تخم مرغ چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟-سلامت

جمعه 9 آبان 1399 سلامت
ماده غذایی جایگزین گوشت

حفظ تناسب اندام با استفاده از تخم مرغ :

لاغری و تناسب اندام برای حفظ سلامت بدن بسیار ضروری است و می‌توانید با تغییراتی هرچند کوچک در مهمترین وعده غذایی خود به آن دست یابید.

نتایج محققان برای استفاده از تخم مرغ به عنوان صبحانه:

محققان دانشگاه ایالتی لوئیزیانا در آمریکا به این نتیجه رسیدند که افراد میتوانند در بازه زمانی کوتاه با مصرف دو عدد تخم مرغ کامل به عنوان صبحانه کاهش وزن داشته باشند.

ازمایش اثر تخم مرغ در کاهش وزن:

کارشناسان این نتایج را ازمایش کردند دو گروه را مشخص کردند و صبحانه گروه اول دو عدد تخم مرغ قرار دادند و گروه دوم یک عدد دونات شکلاتی. کسانی که در دو هفته صبحانه انها دو عدد تخم مرغ بود 25% بیشتر از سایر افراز وزن کم کردند.

کارشناسان معتقدند این تاثیر لاغرکنندگی تخم مرغ به دلیل اینکه تخم مرغ  غنی از پروتئین است که منجر به سیری به مدت ذیاد میشود در نتیجه کمتر فرد نیاز به خوردن مواد غذایی در طول روز بویژه بین زمان صبحانه تا نهار پیدا می‌کند.

براساس تحقیقات بیشترین زمانی که فرد دچار چاقی و اضافه وزن می‌شود بین بازه صبحانه تا نهار است که خوردن انواع تنقلات باعث گرسنگی بیشتر و چاقی به دنبال آن می‌شود.

تخم مرغ را به چه شکل مصرف کنیم ؟

شما می توانید به سه حالت تخم مرغ را مصرف کنید بصورت پخته یا نیمرو یا بخار پز و یا در غذاهای مانند پنکیک و املت از آن استفاده کنید. تخم مرغ اگر به همراه اسفناج یا کلم مروکلی و دانه های روغنی و آب میوه مصرف شود تاثیر گذاری بیشتری دارد و تغذیه به این شکل باعث تناسب اندام و کاهش وزن شما می شود.

 

 

طرز تهیه تخم مرغ و سس گوجه فرنگی - سرآشپز - تماشا

خوردن تخم مرغ هنگام صبح مضر است؟ - Sputnik Iran

۷ دلیل برای افزودن تخم مرغ به صبحانه - ایسنا

بدترین نوع خوراکی برای صبحانه :

کارشناسان بدترین نوع خوراکی برای وعده صبحانه را انواع کیک، شیرینی وبیسکوئیت می‌دانند که باعث تحریک اشتها و تمایل شدید به خوردن انواع خوراکی‌ها می‌شود.

همچنین در این نوع خوراکی‌ها انواع چربی‌های اشباع وجود دارد که می‌تواند در طولانی مدت باعث ابتلای فرد به انواع بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، دیابت، چربی و فشار خون شود.

کانال آشپزی رویا بانو | کاوالا

 

براساس تحقیقات تخم مرغ تنها ۷۸ کالری دارد، ولی حاوی مواد بسیار مغذی بویژه در زرده تخم مرغ است.

تخم مرغ همچنین باعث افزایش سوخت و ساز بدن و ترمیم بافت‌های آسیب دیده بدن می‌شود و به این ترتیب فرد با انرژی بیشتری به انجام کار‌های روزانه خود می‌پردازد و کمتر تمایل به خوردن غذا پیدا می‌کند.

تخم مرغ حاوی مواد سرکوب کننده قند خون است و افرادی که به طور مرتب از این ماده مغذی استفاده می‌کنند کمتر مبتلا به بیماری دیابت می‌شوند، همچنین تحقیقات جدید نشان داده است که کلسترول موجود در تخم مرغ مضر نیست و باعث بالا رفتن چربی خون نمیشود.

Properties of Vitamin D.

خواص ویتامین D و تاثیر آن بر سلامت بدن

Water tanks

میزان ماندگاری مایعات در مخازن مختلف

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا