بیوگرافی جین آستین

سه‌شنبه 9 اسفند 1401 بیوگرافی

چکیده ای از بیوگرافی جین آستین

نام به فارسی : جین آستین

نام به انگلیسی : Jane Austen

متولد : ۱۶ دسامبر ۱۷۷۵

درگذشت : ۱۸ ژوئیه ۱۸۱۷

ملیت : انگلیسی

حرفه : نویسنده و رمان نویس

جین آستین کیست ؟

جین آستین ۱۶‌ دسامبر ۱۷۷۵ دراستیونتن همپشایر (انگلستان) متولدشد. او هفتمین فرزند از هشت اولاد خانواده و دومین فرزند دختر بود. پدرش جورج آستین (۱۸۰۵-۱۷۳۱) کشیشی محلی بود و مادرش کاساندرا (۱۸۲۷-۱۷۳۹) نام داشت.

جین آستین اهل کجا بود ؟

در استیونتن همپشایر انگلستان متولدشد.

جین آستین متولد چه سالی بود ؟

متولد ۱۶ دسامبر ۱۷۷۵ بود.

بیوگرافی جین آستین

خالق «غرور و تعصب» تمام سال‌های زندگی‌اش را در میان دوستان و خانواده‌اش در انگلستان گذرانده است و برخلاف شخصیت‌های داستان‌هایش هرگز ازدواج نکرد. سال 1783 برای مدتی جین و خواهرش «کاساندرا» برای تحصیل به آکسفورد فرستاده شدند و سپس همراه معلمشان به ساوت همپتون رفتند؛ اما شیوع بیماری تیفوس باعث شد دخترها در مدت‌زمان کوتاهی به خانه برگردند. پس‌ازآن یک‌بار دیگر نیز این دو خواهر به مدرسه شبانه‌روزی فرستاده شدند

اما بالا بودن هزینه‌ها باعث شد مجبور شوند به خانه برگردند. پس از آن جین هرگز دیگر محیط خانوادگی را ترک نکرد. جین آستین از سال 1809 به همراه مادر و خواهرش در «چاوتون» منطقه‌ای در همان نزدیکی محل تولدش در «همپشر» زندگی می‌کرد. او تنها در چند ماه آخر عمرش که از بیماری رنج می‌برد، برای این‌که نزدیک پزشکش باشد در «وینچستر» منطقه‌ای نزدیک لندن زندگی کرد.

بیوگرافی جین آستین

بیوگرافی جین آستین

آغاز فعالیت جین آستین

آستین در سن ۳۰ سالگی، شروع به انتشار آثار خود کرد. در دوره زمانی ۱۸۱۱-۱۶۱۱، وی به طور ناشناس عقل و احساس و غرور و تعصب (اثری که وی از او به عنوان “فرزند عزیز” خود یاد می کرد، که مورد تحسین منتقدان نیز قرار گرفت) و منسفیلد پارک و اِما را منتشر کرد.

کودکی جین آستین

آستین در طول زندگی خود به ویژه با پدر و خواهر بزرگترش، کاساندرا صمیمی بود. او و کاساندرا در یک اثر با همدیگر همکاری کردند. برای کسب آموزش رسمی تر، آستین و کاساندرا در دوران بلوغ به مدارس شبانه روزی رفتند. در این مدت، آستین و خواهرش به بیماری تیفوس مبتلا شدند و آستین تقریبا بیشتر در معرض بیماری قرار گرفت. پس از مدت کوتاهی تحصیلات رسمی که به دلیل مشکلات مالی برایشان پیش آمد به خانه بازگشتند. از آن زمان به بعد با خانواده زندگی کردند.

کودکی جین آستین

کودکی جین آستین

داستان های جین آستین

در داستان‌های جین آستین اغلب شخصیت‌های اصلی زنان‌اند و رمان پر از دغدغه‌های زنانه است. با توجه به اینکه او در قرن هجدهم زندگی می‌کرد اندیشه‌هایش بسیار مترقی بودند. بعضی منتقدان حتی جین آستین را زنی فمینیست می‌دانند زیرا داستان‌هایش فراتر از عاشقانه‌هایی ساده‌اند.

او در اغلب کتاب‌هایش تلاش می‌کند شخصیت اصلی داستان به خودشناسی و خودباوری بیشتر برسد و مسئله ازدواج را که نه‌تنها دغدغه‌ای مهم که بحرانی د زندگی زنان نوجوان و جوان در انگلستان قرن هجدهم بود را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کند. او در رمان‌هایش از قوانین مالکیت و وراثت در انگلستان که باعث می‌شد زنان به خویشاوندان مردشان وابسته بمانند صحبت کرده است. او همچنین به‌طورکلی از مردسالاری و نادیده گرفته شدن نقش زنان در جامعه صحبت کرده است و حتی انتقاداتی به آن وارد کرده است.

داستان های جین آستین

داستان های جین آستین

مرگ جین آستین

جین آستن در ۱۸ جولای ۱۸۱۷ در سن ۴۱ سالگی درگذشت. او به بیماری‌ای دردناک مبتلا شده بود که همچنان نیز مشخص نیست چه بوده است. برخی گمان می‌کنند که بیماری کلیوی، بیماری غدد لنفاوی و حتی عود مجدد تیفوس داشته‌است.

آثار جین آستین

بیوگرافی هریت بیچر استو

بیوگرافی غلامحسین ساعدی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا