بیوگرافی یورگن کلوپ

پنج‌شنبه 26 خرداد 1401 بیوگرافی
یورگن کلوپ

چکیده ای ازبیوگرافی یورگن کلوپ

نام :کامل یورگن نوربرت کلوپ (یورگن کلوپ)

متولد: ۱۶ ژوئن ۱۹۶۷ ‏(۵۴ سال)اشتوتگارت، آلمان

پست:مهاجم دفاع راست

همسران: اولا ساندروک (م. 2005)، سابین کلوپ (م. ?–2001)

فرزندان: مارک کلوپ

 

یورگن نوربرت کلوپ

یورگن نوربرت کلوپ

یورگن کلوپ کیست:

یورگن کلوپ یک مربی فوتبال آلمانی و یک بازیکن فوتبال حرفه‌ای سابق است. او در زمینه مربیگری فوتبال نامی برای خود دست و پا کرده است و یکی از بهترین مربیان فوتبال در سراسر جهان محسوب می شود. وی در حال حاضر سرمربی تیم لیورپول است.

 

یورگن کلوپ متولد چه سالی است:

یورگن نوربرت کلوپ در 16 ژوئن 1967 در اشتوتگارت، پایتخت بادن-وورتمبرگ به دنیا آمد. او در روستای جنگل سیاه در گلتن بزرگ شد.

 

خانواده یورگن کلوپ:

پدرش، نوربرت کلوپ، برای امرار معاش، رولپلاک و لوازم دیواری می فروخت. مادرش، الیزابت کلوپ، یک فروشنده بود،.کلوپ دو خواهر بزرگتر دارد. پدر کلوپ در روزهای ابتدایی خود یک ورزشکار فعال بود.

 

تحصیلات یورگن کلوپ:

فارغ التحصیل رشته علوم ورزشی از دانشگاه گوته فرانکفورت می باشد که از کارگری شروع کرده و از 16 سالگی بعنوان بازیکن وارد مستطیل سبز شد

بیوگرافی یورگن کلوپ

بیوگرافی یورگن کلوپ

حرفه یورگن کلوپ:

در سال 1990، یورگن کلوپ به عنوان بازیکن توسط باشگاه فوتبال آلمان، “Mainz 05” قرارداد امضا کرد. او در روزهای اول به عنوان مهاجم بازی می کرد. از سال 1374 به عنوان مدافع شروع به بازی کرد. کلوپ در مجموع 52 گل در لیگ در طول دوران حرفه ای خود با ‘Mainz 05’ به ثمر رساند. کلوپ تا سال 2001 یک بازیکن حرفه ای فوتبال بود.

کلوپ دوران مربیگری خود را حتی زمانی که یک بازیکن بود آغاز کرد. در سال 1998، کلوپ در حالی که کلوپ برای “اینتراخت فرانکفورت” بازی می کرد، به “فرانکفورت دی جونیورز” مربیگری کرد.

در فوریه 2001، کلوپ به عنوان بازیکن از “Mainz 05” بازنشسته شد و به عنوان مربی آنها منصوب شد. کلوپ در اولین بازی خود به عنوان مربی، پیروزی تیمش را بر “MSV Duisburg” تضمین کرد. کلوپ به مدت هفت سال به عنوان مربی برای “Mainz 05” خدمت کرد. در دوران تصدی او، این تیم اولین حضور خود را در مسابقات “بوندسلیگا” انجام داد. آنها همچنین به جام یوفا 2005-06 واجد شرایط بودند. در سال 2008، کلوپ از “Mainz 05” استعفا داد. او طولانی ترین مربی تیم بود. کلوپ در زمان استعفا 109 برد، 78 تساوی و 83 باخت ثبت کرد.
در سال 2008، یورگن کلوپ به عنوان سرمربی “بوروسیا دورتموند” منصوب شد. این تیم در زمان پیوستن او در وضعیت بدی قرار داشت. در اولین سال حضور خود در دورتموند، کلوپ آنها را به قهرمانی در “DFB-Supercup” رساند و قهرمان “بایرن مونیخ” را شکست داد. تحت رهبری کلوپ، “دورتموند” در سال 2010 عنوان “بوندسلیگا” را به دست آورد. -11 و فصل 2011-12.

در طول فصل 12-2011، “دورتموند” در مسابقات “بوندسلیگا” 81 امتیاز کسب کرد که بالاترین امتیاز در تاریخ “بوندسلیگا” بود. در سال 2012، آنها فینال DFB-Pokal را با شکست دادن بایرن مونیخ به دست آوردند. این اولین برد داخلی دوگانه در تاریخ دورتموند بود. کلوپ در دو دوره جایزه بهترین مربی فوتبال آلمان را از آن خود کرد. سالهای متوالی 2011 و 2012.

در فصل 13-2012 عملکرد “دورتموند” کاهش یافت. آنها “سوپر جام آلمان 2012” را از دست دادند. آنها در مسابقات “بوندسلیگا” در رده دوم قرار گرفتند. در فصل 14-2013، یک جریمه نقدی برای کلوپ به دلیل رفتار بی ادبانه اش با داور در نظر گرفته شد. مسئولان دورتموند از کلوپ حمایت کردند و معتقد بودند که دلیلی برای اعمال این پنالتی وجود ندارد. این تیم در مسابقات “بوندسلیگا” 2013-14 در رده دوم قرار گرفت. آنها “سوپر جام” آلمان را بردند و به یک چهارم نهایی “لیگ قهرمانان” رسیدند.

در فصل 15-2014، “دورتموند” قهرمان “سوپر جام آلمان” شد. در سال 2005، کلوپ از سمت سرمربیگری استعفا داد. آخرین بازی او با این تیم “فینال DFB-Pokal 2015” بود که در آن آنها به “VfL Wolfsburg” باختند. کلوپ با 179 برد، 69 تساوی و 70 باخت دورتموند را ترک کرد.

در اکتبر 2015، یورگن کلوپ به عنوان مدیر باشگاه فوتبال لیورپول منصوب شد. در اولین بازی خود با این تیم، آنها مقابل تاتنهام هاتسپر به تساوی رسیدند. چلسی.» در سال 2016، «لیورپول» با شکست دادن «منچستریونایتد» در یک چهارم نهایی «لیگ اروپای یوفا» جایگاه خود را به دست آورد. در یک چهارم نهایی، «بوروسیا دورتموند» «لیورپول» را شکست داد. با شکست دادن “ویارئال” در نیمه نهایی به فینال راه یافت. آنها در فینال به سویا با نتیجه 1-3 شکست خوردند.

در سال 2016، کلوپ قرارداد خود را برای تمدید شش ساله با “لیورپول” امضا کرد. در مسابقات “لیگ برتر” 2016-17، “لیورپول” در رده چهارم قرار گرفت و به “لیگ قهرمانان” راه یافت. می 2018، آنها با شکست دادن رم به فینال لیگ قهرمانان اروپا 2018 راه یافتند. در فینال، آنها 3-1 به رئال مادرید شکست خوردند.

کلوپ در برنامه های تلویزیونی حضور داشته است. در سال 2005، او در شبکه تلویزیونی آلمان، ZDF، به دلیل ارائه نظرات کارشناسی در مورد “تیم ملی فوتبال آلمان” ظاهر شد. جایزه، برای بهترین نمایش ورزشی. در طول جام جهانی فوتبال 2010، کلوپ برای شبکه RTL کار می کرد. کلوپ در چندین آگهی تجاری برای برندهایی مانند «پوما» و «اوپل» ظاهر شده است. او سفیر برند شرکت خودروسازی آلمانی اوپل است.

همسر یورگن کلوپ

همسر یورگن کلوپ

زندگی شخصی یورگن کلوپ:

یورگن کلوپ دو بار ازدواج کرده است.

همسر اول:او قبلا با سابین هاینریش ازدواج کرده بود. این زوج یک پسر به نام مارک دارند که او نیز یک فوتبالیست حرفه ای است.

همسر دوم:در دسامبر 2005، کلوپ با اولا ساندروک، نویسنده و مددکار اجتماعی ازدواج کرد.

 

 یورگن کلوپ

یورگن کلوپ

بیوگرافی خواجه روشن

بیوگرافی خواجه روشن (مرتضی اسماعیل کاشی)

بیوگرافی الهام نامی

بیوگرافی الهام نامی بازیگر سریال جیران

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا