را اندازه بگیرید و این را بدانید که فاصله­ ی بین پنجره ها فضای بسیارخوب و مناسبی به حساب می آیند. با کمک محاسبات تان می توانید از وسایلی که در این فضاها جا می شوند استفاده کنید. وسایلی که برای اتاق تان در نظر گرفته اید را براساس فضایی که دارید انتخاب کنید، اگر به داشتن یک تخت بزرگ و سلطنتی فکر می کنید حتما به فضایی که باید در اتاق تان به کمد و نشستن هم اختصاص دهید نیز بیندیشید؛ بنابراین وقت آن رسیده که اولویت های خود را در دکور کردن اتاق خواب تان در نظر بگیرید.
حالا می توانید طرحی از فضای اتاق تان را روی کاغذ کشیده و چیدمان نهایی وسایل آن را مشخص کنید. جا به جا کردن وسایل بر روی کاغذ یا صفحه مانیتور به مراتب بهتر و آسان تر از جا به جایی واقعی آنهاست. حتی با این روش از خریدن وسایل غیرضروری نیز پیش گیری خواهید کرد.
انتخاب تخت
اگر می خواهید تخت خواب جدیدی خریداری کنید حتما در ذهن تان در مورد آن تصمیم گرفته باشید و اگر تا به حال به آن فکر نکرده اید حتما به دنبال ایده خوبی برای آن باشید؛ برای مثال اگر در ذهن تان است که تخت خواب و کاناپه ای با پشتی یا گوشه های بلند تهیه کنید قبل از آن که مرتکب اشتباهی شوید حتما فاصله زمین تا سقف اتاق تان را اندازه بگیرید. در نظر داشته باشید که فاصله این گوشه ها با دیوار باید حداقل 30 سانتی متر باشد.
اگر عادت دارید که بر روی تخت تان بنشینید و مطالعه کنید حتما در هنگام خرید تخت خواب، پشتی سرتختی را مورد توجه خود قرار دهید؛ بنابراین حتما قبل از خرید تخت خواب طرحی اولیه از آن در نظر داشته باشید.
مراقب ارتفاع پاتختی و میز کنار تخت تان باشید
نکته قابل اهمیت این است که پاتختی هایتان را قبل از خود تخت خوابتان انتخاب نکنید چرا که علاوه بر سایز آن ها، ارتفاع شان نیز باید ارتفاع کناره های تخت و تشک تان تناسب داشته باشد.
همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب شیک و زیبا
ایده آل ترین ارتفاع برای پاتختی، هم ارتفاع تشک یا کمی بلند تر از آن است. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که باید تشک تان از کناره های تخت بلند تر باشد که هنگامی که می خواهید از تخت پایین بیایید راحت تر باشید.
 در فضای کوچکی از کنار تخت تان یک طبقه و یا طاقچه ای کوچک نیز می توانید تعبیه کنید.
تغییر دکوراسیون اتاق

تغییر چیدمان اتاق خواب

 انتخاب یا بازسازی کمد
حالا به دنبال کمدی هستید که مکمل ست تخت خواب تان باشد. اگر فضای کافی دارید می توانید به سراغ کمدی بروید که طول بلند و قد کوتاهی داشته باشد. می توانید یک کمد بلند اما با طول کمتری نیز انتخاب کنید که به راحتی بتواند در فضای دکوراسیون اتاق خواب شما جا شود.
اگر هم خیال این را دارید که از کمدهای قبلی خود استفاده کنید می توانید با انتخاب یک رنگ مناسب بر روی آن به خواسته خود برسید.
به اتاق خواب خود نور ببخشید
دقت کنید که لامپ های کنار تخت تان جفت و یکسان نباشند. اگر در اتاق تان فضای کافی ندارید می توانید از لامپ های دیوارکوب استفاده کنید. چراغ های کنار تخت جزو عناصر مهم اتاق به حساب می آیند اما به یاد داشته باشید که در هر اتاق خواب، داشتن سه منبع نوری ضروری است تا احساس بهتری را به شما منتقل کند. سعی کنید حتما به سقف اتاق تان یه لامپ یا لوستر آویزان کنید. اگر کلاهک این لوسترها بزرگ تر باشند تابش نور توسط آن ها بهتر انجام می شود.
فرش های جدید پهن کنید
اساسا دو راه برای پهن کردن فرش در اتاق خواب وجود دارد:فرشی به اندازه اتاق و یا فرشی که تنها در کنار تخت قرار بگیرد و آن را پوشش دهد. اگر کف اتاق تان زیباست و فقط می خواهید آن را کمی لطیف و گرم کنید که وقتی بر روی آن قدم می گذارید لذت بیرید، قرار دادن یک فرش زیبای کوچک کنار تخت تان دقیقا همان چیزی است که به آن احتیاج دارید. اما اگر می خواهید فضای بیشتری از کف اتاق تان را پوشش دهید به دنبال فرشی بزرگ باشید، چیزی که حدود یک متر و یا بیشتر از فضای اطراف تختتان را بپوشاند. اگر هم به دنبال فرشی بزرگتر هستید چیزی را انتخاب کنید که از هر طرف 30 سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد.
به خاطر داشته باشید که استفاده از گلیم هایی که با رشته های طبیعی بافته شده اند و طرح و رنگ های زیبایی دارند هم می تواند برای تان گزینه خوبی باشد.
استفاده از پنجره
اگر اتاق خواب تان پنجره های مناسبی داشته باشد آن را تبدیل به محیطی امن، آرام و دنج می کند و شما می توانید این آرامش را حتی در زمانی که می خواهید بخوابید نیز حس کنید.
استفاده از پرده در دکوراسیون اتاق خواب انتخاب خوبی خواهد بود چراکه زیبایی و پوشش دهی اش می تواند بر اتاق خواب شما تاثیر بسزایی داشته باشد. پرده های رومن هم جذابیت زیادی به همراه دارند مخصوصا هنگامی که در زیر آن ها رادیاتور تعبیه شده باشد که مانع استفاده از پرده های بلند می شود. البته شما می توانید علاوه بر استفاده از پرده رومن از پرده های معمولی هم روی آن ها استفاده کنید. اگر برای خواب هم دچار مشکل هستید می توانید از پرده و رومن هایی با جنس مناسب استفاده کنید تا احساس سکوت و آرامش بیشتری را برایتان به ارمغان بیاورد.
اگر هم می خواهید کمی متفاوت تر عمل کنید می توانید از قاب پرده و یا نیم پرده نیز بهره برده و دکور اتاق خواب تان را زیباتر کنید.
چیدن لوازم خواب
می توانید در ابتدا از دامن تخت استفاده کنید و بعد از آن هم لایه های دیگر و پتو را قرار دهید. بعد از آن هم می توانید یک لایه لحاف پهن کرده و سپس هم از چند بالش با سایز های مختلف استفاده کنید. بالشی را که روی آن می خوابید را در پشت و بعدی ها را جلوی آن قرار دهید.حتما در اتاق تان فضایی برای نشستن در نظر داشته باشید این که چه فضایی از دکوراسیون اتاق خواب تان را برای این کار در نظر بگیرید بستگی به شکل و اندازه اتاق خواب تان دارد؛ بنابراین حتما قسمت و گوشه ای از این فضا را برای نشستن در نظر داشته باشید.
اگر هم یک فضای خالی دیگر در اتاق تان دارید که می خواهید از آن هم بهره ببرید می توانید یک مبل کوچک و یا صندلی راحتی هم در این قسمت داشته باشید و درکنارش یک میزی قرار دهید تا بتوانید کمی استراحت کرده و قهوه بنوشید. همچنین داشتن میز آرایش و میز کار در این فضا نیز گزینه خوبی به حساب می آید.
طراحی و دکوراسیون اتاق نوزاد

طراحی و دکوراسیون اتاق نوزاد

با کمی خلاقیت بیشتر خانه ای شیک داشته باشیدطراحی و دکوراسیون سبک اسکاندیناوی ۳ آپارتمان

طراحی و دکوراسیون سبک اسکاندیناوی ۳ آپارتمان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا