بیوگرافی ماریون کوتیار

جمعه 9 اردیبهشت 1401 بیوگرافی

چکیده ای از بیوگرافی ماریون کوتیار 

نام: ماریون

نام خانوادگی: کوتیار

زمینه فعالیت: هنر

تولد: ۳۰ سپتامبر ۱۹۷۵

زادگاه: پاریس

همسر:  گیوم کنه

فرزندان: دو فرزند

پیشه : بازیگر

ماریون کوتیار کیست ؟

ماریون کوتیار متولد ۳۰ سپتامبر ۱۹۷۵ در شهر پاریس فرانسه  و بزرگ شده منطقه اورلئان و لوآر همین شهر است

ماریون کوتیار متولد چه سالی است ؟

ماریون کوتیار متولد ۳۰ سپتامبر ۱۹۷۵ است

ماریون کوتیار  اهل کجا است؟

او در شهر پاریس بدنیا آمد

بیوگرافی ماریون کوتیار

او در یک خانواده اهل هنر به دنیا آمد پدرش ژان کوتیار بازیگر و مدرس بازیگری و مادرش نیز بازیگر و مدرس تئاتر است به همین علت ماریون از سنین کودکی وارد دنیای تئاتر و تلوزیون شد اولین کار وی بازی در نمایش متو مادرس  عدد به همراه پدرش بود.دو برادر دوقلو به نامهای کوئینتین و گیلائومه دارد. گیلائومه نویسنده و کارگردان است و کوئینتین نیز مجسمه ساز می باشد.

اولین تجربه های بازیگری ماریون کوتیار

 تجربه های بازیگری کوتیار در سالهای کودکی  و نوجوانی باعث شد جایزه اول کنسراواتوار هنرهای نمایشی اورلئان  را دردر سن 19 سالگی دریافت کند. بعد از حضور در چندین نقش کوتاه تلویزیونی، در سال 1994 در فیلم تلویزیونی “کلوئه” موفق به ایفای نقش اصلی شد

 ماریون کوتیار و برد پیت

ماریون کوتیار و برد پیت

معروفیت ماریون کوتیار

کوتیار ،در سال 1998 با بازی در اولین قسمت از فیلم کمدی و محبوب « تاکسی » توانست توجه بسیاری را به خود جلب نماید و نامزد دریافت جایزه سزار شود. او با بازی در فیلم « چیزهای کوچک » ژیل پاکه برنر در سال 2001 خوب درخشید و این امر سبب موفقیت بزرگ برای کوتیار شد و بار دوم برنده جایزه سزار شد. نقش سوفی کوالسکی در فیلم اگر جرئت داری دوستم داشته باشدر سال 2004 موقعیت خوبی برای دیدن قابلیت ‏های او در زمینه بازیگری بود. و نقش تینا لومباردی در نامزدی بسیار طولانیسال 2004 باعث شد جایزه سزار را برای بهترین بازیگر زن نقش مکمل در دستان وی قرار داد.

موفقیت هنری ماریون کوتیار

کوتیار پس از آن، رویه بین المللی را پیش گرفت و موفق شد نقش کوتاهی در فیلم « ماهی بزرگ » تیم برتون ایفا نماید و به این ترتیب تبدیل به بازیگری بین المللی شود. اوج موفقیت هنری ماریون کوتیار در سال 2007 بود یعنی سالی که او موفق شد در نقش خواننده مشهور فرانسوی، اِدیت پیاف ، در فیلم « به رنگ ارغوان » به ایفای نقش بپردازد. کوتیار با بازی در این نقش توانست تمامی جوایز مهم سینمایی سال را بدست بیاورد و در آخرین مرحله نیز جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن را کسب کند.

متولد شدن فرزند ماریون کوتیار

 او در سال 2012، چند ماه بعد از به دنیا آوردن پسرش، هم زمان در دو فیلم “شوالیۀ تاریکی بر می خیزد” در آمریکا و “زنگار و استخوان” در فرانسه بازی می کرد. کوتیار در سال 2016، نقش اصلی گابریل را در “از سرزمین ماه”، فیلمی از نیکول گارسیا، بر اساس رمان پرفروش ایتالیایی نوشتۀ میلنا آگوس بازی کرد. او یک پسر 6 ساله به نام مارسل و یک دختر 6 ماهه به نام لوئیز دارد.
ماریون کوتیار و پسرش

ماریون کوتیار و پسرش

رابطه عاشقانه ماریون کوتیار

ماریون و گیوم کنه، کارگردان و بازیگر فرانسوی، از سال 2007 با هم زندگی می کنند

دانستنی های جالب درباره ماریون کوتیار

  • او بارها گفته اگر بازیگر نمی شدم دوست داشتم که خواننده شود.
  • هیچ وقت گوشهایش را سوراخ نکرده و گوشواره ای ندارد
  • تا کنون تنها بازیگر فرانسوی است که برای بازی در یک نقش فرانسوی زبان موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نفش اصلی شده است.
  • زمانی که در فیلم « Contagion » بازی می کرد، شش ماه بود که باردار بود
  • در  انیمیشن سه بعدی  “شازده کوچولو” به کارگردانی مارک آزبورن، برای شخصیت گل سرخ صداپیشگی کرده است
  • در سال های 2011 و 2012، در صدر لیست گران ترین بازیگران فرانسه قرار گرفت، و این اولین بار بود که یک بازیگر زن نفر اول این فهرست بود. او همچنین گران ترین بازیگر زن خارجی هالیوود است.

دیگر فعالیت های ماریون کوتیار

کوتیار در زمینۀ موسیقی نیز فعال است  او خواننده، ترانه سرا و نوازندۀ گیتار، گیتار باس، کیبورد و دایره زنگی است وی چهرۀ تبلیغاتی برند دیور است و در کنار فعالیت های هنری خود، در زمینۀ محیط زیست نیز فعالیت های چشم گیری دارد و سخنگوی سازمان محیط زیستی غیر دولتی “صلح سبز” است

سالروز تولد ماریون کوتیار

سالروز تولد او و دبورا کر، انجی دیکینسون، مونیکا بلوچی و ازرا میلر یکی است

سالروز تولد ماریون کوتیار

سالروز تولد ماریون کوتیار

فوبیای ماریون کوتیار

 دچار ترس از تزریق است و گفته است که هرگز حاضر به تزریق بوتاکس یا انجام جراحی پلاستیک یا هر چیز دیگری که برای زیبای به داخل بدن تزریق می شود، نخواهد بود.
بیوگرافی عارف

بیوگرافی عارف عارف کیا خواننده مشهور (سلطان قلبها)

بیوگرافی محمدرضا فروتن

بیوگرافی محمدرضا فروتن | شایعه تغییر جنسیت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا