علائم جدید موج دوم ویروس بیماری کرونا کووید ۱۹

دوشنبه 23 تیر 1399 سلامت
اسپری ضد عفونی کننده دست در ایام کرونا

علائم جدید موج دوم بیماری چیست؟

محققان معتقدند موج دوم شیوع بیماری “کووید-۱۹” می‌تواند بدتر از موج اول آن باشد و جان هزاران نفر از مردم جهان را بگیرد. از طرف دیگر این موج می‌تواند به آرامی پیش برود و بسیاری از مردم بدون داشتن علائم بیماری آلوده شوند.

کروناویروس / Coronavirus یا ویروس کرونا به خانواده بزرگی از ویروس ها می‌گویند که شامل ویروس سرماخوردگی و عامل بیماری سارس است. کرونا چینی یا ویروس کرونای ووهان ویروس تنفسی جدیدی است که در اواخر سال 2019 و اوایل سال 2020 از استان هوبی و شهر ووهان چین شروع شد و افراد زیادی را به کام مرگ کشانده است. بیماری حاصل از این ویروس «سندرم تنفسی حاد کروناویروس 2» (SARS-CoV-2) نام دارد و سازمان بهداشت جهانی (WHO) پس از عبور تعداد قربانیان از مرز ۱۰۰۰ نفر، نام این ویروس را کووید 19 (19-COVID) گذاشت.

 

از زمان شیوع ویروس بیماری کرونا کووید ۱۹ و تبدیل شدن آن به یک پاندمی علائم متعددی به عنوان علائم اصلی و بالینی ویروس بیماری کرونا در سرتاسر جهان مطرح شدند. تا مراحل ساخت دارو و ساخت واکسن موثر هنوز ادامه دارد و تا آن زمان باید مدام مراقب علائم ویروس کرونا باشیم.

 

 ویروس بیماری کرونا کووید ۱۹

ویروس بیماری کرونا کووید ۱۹

علائم جدید موج دوم بیماریچیست؟

ریزش مو و کچلی

مشکلات گوارشی مثل اسهال و استفراغ و دل پیچه

تنگی نفس هنوز

سکته مغزی و قلبی

درگیری و سفید شدن ریه

گرفته تا سرفه‌های خشک،

ضعف و بی‌حالی

سوال:

بسیاری از افراد که به  نوع خفیف بیماری کرونا مبتلا می‌شوند بعد از چند روز بهبود پیدا می‌کنند. اما برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که آیا ممکن است بعد از بهبودی هم ریسک تشکیل لخته خون که منجر به سکته قلبی و مغزی می‌شود وجود داشته باشد؟ جواب این سوال خیر می باشد

فردی که به کرونای خفیف مبتلا شده و بهبود پیدا کرد نباید نگران تشکیل لخته و عارضه سکته قلبی یا مغزی باشد. اگر به علائم کرونا خفیف مبتلا شدید نباید نگران این مسئله باشید.

در افرادی که به نوع خفیف بیماری کرونا مبتلا می‌شوند علائم بیماری کرونا شامل تب و لرز در یک یا دو نوبت است و بعد از آن بهبودی حاصل می‌شود. در این افراد تب و بی‌حالی حالت نوسانی دارد و اغلب افراد صبح‌ها بهترند و بعد از ظهر علائم تشدید می‌شود یا برعکس.

 

افسردگی را با گیاهان دارویی درمان کنید

چه زمانی خون بدهیم؟

دلایل کمبود آهن یا کم خونی بدن نشانه چیست

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا