بیوگرافی نادر ابراهیمی

یکشنبه 18 دی 1401 بیوگرافی

چکیده ای از بیوگرافی نادر ابراهیمی

متولد:  ۱۴ فروردین ۱۳۱۵

زادگاه : تهران، ایران

درگذشت : ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ (۷۲ سال)

پیشه : نویسنده، روزنامه‌نگار، فیلم‌ساز، ترانه‌سرا، مترجم

سال‌های فعالیت : ۱۳۴۰–۱۳۸۷

همسر : فرزانه منصوری

نادر ابراهیمی کیست؟

نادر ابراهیمی نویسنده ایرانی که در سال 1315 در تهران متولد شد ، ابراهیمی علاوه بر نویسندگی در فیلم‌سازی و ترجمه نیز فعالیت داست ، ابراهیمی، همراه بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان، از معدود سخنوران ایرانی به‌شمار می‌رود که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده بوده‌اند.

نادر ابراهیمی اهل کجا است؟

نادر ابراهیمی متولد شهر تهران است.

نادر ابراهیمی متولد چه سالی است ؟

او متولد سال 1315 می باشد.

بیوگرافی نادر ابراهیمی

نادرابراهیمی در 14 فروردین 1315 در تهران به دنیا آمد. پدربزرگ او، ابراهیم خان ظهیرالدوله یکی از حاکمان کرمان در دوران قاجار بود که البته خلع درجه و به مشکین شهر تبعید شد. نادر ابراهیمی از همان دوران نوجوانی شخصی جسور و بلندپرواز بود که از همان سنین جوانی برای یک زندگی ماجراجویانه و پر از فراز و نشیب را نقشه‌های فراوان داشت.

بیوگرافی نادر ابراهیمی

بیوگرافی نادر ابراهیمی

اولین کتاب نادر ابراهیمی

اولین کتاب او در سال 1342 با نام خانه ای برای شب به چاپ رسید ، یکی از داستان‌های این کتاب با نام «دشنام» در میان مردم بسیار محبوب شد. پس از آن تا سال 1380 بیش از صد کتاب و مقاله‌ی تحقیقی از ابراهیمی به چاپ رسید.

کتاب های مشهور نادر ابراهیمی

کتاب های مشهور نادر ابراهیمی

کتاب های مشهور نادر ابراهیمی

تحصیلات نادر ابراهیمی

او در دبیرستان دارالفنون تحصیلات خود را به پایان رساند ، او در رشته حقوق ادامه تحصیل داد ، اما چون این رشته با روحیات او سازگار نبود تصمیم به رها کردن آن گرفت و در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی را ادامه دهد.

ازدواج نادر ابراهیمی

ازدواج او به صورت سنتی بود ، بعد از کمی آشنایی با همرش تصمیم به ازدواج گرفتند ، فرزانه منصوری معتقد است زنی که نادر ابراهیمی در کتاب‌هایش همواره او را مورد ستایش قرار می‌دهد او نیست.سرانجام زندگی پرفراز ونشیب نادر ابراهیمی در سال 1387 به پایان رسید. او پس از آنکه 9 سال با بیماری لاعلاج خوددست و پنجه نرم کرد، سرانجام در سن 73 سالگی دار فانی را وداع گفت.

ازدواج نادر ابراهیمی 

ازدواج نادر ابراهیمی

 درباره نادر ابراهیمی

او مردی همه فن حریف بود آنقدر در مشاغل متعدد و متفاوت فعالیت داشته است که نمی‌توان همه‌ی آن را در لیست به تفکیک توضیح داد. او که از زندگی پرماجرایش لذت می‌برد تصمیم گرفت زندگینامه خود را روایت کند. دو عدد از کتاب های او شرح کاملی از فعالیت ها و زندگی او می باشد ، برای مثال او کارهای سخت و دشواری مانند کارگری در یک چاپخانه یا کشاورزی یا کارهای فرهنگی چون مترجمی و ویراستاری، فیلمسازی مستند، خطاطی و نقاشی را تجربه کرده است.

 

 

 

 

فهیمه رحیمی

بیوگرافی فهیمه رحیمی / مهمترین آثار این بانوی نویسنده،

بیوگرافی آنتوان دوسنت‌ اگزوپری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا