بیوگرافی کیلیان امباپه

چهارشنبه 6 دی 1402 ورزشی
بیوگرافی کیلیان امباپه

بیوگرافی کیلیان امباپه

نام کامل کیلیان امباپه لوتان

متولد: ۲۰ دسامبر ۱۹۹۸ (۲۴ سال)

زادگاه پاریس، فرانسه

قد ۱٫۷۸ متر (۵ فوت ۱۰ اینچ)

پست مهاجم

کشور متولد: فرانسه

بازیکنان فوتبال ورزشکاران سیاه پوست

 کیلیان امباپه کیست؟

کیلیان امباپه لوتان (به فرانسوی: Kylian Mbappé Lottin ‎؛ زادهٔ ۲۰ دسامبر ۱۹۹۸)، بازیکن فوتبال اهل فرانسه است که در پست مهاجم برای باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن در لیگ ۱ و تیم ملی فوتبال فرانسه بازی می‌کند و یکی از بهترین بازیکنان و باارزش‌ترین بازیکن کنونی فوتبال جهان (در کنار ارلینگ هالند) است. کیلیان امباپه بازیکن فوتبال حرفه‌ای فرانسوی است که بیشتر به خاطر عملکردش در جام جهانی 2022 شناخته می‌شود. ام‌باپه جوان‌ترین فرانسوی بود که در یک جام جهانی گل زده است. او بازی خود در جام جهانی را با چهار گل به پایان رساند. آرسن ونگر بازیکن سابق او را به عنوان یک “استعداد بزرگ فوتبال” توصیف کرده ا

بیوگرافی کیلیان امباپه

 کیلیان امباپه متولد چه سالی است

کیلیان امباپه لوتین در 20 دسامبر 1998 در باندی، پاریس، فرانسه است

 

خانواده  کیلیان امباپه

کیلیان امباپه لوتینر خانواده ویلفرد امباپه و فایزا لاماری به دنیا آمد. او از قومیت مختلط است زیرا پدرش اصالتاً کامرونی است، در حالی که مادرش، بازیکن سابق هندبال، الجزایری الاصل است.

 

آغاز فعالیت کیلیان امباپه

امباپه با مربیگری آنتونیو ریکاردی و پدرش ویلفرد، در شش سالگی فوتبال را در “AS Bondy” آغاز کرد. سپس به مرکز ملی فوتبال Clairefontaine نقل مکان کرد که در آموزش بازیکنان جوان فرانسوی تخصص دارد.

عملکرد چشمگیر امباپه در Clairefontaine توجه باشگاه های مشهور جهان مانند “رئال مادرید”، “منچستر سیتی”، “بایرن مونیخ” و “لیورپول” را به خود جلب کرد.او حتی زمانی که تنها 11 سال داشت برای بازی به لندن سفر کرد. برای تیم جوانان چلسی در بازی مقابل “چارلتون اتلتیک” او در نهایت تصمیم گرفت برای “AS Monaco FC” که در لیگ محبوب فوتبال فرانسه، “لیگ 1” رقابت می کند، بازی کند.

بیوگرافی کیلیان امباپه

حرفه کیلیان امباپه:

امباپه اولین بازی خود را در 2 دسامبر 2015 انجام داد، زمانی که برای “موناکو” در یک بازی “لیگ 1” مقابل “SM Caen” بازی کرد. او با اولین بازی خود در سن 16 سالگی، رکورد تیری آنری را شکست و جوان ترین بازیکن موناکو شد. همیشه بازیکن تیم اصلی او اولین گل خود را در 20 فوریه 2016 به ثمر رساند و به جوانترین گلزن موناکو تبدیل شد. در 6 مارس، امباپه قراردادی سه ساله با موناکو امضا کرد.

در 14 دسامبر 2016، او اولین هت تریک خود را برای تیم اصلی موناکو در بازی مقابل “Stade Rennais” در “Coupe de la Ligue” به ثمر رساند. در 11 فوریه 2017، او اولین هت تریک خود را در “لیگ” به ثمر رساند. 1، به پیروزی تیمش در برابر «فوتبال کلاب د متز» کمک کرد. او جوان‌ترین بازیکنی بود که از زمان ژرمی منز در سال 2005، در لیگ 1 هتریک کرد.

در 21 فوریه، او به دومین بازیکن جوان فرانسوی تبدیل شد که در لیگ قهرمانان اروپا گل زده است. در 5 مارس، او دو گل به ثمر رساند تا به تیمش در پیروزی مقابل “اف سی نانت” کمک کند. در 11 مارس، او یک گل به ثمر رساند. در برابر ‘FC Girondins de Bordeaux’، پیروزی 2-1 برای موناکو را تضمین کرد.

در 15 مارس، او به “موناکو” کمک کرد تا در “لیگ قهرمانان اروپا” به یک چهارم نهایی صعود کند. سپس در بازی برگشت این مسابقات یک گل به ثمر رساند و به تیمش کمک کرد تا به نیمه نهایی صعود کند. “موناکو” در نهایت توسط “یوونتوس” از “لیگ قهرمانان اروپا” حذف شد. با این حال، تیم او عنوان “لیگ 1” را به دست آورد زیرا امباپه فصل را با 26 گل به پایان رساند.

در 31 آگوست، “پاری سن ژرمن” اعلام کرد که امباپه را به صورت قرضی به خدمت گرفته است. او اولین بازی خود را برای “پاری سن ژرمن” در 8 سپتامبر انجام داد و یک گل به ثمر رساند تا به تیمش در پیروزی مقابل “متز” کمک کند. در 6 دسامبر، او جوانترین بازیکنی شد که دهمین گل خود را در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند. ‘بایرن مونیخ.’

در 17 می 2018، امباپه در تیم ملی برای جام جهانی 2018 نامگذاری شد. او اولین گل خود را در جام جهانی در 21 ژوئن به ثمر رساند و به فرانسه کمک کرد تا پرو را در مسابقه گروه C شکست دهد. در 30 ژوئن، او جایزه “مرد مسابقه” را برای کمک به فرانسه برای کسب پیروزی مقابل آرژانتین دریافت کرد. در طول بازی، او پس از پله افسانه ای به دومین نوجوانی تبدیل شد که در یک مسابقه «جام جهانی» دو بار گلزنی می کند.

در 15 ژوئیه، او در فینال جام جهانی مقابل کرواسی یک گل به ثمر رساند تا به فرانسه در قهرمانی این تورنمنت معتبر کمک کند. او همچنین به دومین نوجوانی تبدیل شد که در فینال جام جهانی گل می زند. برای عملکرد فوق العاده اش.

بیوگرافی کیلیان امباپه

 

خانواده و زندگی شخصی

کیلیان امباپه یک برادر بزرگتر به نام ژیرس کمبو اکوکو دارد. اکوکو، یک فوتبالیست حرفه ای، در جوانی توسط پدر امباپه به فرزندی پذیرفته شد. امباپه همچنین یک برادر کوچکتر به نام اتان امباپه دارد. ایتان که نماینده تیم زیر 12 سال “پاری سن ژرمن” بوده است، طلسم امباپه در یکی از بازی های “لیگ قهرمانان اروپا” بود.
سبک امباپه در جشن گرفتن گل هایش از اتان الهام گرفته شده است. او در یکی از مصاحبه‌های خود فاش کرد که برادر کوچک‌ترش پس از شکست دادن او در بازی ویدیویی «FIFA» EA Sports به شیوه‌ای مشابه جشن خواهد گرفت.

امباپه در فعالیت های بشردوستانه شرکت داشته است. در 22 فوریه 2018، او با جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به همراه جورج وه، رئیس جمهور لیبریا و دیدیه دروگبا، بازیکن حرفه ای سابق فوتبال دیدار کرد. این نشست که در «کاخ الیزه» در پاریس برگزار شد، درباره یک پروژه توسعه ورزشی در قاره آفریقا بود. امباپه در مصاحبه ای به ریشه آفریقایی پدرش اشاره کرد و گفت که توسعه ورزش در آفریقا برای او مهم است.

بهترین دروازه بان فوتبال جهان

10تا از بهترین دروازه بان فوتبال جهان

ملیکا محمدی

بیوگرافی ملیکا محمدی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا