بیوگرافی جردن بلفورت | گرگ وال استریت و دلال سابق سهام

دوشنبه 2 خرداد 1401 بیوگرافی

بیوگرافی جردن بلفورت | گرگ وال استریت و دلال سابق سهام

چکیده بیوگرافی جردن بلفورت

نام: جردن

نام خانوادگی: بلفورت

تولد: ۹ ژوئیهٔ ۱۹۶۲ ‏(۵۹ سال)

زاده: برانکس، نیویورک

ملیت: ملیت ایالت متحده آمریکا

پیشه: کارآفرین

سال‌های فعالیت: ۱۳۴۷–تاکنون

همسر: دنیس لمباردو از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۱ و همسر دوم: نائومی کاریدی از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۵

فرزند: دو فرزند از نایومی کاریدی فرزندان اسکایلر

 

جردن بلفورت کیست؟

یک خیابان به نام وال در منطقه منهتن نیویورک بازار بزرگ بورس آمریکا، مکانی برای عاشقان بورس و سرمایه‌گذاری است.اما در این میان  تبدیل شدن به گرگ وال استریت کار هرکسی نیست و شاید کمتر کسی همچون جردن بلفورت لایق داشتن همچین لقبی باشه.

جردن بلفورت متولد چه سالی است ؟

او متولد ۹ ژوئیهٔ ۱۹۶۲ ‏(۵۹ سال) است

جردن بلفورت اهل کجاست؟

او اهل برانکس، نیویورک می باشد

 

 

سال‌های ابتدایی زندگی جردن بلفورت

جردن پدری حسابدار داشت و در یک خانواده معمولی با یک زندگی ساده آپارتمانی زندگی میکرد و خبری از ثروث کلان خانوادگی نبود.در دهه ۱۹۸۰ جردن یک شرکت در زمینه تجارت فروش گوشت و غذاهای دریایی داشت که نتیجه مطلوبی به بار نیاورد و باعث ورشکستگی او شد.

جردن بلفورت در مسیر وال استریت

ورشکسته شدنش باعث شد عزم خود را جزم کند و به همراه همسرش «دنیز لومباردو» به وال استریت بیاید و مشغول به کار شود. فعالیت خود را در سال 1987 در یک شرکت دلال سهام اغاز کرد اما دوام چندانی نداشت ولی در همان روز اول توانست درس‌های بزرگی از رئیس خود یاد بگیرد. رئیسش ااو را به ناهار دعوت کرد و از روش‌های سرمایه‌گذاری و اینکه هیچ کسی نمی داند فردا یک سهام بورس چه خواهد شد، سخن گفت. در همین حال و هوای سرخوشی و غرق در خوشگذرانی جردن به منزل رفت و دومین شکست خود را تجربه کرد. وضعیت مالی او و خانواده اش به اندازه‌ای وخیم بود که همسرش مجبور شد حلقه ازدواج خود را گرو بگذارد.

جردن بلفوریت

جردن بلفوریت

آغاز حیله گری بلفورت در بازار سرمایه

جردن شروع به دنبال کار گشتن در آگهی های روزنامه کرد تا اینکه یک مرکز سرمایه گذاری کوچک توانست نظر او را جلب کند.پیشنهاد مسئول آن مرکز باعث امیدواری جردن شد. او پیشنهاد فروش سهام یک شرکت بی ارزش را با ۵۰ درصد کمیسیون به جردن داد.
وقتی جردن پشت تلفن از سهام آن شرکت بی ارزش برای مشتری تعریف کرد و توانست مقدار زیادی از سهام آن را بپوشد، تمام کارمندان و مسئول آنجا را متعجب ساخت. این فروش آغازی برای فعالیت گرگ وال استریت در بازار بورس آمریکا بود. اما جاه طلبی بلفورد حد و مرز نداشت و این مرکز سرمایه گذاری کوچک تنها وسیله ای برای یافتن دوستان جدید برای او شد. جردن عاشق پیشرفت و ترقی بود و از کسب پول زیاد لذت می برد.

یه جمله معروف از جردن بلفورت وجود داره که میگه :

وقتی از قواعد و قوانین موجود پیروی نکنی، خیلی راحت تر میتونی ثروتمند بشی

 

پیشرفت جردن بلفورت

به مرور زمان درآمد او افزایش پیدا میکرد تا اینکه با «دنی پروش» آشنا شدو این آشنایی به شراکت انجامید.او در 27 سالگی شرکت خود و دوستانش را با نام «استراتون اوکمونت» راه اندازی کرد فعالیت این شرکت با فروش سهام ارزشمند شروع شد و کم کم دلالی سهام آنها مسیر غیرقانونی پیدا کرد. جردن و دوستانش با ترفندهایی در فروش، سهام بی ارزش بازار را ارزشمند جلوه می دادند و آن را به قیمت‌های بالاتر از ارزش ذاتی به مشتریان می‌فروختند؛ و این کار باعث بالا رفتن ارزش کاذب قیمت سهام این شرکت ها می شد. اما فعالیت شرکت جردن بلفورت به اینجا ختم نمیشه و آنها در عرضه عمومی اولیه ۳۴ شرکت من جمله «استیو مدن» دستکاری کردند.

گرگ وال استریت شدن جردن بلفوریت

فعالیت های غیر قانونی او و عطش فراوانش نسبت به رسیدن به ثروت جردن بلفورت دلال سهام را تبدیل به گرگ وال استریت کرد. لفورت و دنی از استراتژی «پامپ اند دامپ» برای فروش سهام استفاده می کردند. این استراتژی در اصل روشی است که سرمایه‌گذاران با وجدان با آن مخالفند. در این روش وقتی قیمت ها کاهش یافت، افرادی سرمایه گذاری هنگفتی بر روی سهام انجام می‌دهند و سپس با ایجاد تبلیغات دروغین و گمراه کننده باعث افزایش قیمت آن سهم شده و آن سهام رادر قیمت بالا می فروشند.
این موضوع تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های غیرقانونی جردن بلفورت و همکارانش در یک گاراژ به عنوان شرکت بود و طبق قانون بورس و اوراق بهادار این عمل غیر قانونی است. اما در این میان بلفورت و همکارانش پول زیادی کسب می کردند و ولخرجی های زیادی انجام می دادند. این ولخرجی ها تنها محدود به خرید ماشین ها و جشن های پر زرق و برق نبود. بلکه استفاده از مواد مخدر و تفریح های غیر اخلاقی از امور رایج در شرکت جردن به حساب می­ آمد.

 

ازدواج دوم بلفورت

او در یکی از مهمانی های که افراد پولدار در ان شرکت میکردند با دخری زیبارو اشنا شد و ابتدا باو رابطه ی پنهانی داشت اما بعد از گذر زمان تصمیم گرفت از همسر وفادار خود جدا شود و با او ازدواج کند حاصل این ازدواج دختری با نام «چندلر» و پسرش «کارتر» شد.حال دیگر جردن بلفورت در اسکناس و زندگی تجملاتی غوطه ور شده بود. کاخ شخصی خودش را داشت و از خرید انواع ماشین­های مسابقه و قایق تفریحی و کادو دادن آن به همسرش غافل نبود. این زندگی پر زرق و برق و رفتارهای خود نمایی از یک طرف، و شکایت های بی شمار مردم مال باخته و فریب خورده از سوی دیگر، پای FBI را به داستان زندگی جردن بلفورت باز کرد.

همسر اول جردن بلفوریت

همسر اول جردن بلفوریت

 

درگیری بلفورت با اف بی آی

ثروت میلیونی بلفورت باعث شد تا اف بی آی مکالمات گرگ وال استریت را کنترل کند و رفتارش را زیر نظر بگیرد. جردن پس از اطلاع از این موضوع سعی کرد تا بخشی از دارایی خود را به عمه نادین که یک شهروند انگلیسی بود، انتقال دهد و در این راه هم اقداماتی انجام داد. در جریان یکی از این انتقالات، کمیسیون اوراق بهادار بورس در سال ۱۹۹۲ به‌دلیل کلاهبرداری و دستکاری قیمت شرکت ها توسط استراتون اوکمونت، از این عملیات غیر قانونی جلوگیری کرد. این کمیسیون جردن بلفورت را تا آخر عمر از کار کردن در صنعت اوراق بهادار محروم ساخت و شرکت آنها جریمه شد. سرانجام گرگ وال استریت در سال ۱۹۹۸ به دلیل کلاهبرداری در اوراق بهادار و پولشویی دستگیر شد و در سال ۲۰۰۳ او را محکوم به ۴ سال زندان و پرداخت ۱۱۰ میلیون دلار جریمه کردند.

زندگی جردن بلفوریت

بلفورت در حال حاضر در لس آنجلس زندگی می کند تا به دو فرزند خود نزدیک باشد. او به آموزش و فروش برنامه اختصاصی خود با نام «استریت لاین» مشغول است. سخنرانی های انگیزشی او طرفداران زیادی دارد و اکثر فعالان بازارهای بورس به مطالعه کتاب هایش علاقه دارند. بر اساس سیستم استریت لاین، بلفورت به هر شخصی فارغ از سن، نژاد، جنسیت و سطح تحصیلات کمک می‌کند تا به موفقیت و ثروت برسد. او می گوید :

من همان گرگ وال استریت هستم، فقط نیک اندیش شده ام!

زندگی جردن بلفورت در زندان و پس از آن

او تنها 22 ماه در زندان سپری کرد اما زندان هم نتواست بلفورت را از تلاش و سماجت در رسیدن به اهدافش مایوس کند. او در زندان با کمدین معروف « تامی چانگ» هم سلولی بود و مراودات آنها سبب شد تا جردن بلفورت تصمیم به نگارش کتاب زندگی خود گیرد. او کتاب «گرگ وال استریت» خود را که درباره خاطراتش و برگرفته از لقبش بود را، در سال ۲۰۰۸ به چاپ رساند.جردن در این کتاب تمامی کارهایی که برای رسیدن به موفقیتش انجام داده است را نوشته.

کتاب جردن بلفوریت

کتاب جردن بلفوریت

یکسال بعد بلفورت دومین کتاب خود را با نام «دستگیری گرگ وال استریت» به چاپ رساند. این اثر نیز به جزئیات پس از دستگیری او اشاره دارد. کارگردان معروف سینما «مارتین اسکورسیزی» نیز در سال ۲۰۱۳ با بازی گرفتن از لئوناردو دی کاپریو در نقش بلفورت و بر اساس کتاب خاطرات این دلال سهام بورس، فیلم گرگ وال استریت را ساخت؛ که کاملاً بر اساس حقایق زندگی بلفورت بود. جردن تمام درآمد خود از چاپ کتاب و ساخت فیلم زندگی اش را برای تسویه بخشی از جریمه مالی خود به مردم فریب خورده بازگرداند.

 

 

محمد صلاح | بازیکن تیم لیورپول ملقب به پادشاه مصر

مسعود کیمیایی

بیوگرافی مسعود کیمیایی کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا