ترفند های مهم برای تمیز کردن خانه

جمعه 6 بهمن 1396 خانه داری

ترفند های مهم  برای تمیز کردن خانه

 در این آموزش ۱۰ ترفند مهم و زیرکانه برای تمیز کردن خانه وجود دارد که با آن‌ها می‌توانید خانه خود را تمیز و درخشان نگه دارید، چیزی که در این ترفند‌ها قابل توجه است سریع بودن و راحتی انجام آنهاست.

در صحت این ترفندها برای بهتر و آسان‌ تر تمیز کردن خانه به ما اعتماد کنید، زیرا ما هر یک از این ترفندها را بررسی کرده ایم، و همه آنها عالی کار می کنند!

 

۱- روش تمیز کردن مایکروویو

تمیز کردن خانه - عکس روش تمیز کردن مایکروویو
مقداری صابون را روی یک اسفنج مرطوب بزنید سپس صابون را به خوبی با دست روی اسفنج بمالید تا مقدار زیادی کف ایجاد شود. اسفنج را داخل مایکروویو بگذارید و حداقل 30 ثانیه آن را روشن کنید. درب را باز کنید و مایکروویو را از داخل پاک کنید. به این ترتیب، تمیز کردن مایکروویو نه تنها بسیار آسان است، بلکه کمک می کند تا هر گونه بوی نامطبوع و میکروب ها به اسفنج منتقل شود.


۲- تمیز کردن تشک

عکس تمیز کردن تشک
بعد از گذشت چند وقت استفاده از تشک ها، آنها کثیف می شوند. برای تمیز کردن تشک فقط باید روی آنها پودر جوش شیرین بپاشید و اجازه دهید برای چند ساعت در هوای آزاد بماند. با این کار تمام ریزه های خاک و بوهای نامطبوع ناپدید می شوند. این روش همچنین برای یک مبل قدیمی کار می کند.


۳- پاک کردن تخته برش

عکس پاک کردن تخته برش
ترکیبی از نمک و لیمو یک ابزار عالی برای تمیز کردن تخته های برش چوبی است. تخته را با نمک بپوشانید و آن را با یک برش لیمو پاک کنید، سپس به سادگی آن را با آب گرم بشویید.


۴- پاک کردن توستر

عکس پاک کردن توستر
با کمک یک مسواک قدیمی، شما می توانید همه قسمتهای توستر که دسترسی به آنها سخت است را به سادگی تمیز کنید.


۵- روش تمیز کردن اتو

عکس روش تمیز کردن اتو
یک کاغذ را روی میز اتو بگذارید و کمی نمک روی آن بپاشید. گرمای اتو را روی حداکثر تنظیم کنید، مطمئن شوید که در اتو آب وجود ندارد و عملکرد “بخار” غیر فعال است. اتو را بر روی نمک ها بکشید، این کاربه طور شگفت انگیزی کثیفی ها را از روی اتو تمیز می کند.


۶- تمیز کردن لکه لباس‌ها

عکس تمیز کردن لکه لباس ها
برای پاک کردن لکه های گریس از روی لباس ها می توانید از گچ استفاده کنید. به سادگی گچ را روی لکه بمالید، بعد از چند ساعت گچ به طور کامل چربی را جذب می کند. این روش برای لکه های تازه موثر است.


۷- تمیز کردن ماهی تابه

عکس تمیز کردن ماهی تابه
استفاده از نمک بهترین راه برای تمیز کردن ماهی تابه های تفلون است. نمک چربی را جذب می کند و به از بین رفتن قطعات غذا کمک می کند. بعد از اینکه نمک مدت زمان کوتاهی در ظرف قرار گرفت، آن را بشویید و خشک کنید.


۸- تمیز کردن لکه فرش

عکس تمیز کردن لکه فرش - تمیز کردن خانه
یک قسمت سرکه و دو قسمت آب را در یک بطری با سرپوش اسپری مخلوط کنید. مخلوط را بر روی لکه روی فرش اسپری کنید و با یک پارچه مرطوب بپوشانید. سپس اتو را روشن کنید و آن را روی حالت بخار تنظیم کنید و آن را حدود 30 ثانیه روی  پارچه قرار دهید.


۹- تمیز کردن سینک ظرفشویی

عکس تمیز کردن سینک ظرفشویی
سینک را با جوش شیرین و یک مسواک قدیمی تمیز کنید، سپس چند تکه لیمو را در سوراخ سینک قرار دهید و کاملا با آب معمولی آن را شستشو دهید.


۱۰- از بین بردن بوی نامطبوع

از بین بردن بوی نامطبوع - تمیز کردن خانه
یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را در یک ظرف بریزید، سپس آن را حرارت بدهید. خانه شما با یک عطر جادویی پر می شود و تمام بوی های نامطبوع ناپدید می شوند.

 

منبع:ستاره

تمیز کردن خانه را به این علت به آقایان بسپارید

تمیز کردن خانه را به این علت به آقایان بسپارید

ترفندهای تمیزکردن لوازم برقی آشپزخانه

ترفندهای تمیزکردن لوازم برقی آشپزخانه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا