روش های موثر در تسکین درد قاعدگی

سه‌شنبه 21 دی 1400 سلامت
روش های موثر در تسکین درد قاعدگی

روش های موثر در تسکین درد قاعدگی

قاعدگی دوره ای است که در موارد زیادی با درد زحمی آغاز می شود و از این جهت تسکین درد قاعدگی برای زنانی که هر ماه با درد بسیار مهم است.روش هایی که در ادامه می آید دیگر هیچ دردی حس نمی کنید، اما این روش های موثر در تسکین درد قاعدگی خیلی کمکتان می کنند.

1-بخوابید

قبلاز قاعدگی خواب مرتبی داشته باشید. این مسئله که قبل از قاعدگی دوست دارید تماممدت چرت بزنید، دلیلش افزایش هورمون پروژسترون است که باعث افزایش احساس خوا شود. ازمهم ترین چیزهایی که برای تسکین درد قاعدگی به آن نیاز دارید خواب مرتب است که بهتولید مقدار بهینه ای از ملاتونین (یک آنتی اکسیدان مسکن و ضد التهاب) منجر می شود.خواب مرتب یعنی هر روز در یک زمان مشخص بخوابید و از خواب بیدار شوید. بنابراینخواب را به اولویت همیشگی تان تبدیل کنید.

2-بدن و ذهن تان را ورزش دهید

این عقیده که در دوران قاعدگی باید استراحت کرد قدیمی شده است و اکنونمتخصصان طب چینی بر این باورند که ورزش های آرامی مانند یوگا برای آرامش در این دورهمناسب است.

3-ماساژ روغن کرچک بدهید

روغنکرچک روغن فوق العاده ای است که برای کاهش درد و التهاب به صورت موضعی استفاده میشود. وقتی روی رحم مالیده می شود جریان خون را افزایش می دهد و سیستم عصبیپاراسمپاتیک را فعال می کند تا گرفتگی های رحم و روده را کاهش دهد.برای تسکین دردقاعدگی زمانی که احساس درد داشتید 1 تا 3 قاشق غذا خوری روغن کرچک را اطراف رحمماساژ دهید.

 

روش های موثر در تسکین درد قاعدگی

روش های موثر در تسکین درد قاعدگی

4-آجیل، دانه ها و شکلات بخورید

پروستاگلاندینها باعث انقباضات رحمی، درد و التهاب می شوند. شکلات تلخ سرشار از منیزیم است، میلکنید و به آن مقداری بادام، گردو، تخم آفتابگردان، کنجد، تخم کدو و بذر کتان اضافهکنید تا میان وعده های ضد التهاب میل کرده باشید.

5-دوش آب گرم بگیرید

گرم کردن ناحیه شکم و کمر از هردو روش پد و دوش آب گرم به واسطه کاهش انقباضات موجب تسکین درد قاعدگی می شود.اگراین گرما را با دوش آب گرم تامین کنید علاوه بر کاهش درد می تواند حس آرامش را نیزبه شما القا کند.

6-مصرف کافئین را کم کنید

هنگامگرفتگی های دوره قاعدگی به هیچ عنوان کافئین مصرف نکنید، کافئین در داروهای التیامدهنده درد وجود دارد. دردهای دوره قاعدگی در افرادی که نوشیدنی های کافئین دارزیاد استفاده می کنند نسبت به کسانی که این چنین نیستند شایع تر است.کافئینجریان خون به رحم را کاهش می دهد و این به معنای کاهش اکسیژن است که منجر بهگرفتگی عضلات و درد قاعدگی می شود. تنها کافیست چند روز قبل از قاعدگی و چند روزدر طول قاعدگی مصرف نوشیدنی های کافئین دار را کاهش دهید آنگاه متوجه می شوید خیلیبهتر می توانید با قاعدگی کنار بیایید.

7-کپسول زنجبیل مصرف کنید

کپسولزنجبیل را سه روز قبل از اولین روزی که انتظار درد دارید استفاده کنید، این کپسولها می توانند به اندازه آسپرین تاثیرگذار باشند. مصرف داروهای تسکین دهنده درد قاعدگیهمیشه قبل از بروز درد بهتر می توانند تاثیر بگذارند. توصیه می شود کپسول زنجبیلرا در طول روزهایی که احساس درد دارید نیز می توانید مورد استفاده قرار دهید.مقداری که توصیه می کنیم روزانه 250 میلی گرم است. بر خلاف ایبوپروفن، این کپسولها هیچگونه عوارض کبدی و گوارشی ندارند.

8-فرم دراز کشیدن موثر است

 

سعی کنید به هنگام دراز کشیدن پاهایتان را بالا بگیرید و زانوها را جمع کنید. همچنین از ایستادن های طولانی مدت پرهیز کنید تا از
بروز کمردرد در این دوره جلوگیری شود.

پاهایتان را بالا بگیرید و زانوها را جمع کنید

روش های موثر در تسکین درد قاعدگی

 

 

خواص پیاز

خواص پیاز

چای اولونگ

چای اولونگ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا