بیوگرافی محسن محمد سیفی و مهسا جاور

چهارشنبه 19 مهر 1402 بیوگرافی

 

نام : محسن محمد سیفی _ مهسا جاور

زادگاه : زنجان

تاریخ تولد : سیفی/۱۳۶۸  _ جاور/ 1373

رشته ورزشی : سیفی/ ووشوکار _ جاور/ رشته روئینگ

فرزندان : _

 

محسن محمد سیفی و مهسا جاور کیست ؟

مهسا جاور و محسن محمد سیفی را باید به عنوان یکی از پر مدال آورترین زوج ورزشی کشورمان معرفی کرد؛ زوجی زنجانی که کلکسیون افتخاراتشان 18 مدال جهانی و آسیایی را در خود جای داده است.محسن محمد سیفی و مهسا جاور

محسن محمد سیفی و مهسا جاور اهل کجا هستند ؟

هردو متولد زنجان هستند.

محسن محمد سیفی و مهسا جاور متولد چه سالی هستند ؟

سیفی/۱۳۶۸  _ جاور/ 1373

بیوگرافی مهسا جاور

مهسا جاور، قایقران زنجانی، متولد 12 اردیبهشت 1373 است. او در رشته روئینگ فعالیت می کند که یکی از مهمترین معیارهای آن قد بلند است.مهسا جاور در سال 1392، زمانی که روئینگ تنها یک سال بود که به ایران آمده بود، به این رشته علاقه مند شد. او تحت نظر مربی خود، خانم ذوالقدر، تمرینات هوازی و استقامتی را در زنجان آغاز کرد.

یک روز، مربی مهسا به او و سایر ورزشکاران زنجانی گفت که برای انتخابی تیم ملی باید به تهران بروند. مهسا و دوستانش در ابتدا با شنیدن این خبر خندیدند و گفتند که تیم ملی کجا و ما کجا! اما آنها تصمیم گرفتند که شانس خود را امتحان کنند.

مهسا و دوستانش در انتخابی تیم ملی شرکت کردند و موفق شدند در رشته چهار نفره جفت پاروی سبک‌وزن بانوان به تیم ملی راه پیدا کنند. آنها در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ در اینچئون به همراه سولماز عباسی، حمیرا برزگر و نازنین ملائی به مقام سوم و مدال برنز دست یافتند. مهسا جاور همچنین در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا مدال نقره روئینگ را بدست آورد. مهسا جاور یکی از موفق‌ترین قایقرانان زن ایران است. او با تلاش و پشتکار خود توانسته است به موفقیت‌های زیادی دست یابد و الهام‌بخش بسیاری از جوانان ایران باشد.

بیوگرافی مهسا جاور

بیوگرافی مهسا جاور

بیوگرافی محسن محمد سیفی

محسن محمد سیفی، ووشوکار پرافتخار ایران، متولد سال ۱۳۶۸ در زنجان است. او از سال ۱۳۷۹ زیر نظر رامین موحدنیا در رشته های رینگی وارد ورزش های رزمی شد و از سال ۱۳۸۳ به ووشو روی آورد. سیفی در سال ۱۳۸۵ با وجود تلاش فراوان در اردوی تیم ملی نوجوانان موفق نشد به ترکیب اصلی برای مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کند. اما او یک سال بعد در انتخابی تیم ملی همه رقبا را شکست داد و در مسابقات قهرمانی آسیا برنز کسب کرد.

سیفی در ادامه یک مدال نقره از مسابقات قهرمانی جهان و پس از آن در بازیهای آسیایی صاحب مدال طلا شد. از سال ۲۰۱۰ تاکنون نیز طلای قهرمانی جهان، طلای جام جهانی، طلای قهرمانی آسیا، طلای کشورهای اسلامی و بازهم طلای جهان را کسب کرده است.

بیوگرافی محسن محمد سیفی

بیوگرافی محسن محمد سیفی

ازدواج مهسا جاور و محسن محمدسیفی

محسن محمد سیفی و مهسا جاور، دو ورزشکار موفق ایرانی، در سال 2023 با یکدیگر ازدواج کردند. این ازدواج خبرساز بود، زیرا این دو ورزشکار از دو رشته ورزشی کاملاً متفاوت بودند. محسن محمد سیفی یک ووشوکار حرفه ای است و مهسا جاور یک قایقران روئینگ است.

محسن محمد سیفی در مورد آشنایی خود با مهسا جاور می گوید:

«من مهسا را از بازی های آسیایی 2010 گوانگجو می شناسم. قبل از بازی های آسیایی گوانگجو مراسم بدرقه ورزشکاران زنجان بود که من او را آنجا دیدم. فقط در این حد می شناختم که او یک قایقران است. بعد از آن هیچ اتفاقی رخ نداد تا اینکه اردو های آمادگی بازی های آسیایی اینچئون شروع شد.»

در اردوی آمادگی بازی های آسیایی اینچئون، محسن محمد سیفی و مهسا جاور با یکدیگر آشنا شدند و کم کم به یکدیگر علاقه مند شدند. آنها پس از بازی های آسیایی اینچئون رابطه خود را آغاز کردند و پس از چند سال، در سال 2023 با یکدیگر ازدواج کردند. ازدواج محسن محمد سیفی و مهسا جاور، الهام بخش بسیاری از جوانان ایرانی است. این ازدواج نشان می دهد که عشق می تواند بر هر مانعی غلبه کند، حتی بر موانعی مانند تفاوت در رشته ورزشی.

ازدواج مهسا جاور و محسن محمدسیفی

ازدواج مهسا جاور و محسن محمدسیفی

تحصیلات محسن محمد سیفی و مهسا جاور

محسن محمد سیفی، ووشوکار پرافتخار ایران، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد تمام کرده و در حال تحصیل در مقطع ارشد است. او معتقد است که تحصیلات برای یک ورزشکار حرفه ای ضروری است.

سیفی در این مورد می گوید:

«من دوست ندارم بی سواد باشم. من می خواهم بتوانم در مورد ورزش و تغذیه به سوالات دیگران پاسخ دهم.»

مهسا جاور، قایقران روئینگ ایران، دانشجوی تربیت بدنی در دانشگاه سراسری است. او معتقد است که دانشگاه برای او یک مشغله بزرگ است.

جاور در این مورد می گوید:

«دانشگاه من یک مشغله بزرگ برای من است. برای مرخصی گرفتن دچار مشکل هستم. باید به استاد اصرار کنم که حذفم نکند تا در جلسه امتحان حضور پیدا کنم.»

جاور همچنین از نحوه امتحان گرفتن استادانش شکایت دارد. او می گوید:

«استاد های عملی من همگی از من امتحان می گیرند. اگر از همکلاسی هایم از 20 نمره امتحان بگیرند، نمره من از 16 نمره محسوب می شود. چون اساتیدم معتقدند که به دلیل غیبت های زیاد در کلاس ها حق من نیست که با دانشجوهای دیگر یکسان شوم.»

مهسا جاور در تیم ملی قایق رانی

مهسا جاور در تیم ملی قایق رانی

افتخارات محسن محمد سیفی 

  • مدال طلا بازی های آسیایی :گوانگ ژو 2010 در وزن 60 کیلوگرم
  • مدال طلا بازی های آسیایی :اینچئون 2014 در وزن 65 کیلوگرم
  • مدال نقره قرهمانی جهان در تورنتو 2009 وزن 60 کیلوگرم
  • مدال طلا جام جهانی سانشو در چین 2010 در وزن 60 کیلوگرم

افتخارات مهسا جاور

  • مدال نقره اوآن 2013 در رشته روئینگ چهار نفره زنان
  • مدال برنز اینچئون 2014 در رشته روئینگ چهاره نفره زنان

 

امینا یاهوویچ

بیوگرافی امینا یاهوویچ همسر سابق خواننده ترکیه مصطفی صندل

سبیل کن

سیبل کن/بیوگرافی خواننده محبوب ترکیه سیبل کن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا