بیوگرافی فهیمه رحیمی / مهمترین آثار این بانوی نویسنده،

یکشنبه 18 دی 1401 بیوگرافی
فهیمه رحیمی

بیوگرافی فهیمه رحیمی

نام:فهیمه رحیمی

متولد: ۲۰ خرداد ۱۳۳۱تهران

ملیت ایرانی

سبک: رمان عامه‌پسند

لقب: دانیل استیل ایران

درگذشت ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ (۶۱ سال)

علت مرگ سرطان معده

فهیمه رحیمی

فهیمه رحیمی

فهیمه رحیمی کیست؟

فهیمه رحیمی  نویسنده رمان‌های عامه‌پسند ایرانی بود. وی با داشتن ۷ کتاب در میان ۴۷ کتاب پرفروش پس از انقلاب ۵۷ در ایران، رکورددار آن فهرست بوده‌است از آثار مهم او میتوانرمان هنگامه-رمان اتوبوس- رمان پنجرهرمان ماندانا رمان رز کبود نام برد

 

فهیمه رحیمی متولد چه سالی است؟

فهمیه رحیمی در سال 1331 در تهران به دنیا آمد. پدرش در کارخانه گلیسیرین و صابون کار می‌کرد و در خیابان شهباز تهران زندگی می‌کردند

 

دوران کودکی  فهیمه رحیمی

از دوران کودکی به داستان نویسی علاقه بسیاری داشت. می‌توان اولین قطعه ادبی‌اش را با نام دلم برای پروانه می‌سوزد، اولین تلاش او برای نویسنده شدن داانست.نخستین فعالیت ادبی جدی وی نوشتن قطعه‌ای ادبی با عنوان دلم برای پروانه می‌سوزد در ۹ سالگی بود. وی تجریه کار در زمینه خبرنگاری ورزشی و ادبیات کودکان را نیز در کارنامه داشت.

 

زندگی خصوصی فهیمه رحیمی

فهیمه رحیمی زمانی ک بسیار جوان بود در سن 17 سالگی ازدواج کرد.ودو فرزند دختر و پسر  به نام  بابک و بهارک دارد

 

فعالیت های فهیمه رحیمی

او قبل از آنکه لقب دنیل استیل ایرانی را از آن خود کند به عنوان خبرنگار مشغول به کار بود و تجربیاتی در این زمینه دارد. او خبرنگار مجله زن روز بود و گاهی نیز به خبرهای ورزشی می‌پرداخت. فهیمه رحیمی دانشجوی رشته ادبیات بود اما هرگز تحصیلات خود را به پایان نرساند.

وی مدتی در یک حوزه علمیه در محله آب‌منگل تهران به تحصیل دروس دینی پرداخت. سپس با مهاجرت به کرج، به عضویت کتابخانه شهر و حلقه ادبی پروین اعتصامی درآمد و نویسندگی را به صورتی جدی تر ادامه داد. رحیمی اولین کتاب خود را با عنوان بازگشت به خوشبختی در سال ۱۳۶۹ منتشر کرد. وی ۲۳ عنوان رمان نوشت و منتشر کرد که بسیاری از آن‌ها به صورت متعدد و پی‌درپی به چاپ مجدد رسید. رحیمی هم‌چنین آثاری را برای کودکان نوشته که هیچ‌کدام به چاپ نرسیده‌است.

 

سبک نوشته‌های فهمیه رحیمی

فهیمه رحیمی را می‌توان نویسنده‌ای عاشقانه نویس و عامه پسند دانست که در خلال داستان‌های خود به احساسات زنانه‌ای همچون، ترس، عشق و امید و آرزو می‌پردازد. او در مصاحبه‌ای گفته است که برخی از قصه‌هایش از ماجراهای واقعی اقتباس شده که در میان اطرافیان او رخ داده است. شاید یکی از  علل پرفروش بودن آثار فهمیه رحیمی شخصیت‌های واقعی و ملموس قصه‌های اوست که مخاطب به راحتی می‌تواند با آنها ارتباط برقرار کند و تحت تاثیر سرنوشت آنها قرار بگیرد.

فهیمه رحیمی

فهیمه رحیمی

معروف‌ترین آثار فهمیه رحیمی

فهمیه رحیمی صاحب 33 اثر در طول 22 سال فعالیت نویسندگی است. او به طور میانگین برای هر کتاب خود 400 صفحه نوشته است. یکی از نکات جالب در مورد فعالیت‌های ادبی او انتشار 4 کتاب در سال 1378 است که که در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید.

کتاب‌های او بر اساس یک فرمول جادویی به پرفروش‌ترین کتاب موجود در بازار تبدیل می‌شدند. او در بین 47 آثار پرفروش بعد از انقلاب با داشتن 7 عنوان کتاب در این میان جایگاه خود را به عنوان یک نویسنده صاحب سبک و موفق محکم کرده است.

معروف‌ترین آثار فهمیه رحیمی را می‌توان رمان بسیار موفق و پرفروش رمان اتوبوس، رمان پنجره ( با 33 بار تجدید چاپ)، رمان ماندانا (ادامه رمان پنجره)، رمان آریانا، اشک ستاره، باران، بانوی جنگل ، پاییز را فراموش کن، پریا، تاوان عشق، حرم دل، خلوت شب‌های تنهایی، خیال تو، روزهای سرد برفی، زخم خوردگان تقدیر، سال‌هایی که بی تو گذشت، عشق و خرافات، کوچه باغ یادها، هنگامه، همیشه با تو و شیدایی (آخرین اثر فهمیه رحیمی) رز کبود دانست.

فهیه رحیمی در تمام سال‌های فعالیت خود به اولین ناشر خود یعنی  نشر چکاوک وفادار ماند. اگرچه دختر او نیز خود صاحب انتشارات (آوای چکامه) است اما نشر چکاوک هم‌چنان مسئولیت انتشار و تجدید چاپ کتاب‌های او را برعهده دارد.

 

مرگ فهیمه رحیمی

فهیمه رحیمی پس از ابتلا به بیماری سرطان معده در سال 1392 و در سن 61 سالگی دار فانی را وداع گفت.

بیوگرافی ارنست همینگوی

بیوگرافی نادر ابراهیمی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا