تصاویر/ معرفی خاندان لامبورگینی-فناوری

پنج‌شنبه 17 فروردین 1396 فناوری

 اونتادور یک مثال کامل از خودرویی دلخواه برای کسانی است که هرگز از ابرخودروها چیزی نشنیده‌اند و بسیار شخصی در مورد ویژگی این خودروها فکر می‌کنند. تصور آنها از این خودروها موجوداتی سریع، بزرگ، ارعاب‌آور با موتورهایی سنگین و پر سر و صداست که هر روزه با صدای موتور حضور خود را به همسایگان اعلام می‌کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از تاپگیر، با وجود کشش و ارتباط تنگاتنگی که برادری ابرخودروها را نشان می‌دهد، لامبورگینی جایگاهی جداگانه به خود اختصاص می‌دهد و سرگرم کننده به نظر می‌رسد.

مدل اونتادور

تصاویر/ معرفی خاندان لامبورگینی

تقریبا پس از 6 سال از ورود اولین اونتادور LP700-4 و پس از ارائه رندرها و شایعات فراوان در مورد این خودرو، لامبورگینی تصمیم گرفت تا ارتقایی را روی مدل‌های اولیه ایجاد کند. تقریبا پس از 6 سال از ظهور اولین اونتادور 691 اسب بخاری ، لامبورگینی به فکر ارتقاء این مدل با نام S افتادو با تقویت موتور، گزینه‌های مناسی دیگری را به خودرو افزود.

اما در طول این دوره 6 ساله و بین تولید اونتادور LP700-4 و مدل S ما شاهد به راه افتادن حزب کوچکی از اونتادورها بودیم.

لامبورگینی اونتادور J
تصاویر/ معرفی خاندان لامبورگینی

در نمایشگاه خودرویی ژنو 2012 آئودی نسخه جدید A3 خود را معرفی کرد و مرسدس کلاس A خود را به رخ رقبا کشید. اما در گوشه ای از سالن، لامبورگینی چیز جدیدتری برای عرضه داشت و ان یک نسخه اصلاح شده از اونتادور 691 اسب بخاری بود.

این خودرو در آن زمان به عنوان یک مدل باز تعریف شد که نه سقفی در آن دیده می‌شد و نه از شیشه جلو بهره برده بود. شاسی فیبر کربنی این مدل به شکل ویژه‌ای برای ساختار باز این خودرو تغییر کرد. این خودرو سبک‌تر از اونتادور معمولی است و از قابلیت محرک 4 چرخ بهره می‌برد.

لامبورگینی وننو

تصاویر/ معرفی خاندان لامبورگینی

تنها یک سال بعد از معرفی مدل J خودروی وننوی لامبورگینی به حزب لامبورگینی‌های موجود پیوست. مدلی که تقریبا می‌توان آن را از مشتقات اونتادور نامید. در آن زمان این مدل قوی‌ترین و سریع‌ترین گاو جنگجوی لامبورگینی لقب گرفت. وننو لامبورگینی به کمک یک موتور ۶٫۵ لیتری V12 قدرتی معادل ۷39 اسب بخار داشت. این موتور سرعت 350 کیلومتر بر ساعت را برای وننو رقم زد.

سه مدل ساخته شده از این خودرو با قابلیت محرک 4 چرخ با احتساب مالیات حدود 3 میلیون دلار قیمت داشت. این خودرو برای جشن تولد 50 سالگی لامبورگینی ساخته شد. شکل دماغه خودرو برای شکاف بیشتر جریان هوا تغییر کرد و بدنه با قوس‌های عضلانی‌تر طراحی شد.

مدل روباز لامبورگینی وننو

تصاویر/ معرفی خاندان لامبورگینی

درست یک ماه پس از مدل کوپه اصلی وننو معرفی شد. این خودروی بدون سقف با موتور 6.5 لیتری‌اش 739 اسب‌بخار قدرت دارد و در 2.9 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. بدنه این خودرو آینه‌ای عجیب از مدل کوپه است و تلاش شده تا وزن آن کمتر از 1490 کیلوگرم باشد. تقریبا 9 دستگاه از این خودرو ساخته شد که هر کدام 3.3 میلیون پوند ارزش داشت.

لامبورگینی اونتادور سوپر ولوسه

تصاویر/ معرفی خاندان لامبورگینی

در نمایشگاه خودرویی ژنو 2015 سرانجام خودروی فوق‌العاده و پرچم‌دار خاندان اونتادور، رونمایی شد. لامبورگینی اونتادور LP750-4 سوپر ولوچه با همان فرمول پیشینیان خود ساخته شده است. یعنی وزن کمتر و قدرت بیشتر. پیشرانه V12 این خودرو با حجم 6.5 لیتر و با تنفس طبیعی قادر تولید توانی برابر 740 اسب بخار شد. این خودرو در 2.8 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در این خودرو نیز مانند مدل های دیگر شاهد حجم بالای فیبر کربن هستیم که تخصص لامبورگینی محسوب می‌شود.

لامبورگینی اونتادور روباز SV

تصاویر/ معرفی خاندان لامبورگینی

چند ماه پس از معرفی سوپر ولوسه که با مخفف SV شناخته شد، لامبو به عادت همیشگی نسخه روباز این خودرو. را نیز معرفی کرد. وزن این خودرو 50 کیلوگرم کمتر از مدل اصلی اونتادور و 50 کیلوگرم بیش از مدل SV کوپه بود و در 2.9 ثانیه به شتاب صفر تا 100 می‌رسید. بد نیست بدانید وزن هریک از پنل‌های سقف تنها کمتر از 6 کیلوگرم است و هردو باهم به‌راحتی در محفظه بار کوچک جلو جای می‌گیرند.

لامبورگینی سنتناریو

تصاویر/ معرفی خاندان لامبورگینی

این کمپانی به مناسبت تولد 100 سالگی فروچیو لامبورگینی نام سنتناریو را برای این هایپر کار جدید و خاصش برگزیده و بازهم بر مبنای مدل‌های تولید آونتادور، هیولایی تازه خلق کرد. پیشرانه V12 این مدل حالا یارای تولید قدرت 760 اسب بخار قدرت را دارد که حتی در مقیاس لامبورگینی هم عددی نجومی و رکودی کم‌نظیر محسوب می‌شود. جالب آنکه مهندسان این قدرت را از پیشرانه ای 6.5 لیتری و اتمسفریک (فاقد توربو و سوپرچارجر) استخراج کرده‌اند.

لامبورگینی سنتناریو روباز

تصاویر/ معرفی خاندان لامبورگینی

شاید بتوان این خودرو را یکی قوی‌ترین روبازهای لامبورگینی نامید. لامبورگینی سنتاریو رودستر مدل ۲۰۱۷ دارای یک موتور ۶۵۰۰ ۱۲ سیلندر (۷۷۰اسب بخار) است که این نیرو را از طریق یک گیربکس هفت سرعته نیمه اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

منبع : فرادید

برنامه Caravelle: مرور وب در محیطی زیبا در ویندوزموبایل - زوم اپ - فناوری

چگونه رهبری و فرهنگ سازمانی خود را ارتقاء دهیم - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا