تبلیغ در این مکان های غیر معمولی… – موفقیت

یکشنبه 15 اسفند 1395 موفقیت
امروزه دیگر پرسش این نیست که “کجا باید تبلیغ کنم؟”، بلکه پرسش این است که “کجا نباید تبلیغ کنیم؟!”

خواه در یک آژانس تبلیغات کار می‌کنید، یا اینکه خدمت و یا محصولی در اختیاردارید که نیاز به تبلیغ و ترویج آن دارید، به این نه نقطه غیرمعمول برای فضای تبلیغات خود بی اندیشید؛ و البته هرگز این فکر را به ذهن خود راه ندهید که اجرای چنین تبلیغی شدنی نیست.
 
زمان‌هایی بود که هیچ‌کس به فکر استفاده از نقاط غیرمعمول به عنوان فضای تبلیغات نبود؛ اما امروز این‌چنین تبلیغات دیگر نوعی نرم به‌حساب آمده و کاملاً طبیعی است. مثلاً نیازی نیست که یادآوری کنم امروزه تبلیغ در توالت‌های عمومی یک‌چیز کاملاً معمول است و اگر می‌بینید در بازار شما چنین کاری صورت نمی‌پذیرد، شما آغازگر آن باشید.

1- پیشانی و دیگر قسمت‌های بدن

امروزه مردم همواره در پی تحصیل پول با سرعت و با راه‌های آسان هستند. حتی اغلب پیدا می‌شوند افرادی که حاضرند در این راه‌کارهای عجیب‌وغریب هم بکنند. یکی از این روش‌ها تاتو کردن لوگو یا آدرس وب‌سایت خودتان به‌صورت دائم یا موقت بر روی قسمتی از بند آن‌هاست.

2- دربازی‌های ویدئویی

امروزه بودجه تهیه و تولید بازی‌های ویدئویی برابر با فیلم‌های سینمایی بسیار بزرگ و مطرح است و دقیقاً همانند آن‌ها، تهیه‌کنندگان بازی‌های ویدئویی همواره به دنبال راه‌هایی برای تأمین بودجه لازم برای تهیه این بازی‌ها هستند. استفاده از تبلیغات در این بازی‌ها همچنین کمک می‌کند تا فضای بازی‌ها بسیار امروزی‌تر به نظر برسد. به نظر شما برند شما می‌تواند در فضای یک بازی ویدئویی حضورداشته باشد؟

3- پوشش کانال‌های زیرزمینی تأسیسات و زیرساخت

شهرها هم به دنبال راه‌هایی برای تحصیل پول جهت کمک به متعادل کردن یا به حداقل رساندن میزان بودجه دریافتی هستند. پوشش کانال‌های زیرزمینی تأسیسات و زیرساخت فرصت‌هایی بسیار عالی برای جلب‌توجه مردم ناآگاه در اختیار برندها قرار می‌دهد، خصوصاً در شهرهای بزرگ.

موفقیت ، بازاریابی

4- نقاله چمدان‌ها در فرودگاه

نقاله چمدان‌ها در فرودگاه عموماً با افراد بسیار زیادی احاطه‌شده است که اغلب هیچ کاری غیر از ایستادن و نگاه کردن ندارند و کیف و چمدان‌های زیادی هستند که بر روی آن‌ها حرکت می‌کنند. هر زمان که دنبال مخاطبی چنین شیفته و بیکار نیاز داشتید، حتماً و حتماً از این فرصت کمال استفاده را ببرید.

5- نقاله انتقال کالاهای خریداری‌شده در جلوی صندوق فروشگاه

این مورد هم مشابه با مورد قبل محلی است که موردتوجه و دقت صدها و یا شاید هزاران نفر در هرروز قرار دارد و اگر این کار در صدها مغازه مختلف تکرار شود، در دید هزاران هزار نفر قرار می‌گیرد.

6- کف کفش

چه کسی ته کفش دیگری را نگاه می‌کند؟ خوب، طبیعی است که همه نگاه می‌کنند. اغلب مردم در زمان استراحت یک پای خود را بر روی پای دیگر قرار می‌دهند، یا پای خود را بلند کرده و بر روی میز قرار می‌دهند، یا یک پای خود را بر روی زانو پای مخالف خود قرار می‌دهند.
 
به این موضوع هم‌فکر کنید، آیا این محل، می‌تواند محل مناسبی برای معرفی محصول یا برند شما باشد؟ توجه داشته باشید که این محل، درواقع قدرت میخکوب کردن و نگاه کردن مردم عادی را دارد و باوجود گوشی‌های هوشمند که امروزه استفاده از آن‌ها بسیار رواج پیداکرده است، همه و همه با دیدن آدرس وب‌سایت شما در کف کفش بغل‌دستی خودشان سریع می‌توانند بازدید از وب‌سایت شما داشته باشند.

7- تیر چراغ‌برق، خطوط عابر پیاده و . . .

زمانی که یک عابر پیاده در کنار خیابان در انتظار ایستاده تا چراغ عابر سبز شود و وی عبور کند، حداقل 10 ثانیه یا شاید هم بیشتر را باید صبر کند و در عمل قادر به انجام کاری نیست و این لحظه و مکان فرصت بسیار مناسبی برای نشان دادن تبلیغ محصول یا خدمت شما به وی است.

موفقیت ، بازاریابی

8- اتومبیل‌ها

روزانه هزاران هزار خودرو از جلوی چشم هر فردی عبور می‌کند که با استفاده از یک تابلو کوچک مغناطیسی می‌توانید آن را تبدیل به یک تابلو یا بیلبورد متحرک برای محصول یا خدمت خود کنید.

9- تصاویر امنیتی و یا همان کپچا

شاید حداقل در فضای اینترنت و در همین یک هفته اخیر با حداقل یک تصویر امنیتی روبرو شده باشید. منظورم یکی از همان فضاهای کوچکی است که برای نشان دادن به یک وب‌سایت که شما یک انسان هستید، مجبور به تایپ کردن عدد یا حروفی در داخل آن می‌شوید. این عبارات را می‌توانید حتی به موضوع یا نکته‌ای جالب و سرگرم‌کننده هم تبدیل کنید، یعنی این عبارت می‌تواند نام برند شما یا خدمت شما باشد. پس به آن به عنوان یک نمونه فضای تبلیغات بیشتر فکر کنید.

منبع :آی بازاریابی

منبع : ایران مطلب

چگونه در مذاکره، خودمان را کنترل نماییم؟ - موفقیت

مسائل ریسکی که کار آفرینان باید بدانند - موفقیت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا