بیوگرافی آزی آزبورن خواننده سرشناس بریتانیایی

سه‌شنبه 11 مرداد 1401 بیوگرافی
آزی آزبورن

جان مایکل آزبورن، معروف به آزی آزبورن ، یک نوازنده برنده جایزه گرمی است که به عنوان خواننده اصلی گروه هارد راک بلک سابث به شهرت رسید.

چکیده ای از بیوگرافی آزی آزبورن :

نام: جان مایکل آزبورن(آزی آزبورن)

لقب:شاهزادهٔ تاریکی

متولد: ۳ دسامبر ۱۹۴۸ ‏(۷۳ سال)آستون، بیرمنگام، میدلندز غربی

ژانر: هوی متال، دوم متال، هارد راک، کلاسیک

ساز(ها) :سازدهنی، سینتی‌سایزر

سال‌های فعالیت: ۱۹۶۸–۱۹۹۲ / ۱۹۹۵-اکنون

همسران: شارون آردن (م. جولای-1982)، تلما رایلی (م. 1971-1981)

فرزندان: ایمی آزبورن، الیوت کینگزلی، جک آزبورن، جسیکا استارشاین آزبورن، کلی آزبورن، لوئیس جان آزبورن

 

آزی آزبورن

آزی آزبورن

آزی آزبورن کیست؟

آزی آزبورن، با نام جان مایکل آزبورننوازنده بریتانیایی که پیش از شروع یک حرفه انفرادی موفق، به عنوان خواننده گروه هوی متال Black Sabbath طرفداران وفاداری به دست آورد.

 

آزی آزبورن متولد چه سالی است

آزی آزبورن،زاده 3 دسامبر 1948، بیرمنگام، انگلستان است

 

خانواده آزی آزبورن

آزبورن که در خانواده ای کارگری بزرگ شده بود،پدرش «جان توماس جک آزبورن» (۱۹۱۵–۱۹۷۷) نام داشت. پدرش مکانیک شیفت شب در شرکت جی ای سی بود. مادر او، لیلین، کاتولیک بود هرچند خیلی مذهبی نبود. او روزها در کارخانه کار می‌کرد. او که چهارمین فرزند از شش فرزند بود.، ۳ خواهر بزرگتر و ۲ برادر کوچکتر داشت

 

آزی آزبورن

آزی آزبورن

دوران نوجوانی آزی آزبورن

در سن 15 سالگی مدرسه را رها کرد و چندین شغل کم درآمد داشت. او همچنین دست به جنایات خرد زد و در 17 سالگی به دلیل دزدی به مدت دو ماه زندانی شد. پس از آزادی، او در تعدادی از گروه‌های راک محلی آواز خواند و در نهایت گروه راک Earth را با گیتاریست تونی آیومی تشکیل داد.

برای جلوگیری از سردرگمی با گروه دیگری به همین نام، گروه نام خود را به Black Sabbath تغییر داد – پس از یک فیلم قدیمی بوریس کارلوف. این گروه صدایی مهیب و شوم مبتنی بر بلوز را ایجاد کرد که به شدت تقویت شده بود و با تمایل خود به ارجاع به غیبت در اشعار خود توجه را به خود جلب کرد.

 

شروع فعالیت آزی آزبورن

در فوریه 1970، بلک سبث اولین آلبوم خود را منتشر کرد و به سرعت در بریتانیا و ایالات متحده طرفدارانی پیدا کرد.با آهنگ های برجسته مانند آهنگ عنوان، “جادوگر” و “زن شرور” به 10 آهنگ برتر در بریتانیا و شماره 23 در نمودارهای آلبوم آمریکایی رسید.

تلاش دوم این گروه، پارانوئید (1971)، شامل سرودهای متال مهم “War Pigs”، “Iron Man”، “Fairies Wear Boots” و “Paranoid” بود و Black Sabbath را به ارتفاعات جدیدی رساند و در جدول در بریتانیا و بریتانیا قرار گرفت. به رتبه 12 در ایالات متحده رسید.

در سال 1972 آنها آلبوم Black Sabbath Vol. 4 که در آن صدای سنگین را آزمایش کردند. گروه در این آلبوم رویکرد جدید و حساس تری به موسیقی را امتحان کرد که مورد استقبال شنوندگان قرار گرفت.

در پنجمین آلبوم خود به نام Sabbath Bloody Sabbath که در سال 1973 منتشر شد، گروه آلات موسیقی بیشتری را به مجموعه ارکستری خود اضافه کرد

طی چند سال بعد، آنها «خرابکاری» (1975)، «خلسه فنی» (1976) و «هرگز نگو بمیر» (1978) را منتشر کردند.

در این زمان آزبورن مشکلات جدی با مواد مخدر داشت و در سال 1979 از گروه اخراج شد.

او فعالیت انفرادی خود را در سال 1981 با اولین آلبوم خود به نام “Blizzard of Ozz” آغاز کرد.

آلبوم او به نام “Bark at the Moon” در سال 1983 منتشر شد و اولین آلبومی بود که در آن نام تمام آهنگ ها را خودش نوشته بود. این آلبوم در ایالات متحده گواهی طلا گرفت.

آلبوم های او به نام The Ultimate Sin و No Rest for the Wicked به ترتیب در سال های 1986 و 1988 منتشر شد.

در دهه 1990، او تنها دو آلبوم استودیویی منتشر کرد – No More Tears (1991) و Ozmossis (1995). هر دو در بین طرفدارانش بسیار محبوب شدند.

از اواسط دهه 1990، او و همسرش شروع به سازماندهی «Ozzfest» کردند، یک تور جشنواره سالانه که در آن گروه‌های مختلفی با ژانرهای مختلف موسیقی مانند هوی متال، متال آلترناتیو، هاردکور پانک و گوتیک متال حضور داشتند.

او به همراه همسر و فرزندانش در یک نمایش واقعی به نام The Osbournes که اولین بار در سال 2002 از MTV پخش شد ظاهر شد. آخرین قسمت این برنامه در مارس 2005 پخش شد.

او قصد داشت در دهه 1990 بازنشسته شود اما بعداً نظرش تغییر کرد. او همچنان در اجرای موسیقی فعال است و از آثار اخیرش می توان به «باران سیاه» (2007) و «جیغ» (2010) اشاره کرد.

 

آزی آزبورن

آزی آزبورن

جوایز و دستاوردها آزی آزبورن

-او در سال 1994 برنده جایزه گرمی برای بهترین اجرای متال برای آهنگ “I Don’t Want to Change the World” شد.

-او در سال 2005 به عنوان یکی از اعضای گروه Black Sabbath و به عنوان یک هنرمند انفرادی وارد تالار مشاهیر موسیقی بریتانیا شد.

-در سال 2006، او همراه با هم گروه های سابقش در بلک سبث به تالار مشاهیر راک اند رول ایالات متحده راه یافت.

 

همسر آزی آزبورن

همسر آزی آزبورن

همسر و فرزندان آزی آزبورن

در سال ۱۹۷۱ آزی در یک کلوپ شبانه با تلما رایلی که در آن‌جا کار می‌کرد آشنا شد. آن‌ها در ژوئیه همان سال با هم ازدواج کردند. تلما یک فرزند پنج ساله به نام الیوت کینگزلی از رابطه‌ی قبلی خود داشت(الیوت به عنوان فرزند خوانده‌ی آزی از همسر اولش شناخته می‌شود و در حال حاضر بازیگر تئاتر است).

آزی و تلما در سال ۱۹۷۲ صاحب یک دختر به نام جسیکا و در سال ۱۹۷۵ صاحب یک پسر به نام لوییز شدند.آزی و تلما در سال ۱۹۸۲ از هم جدا شدند.آزی بعدها ازدواج با تلما را به عنوان یک اشتباه وحشتناک یاد کرد

او برای دومین بار در سال 1982 با شارون آردن ازدواج کرد. این زوج سه فرزند دارند.ایمی آزبورن- جک آزبورن-کلی آزبورن

بیوگرافی کیمیا اکرمی بازیگر سریال نفوذ + مهاجرت او به کانادا

بیوگرافی سجاد غریبی هالک ایرانی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا