تخم مرغ آب پز ترکی/ طرز تهیه تخم مرغ آب پز خوشمزه با فلفل پنیری صبحانه ی بی نظیر

شنبه 29 خرداد 1400 آشپزی

دو نوع صبحانه  خوشمزه در ترکیه هست که با هم سرو میشه  وباید با هم پخته شودتخم مرغ آب پزسرخ شده و فلفل پاپریکا سرخ شده با پنیر خامه ای. این تخم مرغ آب پز بسیار خوشمزه و ویژه است برای تهیه آن با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه  تخم مرغ آب پز ترکی

  1. تخم مرغ آب پز 4 عدد
  2. کره 100 گرم
  3. پودر فلفل قرمز و،فلفل شیرین و فلفل سیاه  به اندازه لازم
  4. پنیر خامه ای دو قاشق غذا خوری
  5. فلفل پاپریکا  4 عدد
  6. پونه به میزان لازم
  7. زیتون سیاه برای تزئین

مرحله اول پخت تخم مرغ آب پز:

ابتدا تخم مرغ ها را با آب و نمک به خوبی پخته تا مغز پخت شوند .علت استفاده از آب و نمک این است که آب سریع به جوش می آید و پوست تخم مرغ راحت جدا می شود.بعد از پخت ،تخم مرغها  را در آب  سرد گذاشته  پوست آنها را جدا می کنیم.  واز طول آنها را نصف کرده کنار می گذاریم.

سپس در ماهیتابه 50 گرم کره ریخته و روی اجاق با شعله ملایم  گذاشته تاکره  آب  شود .ادویه ها (فلفل سیاه ،فلفل شیرین و فلفل قرمز )  را به کره آب شده اضافه کرده .و ماهیتابه را از روی حرارت برداشته تا کره و ادویه ها نسوزد. تخم مرغ های نصف شده را داخل ماهیتابه چیده و ماهیتابه را روی حرارت ملایم گذاشته تا تخم مرغ ها در کره و ادویه کمی سرخ شود .و مزه دار شوند ماهیتابه را از روی حرارت برداشته و کمی پونه روی تخم مرغ ها می ریزیم.آماده سرو است

مرحله دوم پخت فلفل پنیری ترکیه ای :

فلفل پاپریکا را شسته و خشک کرده و درشت خرد کرده در ماهیتابه با 50 گرم کره با شعله زیاد تفت دهید تا فلفل نرم و تردد شود  (شعله را کم نکنید چون فلفل آب می اندازد و روی  طعم فلفل اثر می گذارد )مقداری نمک، فلفل سیاه ، فلفل قرمز و پونه اضافه کرده اجازه دهید کمی سرخ شود.   پنیر خامه ای را روی فلفل پاپریکا سرخ شده ریخته و مجدد 1 دقیقه سرخ کنید و از روز حرارت بردارید و در ظر ف سرو ریخته و روز آن زیتون سیاه بریزید. تخم مرغ آب پز سرخ شده و  فلفل پنیری با هم سرومی شود.

 

تخم مرغ آب پز ترکی

 

Khyar shor

خیار شور / طرز تهیه خیار شور خوشمزه و ترد خانگی

torsh albalo

ترشی آلبالو / طرز تهیه ترشی آلبالو خوشمزه و خوش رنگ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا