بیوگرافی جنفیر لوپز

شنبه 23 دی 1402 بیوگرافی
بیوگرافی جنفیر لوپز

چکیده بیوگرافی جنفیر لوپز

نام: جنیفر لین لوپز

تاریخ تولد: 24 ژوئیه 1969

حرفه: هنرپیشه بازیگر سینما ، طراح مد ، محصول ، بازرگان ، زن و مرد

سالهای فعالیت: 1986 – در حال حاضر

ارزش خالص دارایی: 400 میلیون دلار آمریکا (برآورد 2019)

فرزندان: «اما» و «ماکسیمیلیان»

همسر: الکس رودریگز

جنیفر لوپز کیست ؟

جنیفر لین لوپز (قبل از ازدواج لوپز؛ اسپانیایی: Jennifer Lynn Lopez؛ زادهٔ ۲۴ ژوئیه ۱۹۶۹)، که با نام هنری “جِی.لو” (J.Lo) هم شناخته می‌شود، یک خواننده، بازیگر و رقاص آمریکایی است. او حرفه بازیگری خود را از سال ۱۹۸۶ آغاز کرد و در سال ۱۹۹۷ با بازی در فیلم “سلنا” نقش اصلی خود را بازی که این نقش او را نامزد جایزه گلدن گلوب کرد. او به‌عنوان یکی از پردرآمدترین بازیگران اسپانیایی‌تبار در هالیوود شناخته شد و در سال ۱۹۹۹ با عرضه آلبوم موسیقی خود به نام “آن د سیکس” به دنیای موسیقی نیز وارد شد.

نخستین نقش اساسی او در فیلم “رنگ‌های زنده” (۱۹۹۱) بود و پس از آن در فیلم “سلنا” به عنوان بازیگر اصلی حضور یافت. این فیلم دربارهٔ زندگی هنرمند آمریکایی به نام “سلنا” بود و موفقیت زیادی کسب کرد. با بازی در فیلم “خارج از دید” که دستمزد بالایی برای او به ارمغان آورد، جنیفر لوپز تبدیل به نخستین بازیگر زن لاتین‌تبار شد که یک میلیون دلار برای بازیگری دریافت کرده بود. او همچنین در سال ۲۰۰۲ آلبوم دوم خود به نام “جی، لو” را منتشر کرد که هم‌زمان با اکران فیلم “طراح مراسم ازدواج” انجام شد و هر دو به عنوان برترین‌ها شناخته شدند.

فعالیت‌های تجاری جنیفر لوپز نیز در زمینه تولید پوشاک، لوازم زینتی، عطر و ادکلن، و همچنین تولید برنامه‌های تلویزیونی گسترده‌ای دارد. وی از نظر روابط شخصی نیز توجه‌ها را به خود جلب کرده و با همسران گذشته‌اش، از جمله شان کامز، کریس جاد، بن افلک و مارک آنتونی، به عنوان یکی از شخصیت‌های مطرح در رسانه‌ها شناخته شده است. در سال ۲۰۱۹، او برای نقش استریپر در فیلم “شیادان” تحسین‌برانگیز شد.

جنیفر لوپز متولد چه سالی است؟

جنیفر لوپز (متولد 24 ژوئیه 1969)

جنیفر لوپز اصالتا اهل کجا است ؟

در شهر برونکس در شهر نیویورک به دنیا آمد.

خانواده جنیفر لوپز

جنیفر لین لوپز  از به پدر و مادر پورتوریکو به نام های گوادالوپه رودریگز و دیوید لوپز متولد شد.  دیوید قبل از تبدیل شدن به یک تکنسین رایانه در این شرکت ، شیفت شب را در شرکت بیمه گاردین کار می کرد ، در حالی که گوادالوپ یک خانه دار بود. او یک خواهر بزرگتر ، لسلی ، و یک خواهر کوچکتر ، لیندا ، روزنامه نگار دارد.

سه نسل از خانواده جنیفر لوپز

سه نسل از خانواده جنیفر لوپز

وقتی لوپز به دنیا آمد ، خانواده در یک آپارتمان کوچک در محله قلعه هیل زندگی می کردند. چند سال بعد ، والدین او به اندازه کافی پول پس انداز کرده اند تا بتوانند خانه ای دو طبقه را خریداری کنند ، که برای خانواده نسبتاً فقیر یک کار بزرگ محسوب می شد.

تحصیلات جنیفر لوپز

لوپز در سن پنج سالگی شروع به آموختن دروس آواز و رقص کرد. او هنگامی که هفت ساله بود ، با مدرسه خود به نیویورک رفت و آمد کرد. والدین وی بر اهمیت اخلاق کار و توانایی صحبت به زبان انگلیسی تأکید کردند. آنها سه دختر خود را تشویق كردند كه اجراهای خود را در خانه انجام دهند – آواز خواندن و رقصیدن در كنار یكدیگر و دوستانشان تا آنها از “دردسر” بمانند.

فرزندان جنفیر لوپز

فرزندان جنفیر لوپز

لوپز تمام دوران تحصیلی خود را در مدارس کاتولیک گذراند و در دبیرستان پرستون به پایان رسید.  در مدرسه ، لوپز ژیمناستیک را انجام می داد ، در سطح ملی پیگیری می کرد ، و عضو تیم سافتبال این مدرسه بود. او از نظر ورزشی به جای آکادمیک ، در مسابقات قهرمانی کشوری رقابت می کند

شروع فعالیت جنیفر لوپز

در سال 1991 ، جنیفرلوپز به عنوان رقصنده Fly Girl در فیلم In Living Color ظاهر شد و در آنجا عادی باقی ماند تا اینکه تصمیم گرفت حرفه بازیگری را در سال 1993 دنبال کند. برای اولین نقش اصلی وی در بیوگرافی سلنا در سال 1997 با همین نام ، لوپز دریافت کرد نامزدی گلدن گلوب و اولین بازیگر زن لاتین شد که بیش از یک میلیون دلار برای یک فیلم درآمد. او در آناکوندا (1997) و خارج از دید (1998) به بازی در صحنه رفت و بعداً خود را به عنوان پردرآمدترین بازیگر زن لاتین در هالیوود معرفی کرد.

شروع فعالیت جنیفر لوپز

شروع فعالیت جنیفر لوپز

بازیگری جنیفر لوپز

جنیفر لوپز  در برانکس ، نیویورک ، قبل از بازی در فیلم سلنا ، در برنامه تلویزیونی In Living Color رقصید. او به موسیقی متوسل شد و در حالی که همچنان به جمع آوری کارهای فیلم هالیوود می پرداخت ، در نمودارهای پاپ و رقص موفقیتهایی پیدا کرد که با نمایش هایی مانند “حق بدرستی” و “پخش” پیدا کرد. او در سال 2004 با نماد salsa با مارك آنتونی ازدواج كرد و دوقلو داشت. زن و شوهر چند سال بعد تقسیم شدند. پروژه های تلویزیونی اخیر وی شامل American Idol ، Shades of Blue و World of Dance است.

بازیگری جنیفر لوپز

بازیگری جنیفر لوپز

 همسران جنفیر لوپز

  • اوجانی نوا(1997 تا سال 1998)
  • شان کامز از سال (1999 تا سال 2001 )
  • کریس جود(2001 تا سال  2002)
  •  بن افلک(2002تا سال 2004)
  • مارک آنتونی(م. 2004 ؛ دی 2014)
  • کسپر اسمارت(2014تا سال 2016)
  • الکس رودریگز (2017 – در حال حاضر )
 همسر جنفیر لوپز

همسر جنفیر لوپز

آلبوم‌ها جنیفر لوپز

  • On the 6 (آن د سیکس) (۱۹۹۹)
  • J.Lo (جی. لو) (۲۰۰۱)
  • This Is Me… Then (این منم… خوب حالا) (۲۰۰۲)
  • Rebirth (تولد دوباره) (۲۰۰۵)
  • Como Ama una Mujer (آنطور که یک زن دل می‌بازد) (۲۰۰۷)
  • Brave (شجاع) (۲۰۰۷)
  • ?Love (عشق؟) (۲۰۱۱)
  • A.K.A. (ای.کی. ای) (۲۰۱۴)
جین آستن

بیوگرافی جین آستن نویسنده‌ی مشهور انگلیسی

بیوگرافی محسن تنابنده

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا