بیوگرافی هریت بیچر استو

سه‌شنبه 9 اسفند 1401 بیوگرافی

چکیده ای از بیوگرافی هریت بیچر استو

نام : هریت الیزابت بیچر

متولد : ۱۴ ژوئن ۱۸۱۱

زادگاه : لیچفیلد، کنتیکت

درگذشت : ۱ ژوئیهٔ ۱۸۹۶ (۸۵ سال)

پیشه : نویسنده

زمینه کاری : رمان

ملیت : ایالات متحده آمریکا آمریکایی

 

بیوگرافی هریت بیچر استو

هریت بیچر استو (Harriet Beecher Stowe)، با نام کامل هریت الیزابت بیچر استو، 14 ژوئن 1811 در لیچفیلد در ایالت کنتاکی آمریکا به دنیا آمد. خانواده‌ی او مذهبی و پرجمعیت بودند. پدرش روحانی بود و مادرش نیز زنی با اعتقادات شدید مذهبی بود.

هریت بیچر استو مادرش را زمانی که پنج‌ساله بود، از دست داد.اعضای خانواده‌ی هریت به انسان‌هایی سرشناس بدل شدند. خواهرش، کاترین بیچر، معلم و نویسنده بود و برادرهایش کشیش‌هایی بودند که مانند خودش در لغو قانون برده‌داری تلاش می‌کردند. هریت بیچر استو در مدارس مذهبی محلی درس خواند و سپس به مؤسسه‌ی زنانه‌ی وسترن رفت، جایی که خواهرش کاترین آن را تأسیس کرده بود.

بیوگرافی هریت بیچر استو

بیوگرافی هریت بیچر استو

کتاب های معروف هریت بیچر استو

کتاب کلبه عمو تام (Uncle Tom’s Cabin) در سال 1852 چاپ شد. این داستان درباره‌ی مردی میانسال به نام تام است که همسر و فرزند دارد و به عنوان برده‌ی خانواده‌ی شلبی کار می‌کند. اما آقای شلبی که گرفتار مشکلات مالی شده است، تصمیم گرفته تا او و یکی دیگر از برده‌هایش را بفروشد.

کتاب خواستگاری کشیش (The Minister’s Wooing) در سال 1859 انتشار یافت. این کتاب داستانی تاریخی است که از تاریخ نیوانگلند در قرن هجدهم می‌گوید و از برده‌داری و الهیات نیز صحبت می‌کند.

کتاب مردم اولد تاون (Oldtown Folks) در سال 1869 منتشر شد. این کتاب از زبان مردی به نام هوراس هولیوک روایت می‌شود که دوران جوانی خود را در شهر خیالی اولد تاون در ماساچوست سپری کرده است. این کتاب را باید رمانی مذهبی دانست.

کتاب های معروف هریت بیچر استو

کتاب های معروف هریت بیچر استو

آغاز فعالیت هریت بیچر استو

هریت بیچر استو پس از اتمام تحصیلات خود، شروع به چاپ مقالات خود در نشریات وسترن و می فلاور کرد. اما بعد از ازدواج نوشتن را رها کرد. چندین سال بعد با وجود 6 بچه دوباره شروع به نوشتن کرد و با تصویب قانون برده فراری تصمیم به نوشتن گرفت. او در ابتدا قصد داشت که یک شرح حال کوتاه بنویسد اما داستان به تدریج گسترش یافت و تبدیل به یک کتاب شد. این کتاب که برجسته ترین اثر بیچر استو است، کلبه عمو تام نام گرفت.

جوایز و افتخارات هریت بیچر استو

  • در سال 1986، نام هریت بیچر استو به تالار مشاهیر ملی زنان وارد شد.
  • در سال 2007، خدمات پستی ایالات متحده مجموعه تمبرهای برجسته‌ای را به افتخار او منتشر کرد.
  • در سنت لوئیس، میزوری، دانشگاهی به نام هریس ـ استو وجود دارد. این دانشگاه به نام و افتخار ویلیام توری هریس (William Torrey Harris)، فیلسوف آمریکایی، و هریت بیچر استو نام‌گذاری شده است.

آثار هریت بیچر استو

  1. کلبه عمو تام
  2. درد
  3. خواستگاری کشیش
  4. مروارید جزیره اور
  5. آگنس دو سورنت
  6. مردم شهر قدیم
  7. زندگی در میان بیچارگان
  8. خاطرات شیرین از سرزمین‌های بیگانه
  9. پیرمرد شهرنشین
  10. سرزمین صنوبرهای نوک تیز
  11. مروری بر آثار هریت بیچر ا

 

بیوگرافی هرمان ملویل

بیوگرافی جین آستین

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا