تغذیه ی مناسب شاغلین در محیط کار

یکشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ گوناگون
تغذیه مناسب شاغلین

 آیا شاغل هستید؟ آیا بیشتر مواقع در محیط  کار با مشغله کاری فراوانی روبه رو هستید ؟ آیا گاهی خوردن غذا و میان وعده را کاملا فراموش می کنید؟

افراد شاغل یا وقت ندارید و یا نسبت به تغذیه بی توجهی میکنید طوری که در بعضی مواقع احساس دل ضعفه و گرسنگی شدید و یا افت قند خون و سرگیجه دارید و در واقع به خود و بدنشان آسیب می رسانند .

شاید مجبور شوید برای رفع  گرسنگی شدید و افت قند خون، بیشترین حجم غذایی را در یک وعده غذایی میل کنید و باز احساس سیری نداشته باشید و هوس یک چیز شیرین را داشته باشید. در افراد شاغل با این حجم غذا در یک وعده وتحرک بدنی کم موجب میشود به سرعت  با اضافه وزن روبه رو شوید .

خوردنی هایی انرژی زا سالم و مناسب که  یک فرد شاغل و کارمند می تواند روی میز کار داشته باشد  :

شکلات :

یکی از بهترین گزینه ها خوردن شکلات تلخ می باشد.خوردن یک تکه شکلات خوشمزه احتمالا می تواند سطح استرس را کم کند و با تولید اندورفین که موجب ایجاد احساس خوشحالی در فرد  شود.

مویز :

با خوردن چند تا مویز انرژی بی نظیری به دست می آورید. اگر مویز به عنوان صبحانه مصرف شود سطح فیبر در بدن را افزایش می یابد  ، در واقع می تواند کمک کند تا مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنید و گرسنگی را کنترل کنید همچنین  از مصرف کالری اضافی جلوگیری کنید.

کشک خشک :

کشک دربردارنده مقادیر زیادی کلسیم و پروتئین است پس بهتر است که افراد به جای مصرف خوراکی‌ های مضر و غیر مفید از این خوردنی مفید و خوش طعم استفاده کنند. کشک خشک  علی رغم اینکه حجم کمی از معده را اشغال می‌ کند، سبب کاهش احساس گرسنگی در افراد می شود.

خرمای خشک:

خرماخشک منبع غنی از انواع ویتامین‌ها مانند A، B و C و عناصر فلور،روی، آهن، ، پتاسیم و منگنز و نیز سرشار از کربوهیدرات و پروتئین است‌. انرژی زایی و کالری خرماخشک  نسبت به خرما تازه بیشتر است و با تعداد کمتری احساس سیری را در فرد ایجاد نماید؛ بنابراین افرادی شاغل که وقت زیاد برای خوردن غذا ندارند همواره استفاده از خرماخشک در میان وعده‌ها به آنها توصیه می‌شود.

مغز گردو :

امگا ۳ موجود در مغز گردو باعث عملکرد درست و بهتر مغز در حین کار می شود .همچنین به خاطر دارا بودن فیبر زیاد باعث سیری طولانی مدت می شود .

مغز بادام:

منیزیم و مس موجود در بادام به تولید انرژی و افزایش سرعت سوخت و‌ ساز بدن کمک می‌کند.اسیدچرب غیراشباع موجود در بادام در کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری مؤثر است. فیبر غذایی موجود در بادام برخلاف اینکه خوراکی کوچکی است، اما باعث ایجاد احساس سیری می‌شود.

انجیر خشک

انجیر ها سرشار از ویتامین های A ،B1، B2 منگنز،منیزیم، مس، پتاسیم،  آهن و فسفر هستند .انجیر های خشک یک منبع غنی از فیبر مغذی هستند.اگر می خواهید مدت بیشتری بدون گرسنه شدن کار کنید انجیر انتخاب خوبی است .ار آنجایی که انجیر ها میزان بالایی از فیبر طبیعی دارند برای مدیریت وزن بسیار مفید خواهند بود.

قهوه:

کافئین موجود در قهوه قهوه می‌تواند انرژی شما را بالا ببرد و شما را هشیارتر کند خوردن قهوه در محیط کا باعث می‌شود کمتر احساس خستگی کنید.

چای:

برای کنترل استرس های روزانه چه چیزی می تواند بهتر از یک فنجان چای باشد ؟ چای می تواند هورمون های استرس در بدن کاهش دهد و اعصاب را آرام کند.چای سیاه ظریب هوش را بالاتر می برد چون ماده موجود در چای عملکرد مغز را بهبود می بخشد. پس برای داشتن یک روز کاری خوب یک فنجان چای فراموش نشود .

 

 

 

خودروی مک لارن P1 LM

گران قیمت ترین خودرو جهان در سال 2020

قیمت طلا، دلار، سکه امروز

قیمت طلا، سکه،دلار و ارز امروز 99/02/08

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا