بیوگرافی سلنا گومز | دانستنی‌های جالب درباره سلنا گومز

چهارشنبه 18 اسفند 1400 بیوگرافی
سلنا گومز

بیوگرافی سلنا گومز و دانستنی‌های جالب درباره سلنا گومز

بیوگرافی سلنا گومز (Selena Gomez)

نام اصلی: سلنا ماری گومز

تاریخ تولد: 22 ژوئیهٔ 1992 ‏(31 تیر 1371 )

زادگاه: گرند پریری، تگزاس، آمریکا

سال‌های فعالیت: ۲۰۰۲ تا تاکنون

سبک موسیقی: پاپ، دنس پاپ، الکتروپاپ

حرفه: خواننده، بازیگر، تهیه کنندهٔ اجرایی، طراح مد

قد سلنا گومز 165 سانتی متر و 59 کیلوگرم وزن دارد.

بیوگرافی سلنا گومز

بیوگرافی سلنا گومز

 

 

سلنا گومز کیست؟

سلنا گومز  خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر و تهیه‌کننده تلویزیونی اهل آمریکا است.

سلنا گومز عضو اصلی گروه سلنا گومز و صحنه است و تا به امروز همراه با گروهش سه آلبوم استودیویی با نام‌های ببوس و بگو، سالی بی باران و وقتی خورشید غروب می‌کند را منتشر کرده است. سلنا گومز در ژانویهٔ سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که از گروه خود (برای مدتی) جدا خواهد شد و می‌خواهد بر بازیگری‌اش تمرکز داشته باشد. او موسیقی متن فیلم‌های جادوگران در محلهٔ لرزان، تینکر بل، داستان سیندرلای دیگر و بلرزانش را خوانده است.

 

سلنا گومز متولد چه سالی است؟

سلنا ماری گومز: متولد ۲۲ ژوئیه۱۹۹۲ (  31 تیر 1371)در گرند پریری، تگزاس به دنیا آمد.

اینستاگرام سلنا گومز

آدرس اینستاگرام سلناگومز به آدرس Selena Gomez (@selenagomez) هست که تمامی عکس های جدید و لایوهای خود را را با این آدرس انجام می دهد.

خانواده سلنا گومز

مادر گومز، آماندا داون «مندی» تیفی او هم سابقهٔ بازیگری نیز دارد. مادر سلنا او را در سن ۱۶ سالگی به دنیا آورد.

پدر وی «ریکاردو گومز»وی را سلنا نامید. مادر سلنا که فرزندخواندهٔ یک خانواده بود، اصلیتی ایتالیایی و پدر او اصلیتی مکزیکی دارد.

هنگامی که سلنا ۵ ساله بود، مادر و پدرش از هم جدا شدند و او در کنار مادرش بزرگ شد.

در سال ۲۰۰۶، مندی (مادر سلنا) برای دومین بار با شخصی به نام برایان تیفیازدواج کرد و حاصل این ازدواج تولد خواهر ناتنی سلنا، گرسی الیوت در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۳ بود.

تحصیلات سلنا دیپلم دارد او دیپلم خود با تحصیل در خانه گرفت  و تنها فرزند خانواده است، بجز خوانندگی، بازیگر و طراح مد است

شروع فعالیت سلنا گومز

سلنا برای نخستین بار در نقش جایانا در فیلم «بارنی و دوستان» ظاهر شد، زمانی که او تنها ۷ سال سن داشت.

او بیشتر به خاطرِ بازی در نقش آلکس روسو در مجموعهٔ کمدی «جادوگران محله ویورلی» (۱۲–۲۰۰۷) از شبکهٔ دیزنی به شهرت رسید.

اولین فعالیت او در فیلم سینمایی «بچه‌های جاسوس ۳: بازی باخته» بود.

 

سلینا گومز

سلینا گومز

روابط عاشقانه سلنا

 نیک جوناس 

از سال ۲۰۰۸ تا۲۰۰۹ سلنا در سن ۱۶ سالگی  با ستارهٔ دیزنی، بازیگر و خواننده نیک جوناس رابطه داشت

همان سال سلنا شروع به قرار گذاشتن با ستارهٔ سینمایی تیلور لاتنر کرد که این رابطهٔ ناموفق نیز پس از چند ماه به پایان رسید.

جاستین بیبر 

او از دسامبر ۲۰۱۰  تا ۲۰۱۴: با خوانندهٔ کانادایی جاستین بیبر کرد. در ۲۷ فوریه ۲۰۱۱، همراه با او در جشن اسکار ونتی فر حضور یافت و پس از چندین ماه گمانه‌زنی رابطهٔ عاشقانه بین این دو نفر تأیید شد. این زوج به سرعت مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفتن سلنا و جاستین پس از قهر و آشتی‌های بسیار در نهایت در سال ۲۰۱۴ از هم جدا شدند.

دیجی زد و  د ویکند

در زمستان 2015 سلنا با دیجی زد تهیه کننده جوان موسیقی وارد رابطه شد اما کمتر از دو سال این رابطه دوام شد،

در سال 2017 نیز با د ویکند خواننده و ترانه سرای کاندایی آشنا شد که ارتباط این در اکتبر ۲۰۱۷ پس از ده ماه دوستی از یکدیگر جدا شدند.

سلنا از آن زمان بار دیگر با جاستین بیبر در مکان‌های مختلف دیده شد هرچند که این زوج برای بار دیگر در ماه مارس ۲۰۱۸ از یکدیگر جدا شدند.

بیماری سلنا گومز

سلنا گومز از سال ۲۰۱۳ با بیماری لوپوس و عوارض جسمی و روانی آن دست و پنجه نرم می‌کند. او به همین دلیل در سال ۲۰۱۳ تور آلبوم «رقص ستارگان» را لغو کرد و در سال ۲۰۱۵ به‌طور رسمی بیماری خود را تأیید کرد.

سلنا گومز در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۷ خبر از عمل پیوند کلیه خود به دلیل عوارض ناشی از این بیماری و جهتِ بهبود سلامت عمومی‌اش داد. فرانسیا رائیسا بازیگر آمریکایی که از دوستان او به‌شمار می‌رود، کلیه خود را به سلنا اهدا کرد.

عکس های سلنا گومز و فرانسیا رائیسا

عکس های سلنا گومز و فرانسیا رائیسا

سلنا گومز در مصاحبه‌ای که همراه با فرانسیا رائیسا در شبکه ان‌بی‌سی داشت، از این واقعه به عنوان یک موقعیت «مرگ و زندگی» یاد کرد و از فرانسیا را به عنوان کسی که می‌توان گفت جان او را نجات داده نام برد. در حالت معمول پزشک‌ها زمانی حدود ۷ تا ۱۰ سال را برای پیدا شدن یک اهداکنندهٔ مناسب تخمین می‌زدند، اما اینکه دوست صمیمی سلنا و هم‌خانه او در آن برحهٔ زمانی همه شرایط لازم را برای پیوند داشته، از سوی سلنا به عنوان امری «باورنکردنی و فوقِ تصور» توصیف شد.

رژیم غذایی سلنا گومز

به گفته خود سلنا او عاشق غذاهای فست فود است و به همین دلیل خودش را سرزنش می‌کند. در حال حاضر در تمام تمریناتش آب می‌نوشد تا آب بدنش حفظ شود. یکی از رازهای زیبایی او مصرف میوه و سبزی تازه است و آن‌ها را به‌صورت نوشیدنی، سوپ و اسموتی مصرف می‌کند. دستور تهیه نوشیدنی موردعلاقه او نیز بسیار ساده است:

  • دو عدد هویج
  • کرفس
  • چند برش زنجبیل تازه
  • نصف چغندر
سلناگومز

سلناگومز

زندگی حرفه‌ای سلنا گومز

در سال ۲۰۰۹ در مصاحبه‌ای با پیپل گومز ذکر کرد که با دیدن آماده شدن مادرش برای بازی در تئاتر، وی به بازیگری علاقه‌مند شد. در یک تست بازیگری برای یک مجموعه، سلنا دمی لواتو را در حالی که برای دادن تست برای همان مجموعه آمده بود، ملاقات کرد. این دو بعدها به دوستان صمیمی تبدیل شدند و با هم در فیلم‌های مشترکی نقش ایفا کردند.

جلد مجلهٔ تایم شمارهٔ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۷ به سلنا گومز اختصاص یافت. این مجله سلنا را به عنوان یکی از ۴۶ زنِ تأثیرگذار که در حال تغییر جهان هستند در قالب پروژهٔ «اولین‌ها» ی خود انتخاب کرد. او به عنوان «نخستین فردی که به ۱۰۰ میلیون دنباله‌کننده در اینستاگرام دست یافته‌است» معرفی شده‌است.

در ۱۱ دسامبر ۲۰۱۷ در مصاحبه‌ای با رادیو بی‌بی‌سی بیان کرد که: «بعد ۲۰ سال فعالیت احساس می‌کنم که می‌توانم به آن نوع موسیقی که واقعاً دغدغه خودم است بپردازم… می‌دانید جنبهٔ عجیب و غریب قضیه کجاست؟ خیلی از اوقات احساس می‌کنم که هنوز واقعاً شروع نکرده‌ام. خیلی وقت است که به این کار مشغول بوده‌ام اما خب دوره‌هایی در زندگی‌تان وجود داشته – دهه بیست سالگی و بزرگ شدنتان – که گیج‌کننده و آشفته‌است: همیشه با آدم‌های بیشتری روبه‌رو می‌شوید که پیشتر با آن‌ها رابطه نداشته‌اید.»

بیوگرافی سلنا گومز

بیوگرافی سلنا گومز

خط مُد و لباس سلنا گومز

در اکتبر ۲۰۰۹ سلنا اعلام کرد که قصد راه‌اندازی خط مُد و لباس خود به نام «بلند خیال‌پردازی کن» را دارد. این خط تولید در پاییز سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. این مجموعه شامل لباس‌های بوهمی، تاپ‌های گلدار، لباس‌های جین، کت و دامن و شال و کلاه بود که تمام لباس‌ها از مواد بازیافتی یا سازگار با محیط زیست بودند. سلنا گفت که این خط تولید برگرفته از سبک شخصی خودش است و لباس‌ها را «زیبا، زنانه و بوهمی» توصیف کرد. وی بعدها گفت: «با خط تولیدم، واقعاً می‌خواهم گزینه‌هایی به مشتریانم بدم که چگونه می‌توانند سبک مورد علاقه‌شان را با یکدیگر جور بکنند. من می‌خواهم لباس‌ها راحت باشند و اینکه سازگار با محیط زیست و آلی هستند، برای من فوق‌العاده مهم است. همچنین بر روی تمامی برچسب لباس‌ها، نقل‌قول‌هایی که برای من خیلی الهام بخش هستند، وجود دارد و من فقط به دنبال رساندن یک پیام خوب به دیگران هستم.»

دانستنی‌های جالب درباره سلنا گومز

  • سلنا گومز ۵ سگ خانگی دارد، به نام‌های چیپ، فینا، والاک، ویلی و بیلور. این سگ‌ها سگ‌های ولگرد بودند که سلنا از آن‌ها نگهداری کرد.
  • نام سلنا به معنای “الهه ماه” است.
  • سلنا در جولای سال ۲۰۱۶ عطر اختصاصی خود با نام سلنا گومز را روانه بازار کرد که فروش انحصاری آن در اختیار Macy است.
  • به گفته خودش اگر خواننده و بازیگر نمی‌شد، یک آشپز بود.
  • کانال دیزنی یک گردنبند مخصوص میکی موس به سلنا اهدا کرد.

 زندگینامه سلنا گومز

زندگینامه سلنا گومز

امتیازات و جوایز سلنا گومز 

  •  سلنا گومز در تاریخ هفتم آوریل سال 2013 ترانه ای با نام بیا و آن را بگیر، جدا از گروه موسیقی سلنا گومز و صحنه خوانده است.
  • اولین بار بود که آهنگی از سلنا جزو 10 آهنگ برتر 100 آهنگ داغ بیلبورد قرار داشت و توسط انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا گواهینامهٔ طلا گرفت.
  • سلنا گومز در سال 2017 جایزهٔ زن سال را در مراسم جایزه موسیقی بیلبورد دریافت کرد. همچنین آهنگ دروغگوی بد او در فهرست 100 آهنگ برتر بیلبورد در سال 2017 رتبه نخست را کسب کرد.
  • سلنا گومز در سال 2008 سفیر سازمان یونیسف شد.
آلبوم‌های سلنا گومز

آلبوم‌های سلنا گومز

 

آلبوم‌ های سلنا گومز

  • 2009 ببوس و بگو Kiss And Tell
  • 2010 سالی بدون باران A Year Without Rain
  • 2011 وقتی خورشید غروب می کند When The Sun Goes Down
  • 2013 رقص ستاره ها Stars Dance
  • 2014 برای تو For You
  • 2015 احیا Revival

آلبوم‌های انفرادی

  • رقص ستاره‌ها (۲۰۱۳)
  • احیا (۲۰۱۵)
  • کمیاب (۲۰۲۰)

آلبوم‌های سلنا گومز و سین

  • ببوس و بگو (۲۰۰۹)
  • سالی بدون باران (۲۰۱۰)
  • وقتی خورشید غروب می‌کند (۲۰۱۱)

فیلم‌شناسی سلنا گومز 

فیلم‌های سینمایی :

۲۰۰۳ بچه‌های جاسوس ۳: پایان بازی

۲۰۰۸یک داستان سیندرلایی دیگر

۲۰۰۸هورتون صدایی می‌شنود!

۲۰۰۹ آرتور و انتقام مالتازاردها

۲۰۱۰ آرتور ۳: جنگ دو جهان

۲۰۱۰ رامونا و بیزوس

۲۰۱۱مونته کارلو

۲۰۱۱ ماپت‌ها

۲۰۱۲هتل ترانسیلوانیا

۲۰۱۲ پس لرزه

۲۰۱۲تعطیلات بهاری

۲۰۱۳ گریز

 

 

سلنا گومز

سلنا گومز

10 واقعیت درباره زندگی سلنا گومز

  1. سلنا ماری گومز 30ساله است. وی در 22 ژوئیه سال 1992 در گرند پریری تگزاس متولد شد.
  2. علامت ماه تولد سلنا گومز سرطان است ، و نام او در یونانی به معنی “ماه” است.
  3. سلنا گومز بازیگری را از سن 7 سالگی برای بارنی و دوستان انتخاب شد.
  4. اولین بوسه او در حالی بود که 12 ساله بود و با دیلن اسپروز ، هنگام فیلمبرداری یک قسمت از “Suite Life of Zac and Cody”.
  5. سلنا به طور مناسب به نام خواننده Tejano ، سلنا کوینتانیلا پرز نامگذاری شد. سلنا گومز با گوش دادن به سلنا بزرگ شد و پس از تماشای بازی جنیفر لوپز برای سلنا در زندگینامه 1997 ، یک کرست بدلیجات خواست.
  6. در سال 2012 ، سلنا گومز اولین عطر خود را به نام “سلنا” راه اندازی کرد. او آن را جالب و عاشقانه توصیف می کند و بیش از حد تحمل نمی کند.
  7. قبل از آن ، او در سال 2010 یک خط لباس به نام “Dream Out Loud” راه اندازی کرد. این خط از مواد سازگار با محیط زیست استفاده می کند و برچسب ها نقل قول های الهام بخشی از آنها را ارائه می دهند.
  8. سلنا وقتی در سال 2009 در 17 سالگی به عضویت جوانترین سفیر یونیسف درآمد ، برای اولین مأموریت خود ، با یونیسف به غنا سفر کرد.
  9. اگرچه او در “هورتون یک کسی را می شنود” صدای دختر استیو کارل را صدا کرد ، اما سلنا در واقع هرگز با استیو ملاقات نکرد تا بعد از فیلم.
  10. سلنا اولین کسی شد که توانست در اینستاگرام صد میلیون فالوور را بدست آورد. هر پست در شبکه های اجتماعی هر کدام 800000 دلار ارزش گذاری شده است.

 

نعیمه نظام دوست بعد از کاهش وزن

نعیمه نظام دوست بعد از کاهش وزن

هری استایلز

هری استایلز/ حقیقت جالب درباره هری استایلز

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا